Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Lancer po lifcie 98 a Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 01-10-2012, 10:55   [CK1A 1.3] Lancer po lifcie 98 a Wymiana rozrządu

Witam,

Niedługo planuję wymienić rozrząd w moim Lancerze 98 1.3 (wersja po lifcie). Pewna dobra dusza oświeciła mnie zwracając mi uwagę na to, że pomimo niewielkiej różnicy wizualnej między Lancerami przed liftem (92-96) a po lifcie (97-02) jest ważna różnica: w moim rozrząd jest umieszczony po prawej, a w starszych po lewej stronie silnika. Czy ktoś może wie, czy sam pasek rozrządu i rolka są te same?

Jestem jeszcze laikiem w kwestii mechaniki, zatem proszę o wyrozumiałość ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-10-2012, 19:39   

Są różne w zależności od modyfikacji silnika, dlatego najlepiej dobierać wedle własnego modelu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
darkanian 
Mitsumaniak
Darson


Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 174
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-10-2012, 10:44   

Nie nalezy mylić wersji przedliftingowej i poliftingowej z modelem samochodu.
Rocznik 92-96 to lancer CB a 96-02 lancer CK. I w tym wypadku faktycznie występuje róznica w położeniu silnika, gdyż 4G13 (a taki pewnie masz) w CK został odwrócony o 180' i dlatego rozrząd jest z drugiej strony.
Natomiast sam lifting CK był chyba zrobiony koło roku 1998 albo 1999 i w wersji poiftingowej ułożenie silnika jest identyczne jak w wersji przed.

4G13 - colt CA/lancer CB 92-96


4G13 - colt CJ/lancer CK 96-02
_________________
Mój UŁAN.
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 04-10-2012, 14:15   

Czyli mam przez to rozumieć, że części do rozrządu, a mianowicie pasek i rolka są te same w obu modelach?
 
 
darkanian 
Mitsumaniak
Darson


Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 174
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-10-2012, 17:45   

Czy lancer CB ma taki sam rozrząd jak CK tego nie wiem. Trzeba by sprawdzić np. w manualu. Natomiast na pewno ten sam rozrząd jest w lancerze CK przed i po lifcie.
Najlepiej, tak jak pisze robertdg, dobrać wg własnego modelu (w Twoim wypadku będzie to model CK1A silnik 4G13 12v 75KM). Wtedy na 100% bedzie pasował.

Tak dla ciekawostki to napisze jeszcze, że wychodziły także lancer po lifcie z silnikiem 4G13 16 zaworow i 83KM ale to pod sam koniec produkcji. Nie miały także rozdzielacza zapłonu tylko dwie cewki. Spotkać taki to rzadkość (tylko raz widziałem na forum).
_________________
Mój UŁAN.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-10-2012, 22:12   

jest różnica taka, że w 2000 r silnik przeszedł pewne modyfikacje i zmieniono np. pasek rozrządu (ze 107 na 109 zębów)
także najlepiej wymontować i dobierać wg własnego - dokładnie wczoraj złożyłem taki rozrząd od zera w silniku z Colta i polecam metodę policzenia zębów :)
 
 
nicram4 
Forumowicz
nicram4


Auto: Lancer 96' 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-09-2013, 20:13   

Zaraz, zaraz. Sugerujecie żebym najpierw rozebrał rozrząd w moim lancerze a dopiero później jeździł po sklepach? Co oznaczają na forum te skróty ck1a cko?
_________________
"Only the dead have seen the end of war"
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 05-09-2013, 01:36   

CK - kod budy lancera 1996-2002, 1A to silnik 4G13 1.3l; 2A to 4G15 1.5l; 3A to 4G92 1.6l DOHC MIVEC; 4A to 4G92 1.6l SOHC

CM - kod budy lancera z przed liftu (1996-1997) z podwoziem pod napęd 4WD, jeden silnik 5A to 4G93 1.8 Turbo w Lancer GSR

CN - kod budy lancera z przed liftu (1996-1997) z podwoziem pod napęd 4WD - 9A to 4G63 w Lancer EvoIV

(karoseria CN od CM różni się tym, że CN jest dodatkowo obspawana i posiada dodatkowe elementy usztywniające konstrukcję)

CP - kod budy lancera po lifcie (1997-2002) z podwoziem pod napęd 4WD, tutaj 4G63 w EvoV i EvoVI

CJ - natomiast kod budy colt'a 1995-2003, jak z numeracją wersji silnika to nie mam zielonego pojęcia
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
nicram4 
Forumowicz
nicram4


Auto: Lancer 96' 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-09-2013, 05:55   

Witam serdecznie. Jestem ciekawy ile płaciliście za części do wymiany rozrządu? Co wchodziło w jego skład i co przy okazji wymieniliście? CK1A silnik 4G13 12v 75KM. Pozdrawiam
_________________
"Only the dead have seen the end of war"
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 14-09-2013, 10:59   

W moim przypadku pasek rozrządu (40zł) i rolka. Do tego przy okazji wymienione zostały pasek wspomagania i pasek od alternatora. Wszystko w sumie wyszło mnie 260zł.
 
 
Lufkenzi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.3 GL 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-09-2013, 16:47   

Podłączę się pod temat, bo szukuję się do wymiany rozrządu w moim lancerze, który również jest z 1998 roku. Silnik 4g13. Nigdy nie miałem doczynienia z autami wschodnimi wieć wolę zapytać. Czy takie części będą dobre i mogę je zamwówic?

http://allegro.pl/rozrzad...3554391156.html

Czy polecicie coś innego ze względu na jakośc, bądź lepszą ofertę cenową.

Instru, domyslam się że mamy te same silniki. Możesz powiedzieć gdzie kupiłeś części i jakiej marki? Za taką cenę to może i ja wymienił bym resztę pasków przy okazji.

Z góry dziekuję za pomoc.

Pozdrawiam.
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 01-10-2013, 22:50   

Pasek rozrządu Continental Contitech, ale słyszałem też, że Mitsuboshi też ponoć nienajgorsze paski robią. A jakiej firmy była rolka to nie pamiętam. Wszystko zamawiałem przez zaufanego mechanika-wujka, który miał rabaty tu i ówdzie ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-10-2013, 07:55   

Instru napisał/a:
słyszałem też, że Mitsuboshi też ponoć nienajgorsze paski robią
na pierwszy montaż w fabryce, więc rzekłbym że lepiej niż nienajgorsze
 
 
Lufkenzi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.3 GL 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-10-2013, 18:54   

W sklepie facet powiedział żę ma dwa modele napinacza, jeden kolo 50 zł drugi chyba 170. Wezmę oba i zwrócę ten co nei będzie pasował najwyżej.

Jak ma być ustawione koło pasowe wału? W Manualu jest niby jeden punkt, a u siebie zauważyłęm podziałke z kilkau kresek i dwie opisane pozycje.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-10-2013, 21:30   

Lufkenzi napisał/a:
u siebie zauważyłęm podziałke z kilkau kresek
a na czym ta podziałka? - chyba na plastikowej obudowie
a do wymiany rozrządu się ją ściąga i pozostaje tylko 1 znacznik na bloku silnika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.