Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
generalny remont 2.5 4d56
Autor Wiadomość
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 03-10-2013, 15:49   generalny remont 2.5 4d56

Witam,
nadeszła wiekopomna chwila, kiedy mój 4d56 wyzionął ducha. Stoję przed dylematem czy remontować swój silnik, czy kupić używkę. W moim niestety mam do wymiany blok, tu mam kilka pytań, czy kupując blok lepiej kupić z całym dołem czyli korbowód z tłokami i to ewentualnie szlifować ? tak mi się wydaje że przełożenie mojego korbowodu mija się z celem, inne dotarcie itd. Czy korbowody się szlifuje, czy musi być nowy ? czy jeśli moja głowica jest sprawna wystarczy tylko planowanie ? Wiadomo musiał bym wymienić wszystkie uszczelki, rozrząd, zrobić szlif tulei cylindrowych, dać większe pierścienie, nowe panewki, W głowicy można by odrazu wymienić uszczelniacze. Czy o czymś jeszcze zapomniałem istotnym ? z drugiej strony można kupić używkę ale za 6 czy 7 tysięcy kupić coś hmm za tyle mój byłby jak nowy czy się mylę ? robił ktoś taki zabieg, ma jakieś doświadczenia ?
A jeszcze jedno czy dół z L200 jest identyczny jak do sporta ? mam elektroniczną pompę jeśli ma to jakieś znaczenie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-10-2013, 16:25   

A co się stało z blokiem?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 03-10-2013, 16:48   

michoł napisał/a:
Stoję przed dylematem czy remontować swój silnik, czy kupić używkę.

Lepsze rozwiazanie to kupic używany silnik najlepiej z małym przebiegiem i tanio mozna dostać anglika :wink:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 03-10-2013, 17:40   

blok jest popękany, prawdopodobnie ktoś jeździł na wodzie w zimie i rozsadziło kanały. Oczywiście kupując samochód niczego nie zauważyłem bo wszytko było zaciaprane jakąś poxiliną. Potem sam próbowałem to w ten sposób reanimować ale to była papranina. Pęknięcia są chyba aż do głowicy, nic nie widać bo to miejsce z tyłu między ścianą grodziową, tam ciężko nawet palec wcisnąć. W każdym razie teraz zaczęło też prać olejem w tamtym miejscu, obstawiam uszczelkę pod głowicą, ale nie opłaca się tego robić skoro wiem, że są takie jajca z blokiem. Mam już dość tych wiecznych wycieków ( bańka płynu na tydzień ) pasuje to wreszcie zrobić. Wszytko było by jasne gdybym miał silnik na wierzchu, ale nie mam jak i gdzie tego zrobić.
Z używanymi silnikami tez może być różnie bo jak widać na popularnym portalu aukcyjnym 2- letnie samochody mają 200 000 przebiegu, 10-cio letnie 180 000 , a silniki z rozbitków zawsze 80 000 ;) kupić drugi złom za taka cenę .....
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-10-2013, 18:11   

jak kupisz blok to musisz sprawdzić go, przede wszystkom wyosiować.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 04-10-2013, 07:18   

a czy przy wyosiowaniu też szlifuje się wał ?? najchętniej wsadził bym benzynkę bo męczy mnie ten 2.5 ale to chyba już grubsza robota
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-10-2013, 08:28   

Warto sprawdzić czy jest prosty, ale jak kupisz cały dół to sprawdź tylko9 panewki, gładzie cylindra i czy cylinder nie jest w jajko.. Nie ma potrzeby osiować.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.