Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zwykły diesel, a benzyna
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-10-2013, 16:22   zwykły diesel, a benzyna

Witam, otóż jakiś czas temu wszedłem w polemikę z kolegą z pracy..
Poszukuję charakterystyki zwykłego diesla, bez turbiny, najlepiej jakiejś sensownej pojemności (np. 2.0) i sensownej mocy - nie zależy mi na wysilonych jednostkach, ale na char. silnika np. z 1998 r. (coś koło tego).
Podejrzewam, że teraz nie robi się już diesli bez turbiny do napędu samochodów.

A jeżeli ktoś chce dorzucić swoje trzy grosze na temat:
stara benzyna vs stary diesel w tych samych gabarytach.. to zapraszam.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-10-2013, 16:26   

Ostatnim popularnym był SDI w koncernie VW.... Pewnie znajdziesz jakiś wykres w necie.

Ale co chcesz dyskutować? diesle bez turbo były na pewno żywotne, ale poza tym to jakie miałyby mieć zalety?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-10-2013, 16:52   

No właśnie chodzi o przebieg momentu dla konkretnych obrotów..
Znalazłem, że w piku moment dla 2.5l beznyna wynosi 220Nm, a dla 2.5 diesla 160Nm...
To są silnik montowane w mietku W124..
Ale dyskusja dotyczyła wartości momentu ogólnie...
Ja twierdziłem, że w wykresy będą podobne, a zwykła benzyna rozwali w piku diesla..
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 03-10-2013, 17:59   

RalfPi- masz tutaj kilka :twisted: wykresów z różnych silników, może coś znajdziesz ? Jak już otworzysz linka z konkretnym autem, to pod nazwą auta w zakładkach są szczegółowe informacje.
_________________

 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-10-2013, 18:45   

W tamtych latach popularne były 1.6 D w Golfach i pewnie były też benzyny o takiej pojemności. Na pewno były 1.4 więc też zbliżony silnik.

Ojciec miał Escorta 1.6D a były też 1.8D więc trzeba by poszukać jakie benzynowe były w Fordach. Ale to trochę wcześniejsze lata.... przełom 80/90 lat.

Opel też miał takiego typowego klekota 1.6 D. Jakie były benzynowe :dontknow:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 03-10-2013, 20:12   

1.9d renault/citroen :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-10-2013, 06:55   

RalfPi napisał/a:

To są silnik montowane w mietku W124..


A jaki system zasilania? Bo z początku to były komory wirowe i komory wstępne, a dopiero wtrysk bezpośredni był w miarę sensowny...

W benzynie czy to gaźnik czy wtrysk jednopunktowy czy wielopunktowy na samej mocy nie było za dużej różnic.

Tu masz skodę 1,9 SDI:
http://vtech.pl/katalog/c...9-SDI-50kW-68KM

A tutaj Skoda 1,8 MPI zdaje się:
http://vtech.pl/katalog/c...-1.8-92kW-125KM

Czyli podobne generacji silników...
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2013, 07:32   

Dzięki UWEX - czegoś takiego szukałem!
poszukam odpowiedniego silnika.
Dziękuję Panowie.

krzychu napisał/a:
wtrysk bezpośredni

Wydaje mi się, że wtrysk bezpośredni - ale nie powalało stosunkiem P/V = 90KM/2.5l :O

[ Dodano: 04-10-2013, 07:35 ]
TO zapytam jeszcze, czy ktoś zna choć trochę szczegóły techniczne (dotyczące konstrukcji i oprogramowani), a w zasadzie wytyczne projektowania silinków (raczej poszukuję pigułki), dlaczego diesel ma taką, a turbo-diesel taką, a benzyna jeszcze inna char. mech.
Dzięki raz jeszcze!
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 04-10-2013, 08:53   

wujek miał Opla Kadetta 1 kombi 1.6 D bez turbo
auto było w idealnym stanie mechanicznie (nawet po 23 latach), a większego muła nie widziałem w swoim życiu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 04-10-2013, 09:03   

Nie wiem czy to coś pomoże ale zaryzykuję i wkleję. Informacja dotyczy wszystkich modeli golfa drugiej generacji z pełną gamą silników.
Proszę oto link:
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.