Przesunięty przez: roch_27 16-08-2007, 19:47 |
[EA2A/W 2.0] Przerywanie, szarpanie |
| Autor |
Wiadomość |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-09-2013, 06:43
|
|
|
| atomek_dogg napisał/a: | | Miesiące mijają a Galant dalej szarpie... |
a dobrze masz ustawiony TPS/IPS ? |
|
|
|
 |
atomek_dogg
Forumowicz
Auto: Mondeo MK3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 34 Skąd: Bielany Wrocławskie
|
Wysłany: 27-09-2013, 18:09
|
|
|
Myślę że tak... ustawiałem go z manualem bardzo dokładnie... Gdyby nie to ze już 3ci TPS siedzi w Galancie to pomyślał bym że to TPS w konkretnym miejscu ma przerwę na ścieżkach i stąd te szarpanie (objawy idealnie pasują). Ale czy to możliwe że 3 różne TPSy są tak samo walnięte ?
Dzisiaj Miśka przegoniłem po autostradzie (140) i mam wrażenie że troszkę mniej szarpał ale pewnie to przypadek... |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-09-2013, 08:15
|
|
|
| to ja bym jeszcze komputer podmienił na próbę, sprawdz czy nie masz na nim wody z klimy. |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 28-09-2013, 11:57
|
|
|
| atomek_dogg napisał/a: | Myślę że tak... ustawiałem go z manualem bardzo dokładnie... Gdyby nie to ze już 3ci TPS siedzi w Galancie to pomyślał bym że to TPS w konkretnym miejscu ma przerwę na ścieżkach i stąd te szarpanie (objawy idealnie pasują). Ale czy to możliwe że 3 różne TPSy są tak samo walnięte ?
Dzisiaj Miśka przegoniłem po autostradzie (140) i mam wrażenie że troszkę mniej szarpał ale pewnie to przypadek... |
A ja powiem,żebyś sprawdził czujnik położenia wałka rozrządu, miałem takie same objawy, "chek engine " nie świecił się bardzooo długo, wymieniłem świece, cewki, fajki, kable i nic.
zregenerowałem czujnik i jak ręką odjął, sama regeneracja to 20 min z piwem, potrzebna lutownica oporowa i klej do sklejenia po wszystkim czujnika
regeneracja czujnika |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
atomek_dogg
Forumowicz
Auto: Mondeo MK3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 34 Skąd: Bielany Wrocławskie
|
Wysłany: 29-09-2013, 20:28
|
|
|
Zrobiłem tak jak było opisane w instrukcji i dalej szarpie... (muszę przyznać że w/w instrukcja jest genialna... dzięki niej zregenerowałem czujnik w krótką chwilę tak jak bym już to robił wiele razy). Następnym podejrzanym jest rozrząd... do sprawdzenia...
A co do ewentualnej podmianki kompa... czy w ogóle wtedy odpalę auto (immobilizer) ? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-09-2013, 20:33
|
|
|
| atomek_dogg napisał/a: | | co do ewentualnej podmianki kompa... czy w ogóle wtedy odpalę auto (immobilizer) ? |
Nie odpali . Potrzebujesz podmienić ECU , immo , stacyjke i kluczyk .
Komputer nie ma tu nic do tego szarpania . Mówiłem co masz zrobic i od tego powinieneś zacząć |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-09-2013, 20:59
|
|
|
| atomek_dogg napisał/a: |
A co do ewentualnej podmianki kompa... czy w ogóle wtedy odpalę auto (immobilizer) ? |
zależy który masz rocznik auta i jaki nr komputera, u mnie jak musiałem (przy braku sterowania krokowym) wystarczyło wymienić sam komp. |
|
|
|
 |
Bobo
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0I 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Mogilno
|
Wysłany: 23-10-2013, 20:22
|
|
|
| tak sobie czytam te wszystkie posty i normalnie już palpitacji serca dostaje jak co chwile ktoś pisze ze winne są cewki... ja już też pomału nie mam siły na to przerywanie, świece, fajki, cewki, przepływomierz możne jeszcze ten czujnik zregenerować, ale jak już komuś to nie pomogło to czy mi pomoże?? a może ten tps jest odpowiedzialny?? juz normalnie czarne myśli mam co do tego mojego miśka... czy go nie wymienić na inny... a z tym znowu co zrobic? kto weźmie szarpidruta heh |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 25-10-2013, 01:03
|
|
|
| Bobo, miałem to u siebie głównie na gazie..wymieniłem przewody i świece..ale to głównie świece za to odpowiadały..ale jeśli masz lpg to warto przy wymianie przewodów pamiętac tez że kpl.przewodów to dwa przewody +dwie fajki a nie tylko same 2 przewody.... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Bobo
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0I 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Mogilno
|
Wysłany: 26-10-2013, 12:47
|
|
|
| ja juz zmienialem kompletne przewody, cewki i nie było różnicy najgorsze jest to ze juz na paliwie chodzi prawie tak samo jak na gazie czyli do dupy... |
|
|
|
 |
joshua
Forumowicz

Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 61 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13-11-2013, 09:54
|
|
|
| Odświeżę temat, u mnie też szarpie, raz, po włączeniu drugiego lub trzeciego biegu, podczas ruszania czy też po redukcji po wejściu w zakręt, czy jest możliwość u kogoś w Zielonej Górze, podmienić fajki z cewkami, i zobaczyć czy to to czy może tps. |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-11-2013, 10:15
|
|
|
| joshua napisał/a: | | ... i zobaczyć czy to to czy może tps. |
Nie słyszałem aby TPS powodował takie szarpania.
Szarpania są zarówno na pb i lpg? |
|
|
|
 |
joshua
Forumowicz

Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 61 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13-11-2013, 10:43
|
|
|
tak, i na benzynie i gazie.
wyżej czytałem w tym poście , że to TPS może być również |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-11-2013, 11:39
|
|
|
| A kiedy były wymieniane przewody WN, fajki fajkocewek, świece? To podstawa i od tego trzeba zacząć. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 13-11-2013, 12:23
|
|
|
| Potwierdzam. Bardzo długo walczyłem z szarpaniem. Najpierw wymieniłem przewody i świece - nie dało to żadnego rezultatu, potem jedną cewkę i dalej źle, w między czasie zobaczyłem że olej spod pokrywy zalewa mi świece więc kupiłem drugą cewkę i komplet świec i jak ręką odjął. Ale teraz z perspektywy czasu bym wymieniał od razu obydwie cewki. Nowe na allegro kosztowały coś ok 120 zł szt. a jedna już przejechała 30 tys. |
|
|
|
 |
|
|