[C51A 1.3] Gdzie znajduje sie gniazdo diagnostyczne w colcie |
Autor |
Wiadomość |
Baron81pl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 91r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-09-2013, 08:34
|
|
|
Masz gaźnik, co chcesz diagnozować?
A to niebieskie, co wisie w prawym dolnym rogu na 2 zdjęciu, to od czego?
Bo to złącze da się odczepić z tego miejsca przy bezpiecznikach. |
|
|
|
 |
Baron81pl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 91r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 27-09-2013, 15:27
|
|
|
Właśnie chciałbym sprawdzić błędy jakie są , może który czujnik szwankuje, interesuje mnie też czy pokaże coś o czujniku ciśnienia oleju, bo od samego początku jak mam to auto nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju, lampka jest dobra, może wiązka. A to niebieskie to nie wiem do czego to jest. Mam gaźnik, z jednopunktowym wtryskiem,. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-09-2013, 20:26
|
|
|
no właśnie - to niczego nie zdiagnozujesz przy gaźniku
komp jest tylko przy gaźniku sterowanym elektronicznie, ale niestety nie znam możliwości jego samodiagnostyki
kontrolka oleju to często szwankuje przez zaśniedziały styk we wtyczce - przeczyść i zobacz co się stanie |
|
|
|
 |
Baron81pl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 91r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 27-09-2013, 23:53
|
|
|
aha to nawet nie ma co szukać tego gniazda co? nawet diody nie podłącze i nie sprawdzę błędów? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2013, 22:47
|
|
|
niestety |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-10-2013, 03:05
|
|
|
zsun koncowke z czujnika dotknij do masy powinna zaswiecic sie kontrolka jesli nie to cos z wiazka/ zarowka, jesli po wyczyszczeniu konektorow i zalozeniu wsuwki na czujnik nie zaswieci sie lampka smarowania to wymien czujnik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Baron81pl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 91r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 02-10-2013, 16:53
|
|
|
ok. Dzięki sprawdzę ten czujnik. Teraz mam trochę inne pytanie . Jak ustawić obroty i mieszankę w tym gaźniku. Interesuje mnie co jest na tych oznaczeniach na zdjęciach, nieszczególności które elementy są odpowiedzialne za ustawienie mieszanki i obrotów. Dodam że teraz obroty mam na jałowym biegu w granicach 800 900. i trochę falują. Zastanawiam się tez jak jadę powoli na 1, 2 biegu i delikatnie trzymam wciśnięty pedał gazu autem szarpi, myślę że to może być też za luźna linka gazu.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-10-2013, 08:25
|
|
|
zamieściłeś 2 gaźniki - a który masz? podciśnieniowy czy elektroniczny?
generalnie ja bym tego nie ruszał
bez analizatora spalin raczej nie wyregulujesz - no chyba że wstępnie
gaźnik czyściłeś? - bo to też ważne |
|
|
|
 |
Baron81pl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 91r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 03-10-2013, 19:08
|
|
|
Tak więc, sprawdziłem czujnik ciśnienia jest dobry tylko na wiązce jest gdzieś przerwany, tym się zajmę jak będzie cieplej. Zrobiłem zdjęcia gaźnika, możne teraz coś się wyjaśni jak ktoś rozpozna co to za gaźnik.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
A przy okazji strona z "Mój Mitsubishi Galant i nie tylko" przestała działać. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-10-2013, 22:01
|
|
|
Wygląda na elektroniczny, więc jakiś tam "komp" będzie Ale co on pokazuje, to ja nie wiem - na gaźnikach się nie znam (no - jedynie na motocyklowych Keihin).
A co do strony - już dawno nie działa - za domenę i serwer chcieli za dużą kasę. |
|
|
|
 |
Baron81pl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 91r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 04-10-2013, 22:40
|
|
|
Szkoda. Może ktoś inny będzie wstanie pomóc. Jak ustawić obroty i jak ustawić oczywiście na oko mieszanke. Cały czas mam problem skaczących obrotów. Nie wiem gdzie jest wtyczka diagnostyczna żeby nawet sprawdzić błędy, diodą i może wtedy dojść co szwankuje. Linke trochę wyregulowałem , mniej szarpie ale jeszcze to nie jest to, Może gdzieś dostaje lewe powietrze do gaźnika. gaźnik czyściłem. kable świece nowe. Cały czas jest coś z gaźnikiem. Może to silniczek krokowy, ale jak go sprawdzić? Już zastanawiam się nad kupnem nowego- używanego, ale jak dalej tak będzie to jaki sens |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-10-2013, 04:53
|
|
|
tez mi sie wydaje ze to sterowany elektronicznie bo ja mialem mechaniczny i byl inny....no to masz rarytas chyba nie ma osoby w PL co by chciala to ustawic. Sprawdz czy podcisnienia zadne nei spadly. Sprawdz tez palec i kopulke. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Baron81pl
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.3 91r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 07-10-2013, 10:44
|
|
|
W garażowych warunkach chyba nie sprawdzę bez jakiegoś przyrządu podciśnień?Czy da się sprawdzić. Ale w takim razie jak to jest elektroniczny to gniazdo do diagnostyki chyba powinno być, komp jest cały i dobry. A jak bym chciał kupić używany jak są np. na allegro to tylko taki sam gaźnik?
[ Dodano: 11-10-2013, 00:16 ]
Jeszcze mam jedno potanie jak dobrze ustawic kable od kopółki w tym silniku 1300GL/EL 55 kW-75 KM 118 Nm/300 163 km/h 13,8 s 4G13 OHC 12V 920 kg i podłaczyć świece z garami.
Znalazłem cos takiego:
godz.12 - świeca 3
godz. 3 - świeca 1 ( ta przy kopułce )
godz. 6 - świeca 2
godz. 9 - świeca 4
czy może tak,
Uploaded with ImageShack.us
chciałbym mieć pewność. |
|
|
|
 |
|