Przesunięty przez: tyku 27-04-2015, 20:45 |
Sprzęgło - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
fotoman
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GTS
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-11-2008, 20:47 Sprzęgło - Lancer CYxA
|
|
|
Wiecie gdzie można kupić sprzęgło do nowego lancer ???
Pozdrowienia |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez tyku 07-06-2017, 09:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 03-11-2008, 22:25
|
|
|
Pewnie w ASO mają takie rzeczy |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Demonic
Mitsumaniak

Auto: Biały
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 39 Skąd: Bielawa
|
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2013, 18:57
|
|
|
Hej, postanowiłem nie zakładać nowego tematu..
Otóż od pewnego czasu, od powrotu z podróży 2x350km w trzy osoby (jazda normalna, ale przy wyprzedzaniu redukacja na 4-4.5krpm i rura), zaczęło mi sprzęgło nie pracować jak należy tzn.:
sprzęgło "łapie" w dziwny sposób - przy wyciskaniu pedału sprzęgła słyszę takie głuche puknięcia... puk, puk, puk i dopiero napęd jest przeniesiony na koła.
odstępy między puknięciami to ok. 0.7s.
Dzieje się to tylko na 1 i 2 (przy wyższych biegach może też, ale już tego nie rejestruję).
Co to może być?
Ewidentnie po tej podróży zaczęło coś "pukać"..
Puknięcia są miarowe i słabnące ( pierwsze głośniejsze, ostatnio ciche).
A może to zawory klepią?? (nie znam dźwięku klepiących zaworów, stąd pytam).
Jak słuchałem jak one klepią na Youtubie, to klepią zawsze, wiec nie ma to nic wspólnego z przeniesieniem napędu.. Ale wolę zapytać. |
Ostatnio zmieniony przez RalfPi 29-09-2013, 19:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:01
|
|
|
Tłumik drgań skrętnych na sprzęgle wyzionął ducha? Czuć takie jakby słabnące szarpanie po puszczeniu sprzęgła kiedy obroty były wyższe niż potrzeba przy zmianie biegów?
Zawory klepią niezależnie, więc jak ich dawno nie sprawdzałeś to je sprawdź, ale to poza "tą" sprawą. Łatwa sprawa, a będziesz wiedział. Tylko, że zawory klepią jak mają za duży luz, a w Lancerze na gazie luzów może nie być, a tego się chyba nie da usłyszeć... |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:08
|
|
|
O Panie... dzięki - właśnie coś takiego!
Dużo to kosztuje?
Jakieś problemy z wymianą?
I z jakiego powodu padł ten element? (nieumiejętna eksploatacja? czy może nadmierna eksploatacja?).
I czy jest to groźne dla innych elementów sprzęgła/wału?? (wybacz głupie pytania...). |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:12
|
|
|
Ja się tam nie znam, ale pomału mam coś podobnego. Do wymiany najlepiej od razu cały komplet sprzęgła. A od czego chyba od nieprecyzyjnej zmiany biegów i bardzo dynamicznego ruszania, a raczej puszczania sprzęgła przy ruszaniu (wtedy tłumik dostaje skrajne przeciążenia zdaje się).
Ale nich się ktoś jeszcze wypowie bo ja tego jeszcze nie robiłem.
Części chyba nie najdroższe, ale wymiana chyba wymaga wyciągnięcia skrzyni biegów... |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:16
|
|
|
No fakt - zdarza mi się, że szarpnie skrzynia
Zwyczajnie nie wcisnę odpowiednio sprzęgła i szarpnie czasami (tak z raz na 200km średnio)
Komplet sprzęgła? Nie strasz mnie Krzychu. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:32
|
|
|
To nie jest najgorzej..
Ale pewnie jeszcze dojdzie robocizna z parę stówek..
Da się na tym jeździć (tzn. z uszkodzonym tym elementem)?
Czasami nie słyszę/czuję tych puknięć - chciałem Ojcu to pokazać i nic...
A nie da się kupić tylko tej gumy? (tłumika drgań skrętnych?). |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:36
|
|
|
RalfPi napisał/a: |
A nie da się kupić tylko tej gumy? (tłumika drgań skrętnych?). |
A to chyba są sprężynki na tarczy. W każdym razie pewnie masz już trochę km więc jak rozkręcisz to całość raczej polecana jest do wymiany. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:36
|
|
|
a tak wogóle to czytałem twój wpis z przed roku... i mówiłeś, że Ci ten tłumik dogorywa i, że trzeba ładnie zmieniać biegi - ale to chodzi to, żeby odpowiednio naciskać i odpuszczać sprzęgło, żeby przeniesienie napędu było "delikatne", czy żeby ładnie manewrować drążkiem/dźwignią zmiany biegów (bo jeśli chodzi o szarpanie, to mi czasami właśnie zatrzeszczy skrzynia(synchronizator?).
[ Dodano: 29-09-2013, 19:37 ]
dużo to nie mam - 61kkm
Ale to pierwszy samochód, więc z pewnością się na nim uczyłem i uczę wszystkiego.
[ Dodano: 29-09-2013, 19:40 ]
http://www.youtube.com/watch?v=EL63sDgmhQY Chyba jakaś guma - tak na fourm BMW pisali. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:45
|
|
|
Ale to chyba o czym innym jest. A guma to jeszcze może być w poduszce podtrzymującej silnik i skrzynię, sztuk kilka więc to też może być wytłuczone i podobne efekty powoduje. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:53
|
|
|
a mocno to u Ciebie tłucze? |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-09-2013, 19:55
|
|
|
Nie tłucze w ogóle, trochę poszarpuje. Przy mało precyzyjnej zmianie i przy dodawaniu/odejmowaniu gazu (ale ja mam linkę, a nie elektroniczną przepustnice to agresywniej reaguje silnik). |
|
|
|
 |
|