Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C12A 1.5] Lancer 1.5 Glx 1988 \ c12a \ spalanie?!
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2007, 12:12   

Mam jeden pomysł: regulacja instalacji. Byłem kilka dni temu Daihatsu na regulacji i po niej spalanie gwałtownie spadło. Wcześniej nawet nie dotykałem instalki i sam z siebie zaczął pić więcej :roll:
 
 
michal_g84 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-02-2007, 12:15   

to chyba pojadę tam gdzie mi zakładali gaz i dam im do wyregulowania, może się coś poprawi zobaczymy.
_________________
Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY!
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 16-02-2007, 18:18   

to niestety jest mozliwe moj lancer 4 wd 4g37 1,8 litra na gazniku pali ok10 l/100 lpg---
---- ale ty masz auto na wtrysku nie na gazniku michal_g84,
wieksze spalanie jest mozliwe bo silnik jest bardziej obciazony - masa samochodu
jedz na regulacje gazu -na analizator , bardzo wazna jest kwestja kabli i regulacji na benzynie - powinien ci palic w granicach 7 /100km
1 ustaw luz zaworowy
--- wymien kable w/n i swiece
2 ustaw zaplon przy zmasowionym pinie ecu ok+6 stopni
3 wyczysc i wyreguluj przepustnice - obroty jalowe
4 sprawdz lambde
5 jedz na analizator
----- to na benzynie
sprawdz ile zre po regulacji ale nie na 1 litrze benzyny tylko na 15 litrach
gaz :
jedz na regulacje z analizatorem
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2007, 19:32   

wojmi1 napisał/a:
to niestety jest mozliwe moj lancer 4 wd 4g37 1,8 litra na gazniku pali ok10 l/100 lpg---
Tak, ale Ty masz 1.8 a on michal_g84 1.3
wojmi1 napisał/a:
ale ty masz auto na wtrysku nie na gazniku michal_g84,
Na gaźniku sterowanym elektronicznie (ECU, lambda itd.).
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 16-02-2007, 19:40   

Hugo, tam dalej bylo
wojmi1 napisał/a:
wieksze spalanie jest mozliwe bo silnik jest bardziej obciazony - masa samochodu

Hugo napisał/a:
Na gaźniku sterowanym elektronicznie (ECU, lambda itd.).

masz pewnie racje ale mi sie wydaje ze 12 zaworowka ma wtrysk
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2007, 20:30   

wojmi1 napisał/a:
masz pewnie racje ale mi sie wydaje ze 12 zaworowka ma wtrysk
Teraz sam nie jestem pewien, ale chyba w Coltach C5x były gaźniki. Dopiero w nastepnej generacji CAO był wtrysk.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-02-2007, 23:06   

Hugo napisał/a:
Teraz sam nie jestem pewien, ale chyba w Coltach C5x były gaźniki. Dopiero w nastepnej generacji CAO był wtrysk.


W C50 i lancerach z tych lat na gaźniku jeździły tylko 1,3 - niezależnie czy 8V czy 12V.
1,5 oba były na wtrysku (8V i 12V)
 
 
michal_g84 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-02-2007, 02:18   

jakby ktoś nie był pewny że mój lancerek jest na gaźniku przedstawiam dowód:

_________________
Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-02-2007, 08:46   

josie napisał/a:
1,5 oba były na wtrysku (8V i 12V)
To wiem, miałem na myśli tylko 1.3
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-02-2007, 14:10   

Cytat:
po drugie gaźnik nie ma nic wspólnego ze zużyciem LPG


Ma, oj ma.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-02-2007, 15:47   

Serek napisał/a:
Ma, oj ma.
Ciekawe co?
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-02-2007, 18:54   

Ta sama zasada co przy benzynie. Owszem, inny rodzaj paliwa ale mino to kondycja gaźnika przekłada się na zużycie LPG.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-02-2007, 20:47   

Serek napisał/a:
Ta sama zasada co przy benzynie
Na benzynie dobra kondycja (nazwijmy to) gaźnika jest podstawą, ale LPG to zupełnie co innego. LPG dawkowane jest przez zawór na wężach (jak go dokręcisz to dostaje mniej gazu, a jak odkręcisz to więcej). Dalej LPG dostaje się do miksera i swobodnie "przelatuje" przez przepustnicę w gaźniku do kolektora ssącego i dalej przez zawory do komór spalania (pomija wszelkie dysze itp.). Tak mi tłumaczono.

[ Dodano: 17-02-2007, 20:49 ]
Wtedy gaźnik miałby się nijak do poziomu spalania. Ba po małych przeróbkach nawet byłby niepotrzebny :D
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-02-2007, 10:26   

Powiem tak: dopóki u mnie (gaźnik podciśnieniowy, elektroniczny) autko hulało na benzynie to i na gazie jeździł znośnie. Obecnie po awarii pompy paliwowej i zastoju pracy gaźnika, instalacja gazowa ledwo napędza to auto. Nawet regulacje na analizatorze nie są w stanie poprawić sytuacji. Dodatkowo każdy z mechaników pokręcił sobie jedną z kilku śrubek przy gaźniku i w tej chwili nie mogę dojść do ładu z silnikiem. O spalaniu już nie wspomnę.
W związku z czym jest to fakt a nie teoria.
_________________

 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 19-02-2007, 19:04   

Serek, masz racje jakby sie dalo pewnie bym go wyrwal /gaznik/ musi byc bo zapewnia sterowanie iloscia zassanego smrodu /gaz z powietrzem/
1 zrob se dobrze na benzynie wyreguluj z litrazuj itd
2 pamietaj o ukladzie w/n kable aparat swiece cewka
3 zrob regulacje zaworow zaplonu
Opisze jak ja reguluje swojego potwora - czerwonego
1 spuszczam olej z parownika sruba z manetka na dole wymiennika
2 reguluje mu sruba na wymienniku wolne obroty na cieplym by byly w zakresie 1000
3 przymykam srube na portkach tak by prawa gardziel pomocnicz miala ok 2-3 obroty otwarcia
4 stabilizuje obroty sruba lewa glowna ok 6-7obrotow gardziel gaznika
5 ruszam i sprawdzam jak sie zbiera i jaka ma max szybkosc i staje co 5km i reguluje
6 jezeli jest mulowaty przyspieszam zaplon wracam do pkt 2
7 jezeli niechce pokonac 135km/h odkrecam mu conieco gazu i znow regulacja wonych
8 jezeli chce mu na koniec podciagnac obroty na zimnym uzywam pokretla od strony kabiny biale przy gazniku - wolne obroty benzyna - chociaz zazwyczaj i tak na zimnym lekko musze naciskam pedal gazu
9 przy tych regulacjach sucham silnika by go nie zaglodzic uboga mieszanka
JEZELI NAWET COS POKRECILEM TO DLATEGO ZE CZERWONY STOI I JEST PODDAWANY LIFTINGOWI EPIDJAMEM - I DAWNO SOBIE GO NIE ODPALAL :biggrin: EM
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.