 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Znamionowa kompresja 1.8 benzyna - MSR'98 |
Autor |
Wiadomość |
yossi
Forumowicz

Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-09-2013, 21:58 Znamionowa kompresja 1.8 benzyna - MSR'98
|
|
|
Witam,
po prawie sześciu latach bezproblemowego użytkowania i przekroczeniu 200 kkm (z tego 100 kkm na LPG) robię generalne badanie wszystkiego, co możliwe, w tym m.in. kompresję na cylindrach.
Pytanie podstawowe: jakie jest (było) ciśnienie znamionowe dla MSR 1.8. benzyna, rocznik 1998?
Pytania dodatkowe: jakie wartości według Waszego rozeznania po tylu latach, przy takim przebiegu, można uznać za "normalne" i "do przyjęcia", a jakie powinny skłonić do przemyślenia wyjęcia głowicy i zrobienia porządku z tym, co można. Zwłaszcza, że pół roku temu pojawiło się pocenie pod jej pokrywą.
Kontekst i perspektywa: misiek sprawuje się świetnie, zamierzamy zajeździć go na amen, a jako drugie auto w rodzinie, chcielibyśmy z niego korzystać jeszcze przez jakieś 2-3 lata (tj. 30-40 kkm).
Co do jednostek miary, w jakich proszę o odpowiedź, to myślę, że akurat w moim przypadku różnice pomiędzy barem a atmosferą są do pominięcia, więc wystarczy mi sama wartość
Z góry dzięki i pozdrawiam!
yossi
EDIT: Oczywiście pocenie pojawiło się nie tylko pod pokrywą, ale też pod samą głowicą |
Ostatnio zmieniony przez yossi 02-10-2013, 12:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 23-09-2013, 22:59
|
|
|
yossi napisał/a: | Pytanie podstawowe: jakie jest (było) ciśnienie znamionowe dla MSR 1.8. benzyna, rocznik 1998? |
Cisnienie sprezania 14,5 bar ( min 10,4 ) max róznica 1,0 |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
bladerunner
Forumowicz

Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-09-2013, 18:27
|
|
|
Yossi, w moim 1.8 '97 bylo przy 165 tys kolejno: 14,5 15,5 15,5 15 na cylindrach. wtedy mial mniej niz 10tys. na lpg, bral troche oleju,ale nic niepokojacego sie nie dzialo. Pomiar mnie uspokoil i przestalem dalej sprawdzac. |
|
|
|
 |
yossi
Forumowicz

Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-09-2013, 10:37
|
|
|
Dziękuję Wam za odpowiedzi.
U mnie po ponad 100 tys. na lpg wyglądało to jednak dużo gorzej. Zdecydowałem się na remont głowicy, wczoraj odebrałem auto. Różnica olbrzymia i od razu odczuwalna. Zobaczymy jeszcze jak będzie ze spalaniem. Tak czy owak, w kontekście naszych planów względem auta, inwestycja wydaje mi się uzasadniona. |
|
|
|
 |
bladerunner
Forumowicz

Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-09-2013, 19:58
|
|
|
Remont glowicy, czyli co dokladnie masz na mysli, czy tez juz zrobione? |
|
|
|
 |
yossi
Forumowicz

Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-09-2013, 22:13
|
|
|
Bardzo proszę:
- demontaż/montaż głowicy;
- naprawa głowicy;
- uszczelki głowicy;
- zestaw uszczelek silnika;
- komplet śrub do głowicy;
- komplet pierścieni;
- wymiana pierścieni tłokowych;
- płyn do chłodnicy;
- olej silnikowy;
- filtry oleju i powietrza;
- przegląd całej reszty.
I jak? |
|
|
|
 |
bladerunner
Forumowicz

Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-09-2013, 20:04
|
|
|
Czyli operacja wymiany pierscieni. Maly remont silnika, wystarczajacy na min. kolejne 150 tys. Teraz zeby tylko rdza go nie zjadala i mozna jezdzic.
Jaki olej ma teraz pelen,czy polsyntetyk?,Pochwalisz sie kosztem operacji? |
|
|
|
 |
Pattrol
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2008 Posty: 12 Skąd: Grodków
|
Wysłany: 01-10-2013, 23:03
|
|
|
yossi kiedy ostatni raz dokonywałeś regulacji luzu zaworowego? |
|
|
|
 |
yossi
Forumowicz

Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-10-2013, 12:00
|
|
|
bladerunner napisał/a: | Jaki olej ma teraz pelen,czy polsyntetyk? |
Półsyntetyk 10W40
bladerunner napisał/a: | Pochwalisz sie kosztem operacji? |
Wszystko razem łącznie z olejami, płynami, filtrami i przeglądem: 2.200 zł
Pattrol napisał/a: | kiedy ostatni raz dokonywałeś regulacji luzu zaworowego? |
Jak robiłem rozrząd (40 kkm temu) - a dlaczego? |
|
|
|
 |
|
|