Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Problem ze sprzęgłem, wysprzęglaniem
Autor Wiadomość
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 26-09-2013, 21:03   [EA2A/W 2.0] Problem ze sprzęgłem, wysprzęglaniem

Witam. Mam taki problem że jak jest zimny silnik to strasznie ciężko wchodzą biegi... Jak się rozgrzeje silnik jest ok. Niedawno zanim odpaliłem auto podkręciłem sprzęgło i na zimnym silniku biegi wchodziły bardzo lekko, tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ?
 
 
lucas100 
Forumowicz

Auto: galant 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 42
Skąd: nowe miasto nad pilicą
Wysłany: 26-09-2013, 21:56   

może sprzęgła się kończy?dużo podciagasz co te 2 tyg?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-09-2013, 22:11   

Remington napisał/a:
tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ?


Kiepskiej jakości płyn w układzie sprzegła , obowiązkowo do wymiany i układ do porządnego odpowietrzenia .
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 26-09-2013, 22:26   

lucas100 napisał/a:
może sprzęgła się kończy?dużo podciagasz co te 2 tyg?


Nie możliwe, bo tarcza, docisk i łożysko dociskowe były wymieniane jakieś 3,4 tyg temu, a podciągam dosłownie o pare obrotów kluczem :D

deejay napisał/a:
Remington napisał/a:
tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ?


Kiepskiej jakości płyn w układzie sprzegła , obowiązkowo do wymiany i układ do porządnego odpowietrzenia .


w sumie też racja... Jutro to zrobię i zdam relację czy pomogło . No chyba że ktoś ma jeszcze jakąś inną teorię ?

[ Dodano: 27-09-2013, 11:23 ]
Niestety, jest troche lepiej, ale ciągle nie to.. Chyba pompę sprzęgła trzeba kupić.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-09-2013, 21:39   

Remington napisał/a:
[ Dodano: 27-09-2013, 11:23 ]

Niestety, jest troche lepiej, ale ciągle nie to.. Chyba pompę sprzęgła trzeba kupić.


Czy pedał sprzegła pracuje od samej góry , czy ma jałowy skok i od połowy "bierze" ?
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 27-09-2013, 23:37   

jak wciskam sprzęgło to nie bierze od samego dołu, tylko minimalnie wyżej. Pytałem mechanika to mówił że to raczej pompa bo pewnie ciśnienia nie daje odpowiedniego.
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 28-09-2013, 09:23   

Kup zestaw regeneracyjny wysprzeglika, kosztuje parenascie zl. Mialem takie same objawy i mechanik chcial wymieniac pompe. Okazalo sie,ze regeneracja skutecznie zlikwidowala problem.
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2013, 20:48   

Sam wysprzęglik też kosztuje trzydzieściparę złych więc chyba nie ma sensu bawić się w rozbieranie :)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 29-09-2013, 00:07   

Ok, spróbuje kupić ten wysprzęglik :D
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-10-2013, 17:09   

Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.



Edit.


Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam...
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 09-10-2013, 17:34   

Łysy88 napisał/a:
Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.



Edit.


Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam...


U mnie jest wszędzie sucho. Ja spróbuje wymienić pompę sprzęgła ( używana ) i wysprzęglik ( nowy ) może pomoże .
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-10-2013, 17:42   

Remington napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.



Edit.


Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam...


U mnie jest wszędzie sucho. Ja spróbuje wymienić pompę sprzęgła ( używana ) i wysprzęglik ( nowy ) może pomoże .


Nie masz nigdzie żadnego smaru?
 
 
ivan1977 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 84
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-10-2013, 14:04   

U mnie było to samo co jakiś czas gubiłem sprzęgło musiałem podkręcać na pedale sprzęgła płyn zalany nowy odpowietrzony i po jakimś czasie sprzęgło nie brało jak należy u mnie sprawę załatwiła wymiana wysprzęglika i od tego czasu spokój gumki w starym się wytarły i tak jakby co jakiś czas sie zapowietrzał płynu nie gubiłem także raczej wysprzęglik do wymiany
_________________
Elvis
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-10-2013, 17:11   

ivan1977 napisał/a:
U mnie było to samo co jakiś czas gubiłem sprzęgło musiałem podkręcać na pedale sprzęgła płyn zalany nowy odpowietrzony i po jakimś czasie sprzęgło nie brało jak należy u mnie sprawę załatwiła wymiana wysprzęglika i od tego czasu spokój gumki w starym się wytarły i tak jakby co jakiś czas sie zapowietrzał płynu nie gubiłem także raczej wysprzęglik do wymiany



podkręcałeś na trzpieniu tłoka? Rozpinałeś pedał z pompą? W Colcie było trochę łatwiej niż w Galu...
 
 
ivan1977 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 84
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-10-2013, 21:49   

Łysy88 napisał/a:
podkręcałeś na trzpieniu tłoka? Rozpinałeś pedał z pompą? W Colcie było trochę łatwiej niż w Galu...


Podkręcałem na trzpieniu bez rozpinania tłoku od pompy nie jest to trudne choć może pozycja niewygodna ale da sie zrobić poluznij śrube kontrującą i kręć juz samym trzpieniem jezeli uznasz że jest ok skontruj i sprawdz pedał sprzęgła
_________________
Elvis
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.