 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
generalny remont 2.5 4d56 |
Autor |
Wiadomość |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 03-10-2013, 15:49 generalny remont 2.5 4d56
|
|
|
Witam,
nadeszła wiekopomna chwila, kiedy mój 4d56 wyzionął ducha. Stoję przed dylematem czy remontować swój silnik, czy kupić używkę. W moim niestety mam do wymiany blok, tu mam kilka pytań, czy kupując blok lepiej kupić z całym dołem czyli korbowód z tłokami i to ewentualnie szlifować ? tak mi się wydaje że przełożenie mojego korbowodu mija się z celem, inne dotarcie itd. Czy korbowody się szlifuje, czy musi być nowy ? czy jeśli moja głowica jest sprawna wystarczy tylko planowanie ? Wiadomo musiał bym wymienić wszystkie uszczelki, rozrząd, zrobić szlif tulei cylindrowych, dać większe pierścienie, nowe panewki, W głowicy można by odrazu wymienić uszczelniacze. Czy o czymś jeszcze zapomniałem istotnym ? z drugiej strony można kupić używkę ale za 6 czy 7 tysięcy kupić coś hmm za tyle mój byłby jak nowy czy się mylę ? robił ktoś taki zabieg, ma jakieś doświadczenia ?
A jeszcze jedno czy dół z L200 jest identyczny jak do sporta ? mam elektroniczną pompę jeśli ma to jakieś znaczenie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-10-2013, 16:25
|
|
|
A co się stało z blokiem? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 03-10-2013, 16:48
|
|
|
michoł napisał/a: | Stoję przed dylematem czy remontować swój silnik, czy kupić używkę. |
Lepsze rozwiazanie to kupic używany silnik najlepiej z małym przebiegiem i tanio mozna dostać anglika |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 03-10-2013, 17:40
|
|
|
blok jest popękany, prawdopodobnie ktoś jeździł na wodzie w zimie i rozsadziło kanały. Oczywiście kupując samochód niczego nie zauważyłem bo wszytko było zaciaprane jakąś poxiliną. Potem sam próbowałem to w ten sposób reanimować ale to była papranina. Pęknięcia są chyba aż do głowicy, nic nie widać bo to miejsce z tyłu między ścianą grodziową, tam ciężko nawet palec wcisnąć. W każdym razie teraz zaczęło też prać olejem w tamtym miejscu, obstawiam uszczelkę pod głowicą, ale nie opłaca się tego robić skoro wiem, że są takie jajca z blokiem. Mam już dość tych wiecznych wycieków ( bańka płynu na tydzień ) pasuje to wreszcie zrobić. Wszytko było by jasne gdybym miał silnik na wierzchu, ale nie mam jak i gdzie tego zrobić.
Z używanymi silnikami tez może być różnie bo jak widać na popularnym portalu aukcyjnym 2- letnie samochody mają 200 000 przebiegu, 10-cio letnie 180 000 , a silniki z rozbitków zawsze 80 000 kupić drugi złom za taka cenę ..... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-10-2013, 18:11
|
|
|
jak kupisz blok to musisz sprawdzić go, przede wszystkom wyosiować. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 04-10-2013, 07:18
|
|
|
a czy przy wyosiowaniu też szlifuje się wał ?? najchętniej wsadził bym benzynkę bo męczy mnie ten 2.5 ale to chyba już grubsza robota |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-10-2013, 08:28
|
|
|
Warto sprawdzić czy jest prosty, ale jak kupisz cały dół to sprawdź tylko9 panewki, gładzie cylindra i czy cylinder nie jest w jajko.. Nie ma potrzeby osiować. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|