Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z pracą silnika
Autor Wiadomość
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 05-10-2013, 19:22   Problem z pracą silnika

Witam.
Silnik taki jak po lewej czyli 1.6 16V.
Otóż mam taki problem i mam nadzieję, że coś mi koledzy doradzicie. Silnik pali jak jest zimny czy ciepły bez zająknięcia, ale gdy się rozgrzeje coś na 4 cylindrze przerywa, że tak powiem "pufa" w tłumiku i silnikiem zaczyna rzucać na biegu jałowym. Sprawdzałem świece i nr 1,2,3 są białe, a 4 brązowa, a zawsze miały biały nalot -jeżdżę na LPG. Na benzynie mniej rzuca, na gazie bardziej - nie wiem czy to info istotne ale może tak.

P.S. Czy zimny czy ciepły wkręca się na obroty, jak ciepły kręcę na max bez problemu, bo wiadomo zimnego nie wolno. Nawet po rozgrzaniu iskra jest na tym 4 cylindrze.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-10-2013, 22:34   

Może to coś pomoże: http://www.motocykl-onlin...aplonowe,2949,1
Poszukaj w sieci pod tym kątem, gdzieś się kiedyś w sieci natknęłem na lepszy poradnik, ale nie mogę go teraz znaleść...
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 06-10-2013, 08:01   

Plusik poleciał kolego Hornet, bo szukałem czegoś takiego i znalazłem to dzięki Tobie: Bosch - stan świec

Kolor świecy mam taki na tym 4 cylindrze.



Według opisu ze strony Boscha:

Przyczyna: nie przestrzega się terminu wymiany Świec

Skutki: przerwy w zapłonie, szczególnie podczas przyspieszania (przy dużym odstępie między elektrodami napięcie zapłonu niewystarczające do przeskoku iskry) . Problemy z rozruchem silnika.

Środki zaradcze: wymienić świecę na nowe.


Tyle, że ja świece wymieniałem i na nowych robi to samo, jak zimny pracuje dobrze, jak się rozgrzeje słychać, że na jednym cylindrze coś nie tak, no i nie mam problemów z rozpędzaniem, silnik ciągnie w całym zakresie obrotów. Przerwa ustawiona na 0,9mm, zmiana świec między cylindrami też nie pomaga bo na jednym jest biała, a na 4 robi się brązowa.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-10-2013, 11:08   

Popatrz jeszcze na stan przewodów zapłonowych i zajrzyj w kopułkę.
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 06-10-2013, 12:57   

Zaglądałem i poczyściłem - to zrobiłem w pierwszej kolejności. Przewody nie mają przebić iskra jest taka, że jak zdjąłem fajkę i przyłożyłem palec do fajki na odległość ok 1cm strzeliło mnie jak cholera. Wariować zaczął nagle, na LPG nie szarpał ani nic i nadal idealnie na gazie idzie ale na wolnych rzuca.
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 07-10-2013, 17:54   

Mialem kiedys podobny problem w uno.Okazalo sie ze jezdzilem na benzynie i na gazie.Wymienili kopulke i cos od gazu.
Wyszlo ze uszczelka jednak?
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 07-10-2013, 20:10   

Tak wyszło, że uszczelka i dmucha w układ chłodzenia. Martwię się czy nie będę musiał głowicy nowej szukać, bo moja była już dość drastycznie splanowana i nie będzie pewnie co planować....
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 07-10-2013, 20:45   

Ciezka sprawa.
Jaki przebieg?
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 09-10-2013, 21:14   

Jaki przebieg ? He żebym ja to wiedział, na liczniku 342869km ale silnik z roku 95, a buda 93 :) . Poprzedni właściciel kupił w Warszawie i w drodze do Płocka (zaraz po zakupie) rozrząd padł i "nowy" silnik zamontował, po pijaku stracił prawko to lancera sprzedał, a ja kupiłem, ot tyle znam historii samochodu :) . Kupiłem go jak miał 254 tkm z "groszem" :) . Auto ma 21 lat prawie więc można gdybać co do przebiegu niestety.

Dziś wróciłem od mechanika, zrzucił głowicę i przedmuchało uszczelkę, jutro przyjdzie nowa uszczelka, głowica jest OK, wiec zobaczymy co z tego będzie dalej, ale powinno być dobrze, o ile nie przytarło mi nic tzn tłoka, ale oleju brać nie powinien bo odpalony gdy jeszcze nie przerywał zapłonu nie kopcił na niebiesko . Silnik cykał jak złoto, równo i cicho, moc miał zawsze, odpalał idealnie i oleju nie brał. Więc polatam do wiosny i myślę o galancie powoli :)
 
 
blade89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1993r. 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 6
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15-07-2015, 15:46   Trzęsący się silnik poniżej 1500 obrotów

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Mitsubishi Lancer 1993 rok z silnikiem 1.6 16v. W sumie od początku mam niepokojący objaw - trzęsący się cały silnik na niskich obrotach, wszystko jest ok dopiero od ok. 1500 obrotów. Czy ktoś na forum orientuje się co może to powodować? Jest to strasznie uciążliwe jak się stanie np. na światłach. Samochód miał wymieniane świece, kable oraz kopułkę. Resetowałem również komputer w celu sprawdzenia czy nauka obrotów coś pomoże, lecz nie przyniosło to żadnego efektu. Silnik mimo wszystko na biegu jałowym pracuje równo. Proszę o pomoc.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-07-2015, 17:30   

Profilaktycznie to jeszcze luzy zaworowe wypadałoby sprawdzić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
blade89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1993r. 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 6
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-07-2015, 19:43   

Po dalszych testach, wychodzi na to, ze samochód nie pali na 2 gary. Po wyjeciu kabli 1 i 4 silnik gasnie, natomiast przy 2 i 3 bez zmian. Wnioskuje ze problem z trzesieniem sie silnika na niskich obrotach moze miec zwiazek wlasnie z tym. Pytanie, gdzie szukac przyczyny?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-07-2015, 20:02   

Trzeba zaczać od sprawdzenia kompresji, świec, kabli, kopułki/palca
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
blade89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1993r. 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 6
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17-07-2015, 12:17   

Jestem właśnie po sprawdzaniu tego co mogłem. Świece, przewody oraz kopułka są nowe jak już pisałem, ale sprawdziłem mimo wszystko. Na 3 świecach jest iskra, na jednej brak. Przewody, świece oraz kopułka są ok. W sumie tylko palec nie był wymieniany, ale nie wygląda najgorzej. Co do kompresji, nie mam czym sprawdzić, ale znajomy stwierdził, że bez świecy silnik nie chodził by w taki, a nie inny sposób, gdyby jej nie było. Nie znam się na samochodach nie wiadomo jak dobrze, więc ile w tym prawdy nie mam pojęcia. Jakieś dalsze sugestie?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 17-07-2015, 12:53   

Raz, to sprawdź na starym kablu i na starej świecy, czy jest iskra. Bywa, że nowe nie działają wcale, lub pod ciśnieniem. Dwa, jak zdejmiesz przewód WN (ten od niesprawnego cylindra) na kopułce, to powinieneś słyszeć takie specyficzne "strzelanie" . Znak, że iskra wychodzi z kopułki. Palec raczej nie ma wpływu na jeden cylinder. Prędzej kopułka. Czy sprawdzałeś iskrę na wykręconej świecy? Jeśli nie masz iskry, to nie szukaj problemu w kompresji. Jak masz iskrę w powietrzu, a nie masz we wkręconej, to pozostaje, że może nie mieć iskry pod ciśnieniem(zmień świece miejscami), lub nie masz sprężania, czyli kompresja poszła na uszczelce lub na zaworach. Może też być zatkany wydech i nie ma właściwego rozprężenia, co może być przyczyną "strzelania" do kolektora wydechowego. Oby to był tylko problem z iskrą. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.