[EA2A/W 2.0] Problem ze sprzęgłem, wysprzęglaniem |
Autor |
Wiadomość |
Remington
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 144 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 26-09-2013, 21:03 [EA2A/W 2.0] Problem ze sprzęgłem, wysprzęglaniem
|
|
|
Witam. Mam taki problem że jak jest zimny silnik to strasznie ciężko wchodzą biegi... Jak się rozgrzeje silnik jest ok. Niedawno zanim odpaliłem auto podkręciłem sprzęgło i na zimnym silniku biegi wchodziły bardzo lekko, tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ? |
|
|
|
 |
lucas100
Forumowicz
Auto: galant 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 42 Skąd: nowe miasto nad pilicą
|
Wysłany: 26-09-2013, 21:56
|
|
|
może sprzęgła się kończy?dużo podciagasz co te 2 tyg? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-09-2013, 22:11
|
|
|
Remington napisał/a: | tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ? |
Kiepskiej jakości płyn w układzie sprzegła , obowiązkowo do wymiany i układ do porządnego odpowietrzenia . |
|
|
|
 |
Remington
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 144 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 26-09-2013, 22:26
|
|
|
lucas100 napisał/a: | może sprzęgła się kończy?dużo podciagasz co te 2 tyg? |
Nie możliwe, bo tarcza, docisk i łożysko dociskowe były wymieniane jakieś 3,4 tyg temu, a podciągam dosłownie o pare obrotów kluczem
deejay napisał/a: | Remington napisał/a: | tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ? |
Kiepskiej jakości płyn w układzie sprzegła , obowiązkowo do wymiany i układ do porządnego odpowietrzenia . |
w sumie też racja... Jutro to zrobię i zdam relację czy pomogło . No chyba że ktoś ma jeszcze jakąś inną teorię ?
[ Dodano: 27-09-2013, 11:23 ]
Niestety, jest troche lepiej, ale ciągle nie to.. Chyba pompę sprzęgła trzeba kupić. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-09-2013, 21:39
|
|
|
Remington napisał/a: | [ Dodano: 27-09-2013, 11:23 ]
Niestety, jest troche lepiej, ale ciągle nie to.. Chyba pompę sprzęgła trzeba kupić. |
Czy pedał sprzegła pracuje od samej góry , czy ma jałowy skok i od połowy "bierze" ? |
|
|
|
 |
Remington
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 144 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 27-09-2013, 23:37
|
|
|
jak wciskam sprzęgło to nie bierze od samego dołu, tylko minimalnie wyżej. Pytałem mechanika to mówił że to raczej pompa bo pewnie ciśnienia nie daje odpowiedniego. |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 28-09-2013, 09:23
|
|
|
Kup zestaw regeneracyjny wysprzeglika, kosztuje parenascie zl. Mialem takie same objawy i mechanik chcial wymieniac pompe. Okazalo sie,ze regeneracja skutecznie zlikwidowala problem. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-09-2013, 20:48
|
|
|
Sam wysprzęglik też kosztuje trzydzieściparę złych więc chyba nie ma sensu bawić się w rozbieranie |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Remington
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 144 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 29-09-2013, 00:07
|
|
|
Ok, spróbuje kupić ten wysprzęglik |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 09-10-2013, 17:09
|
|
|
Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.
Edit.
Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam... |
|
|
|
 |
Remington
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 144 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 09-10-2013, 17:34
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.
Edit.
Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam... |
U mnie jest wszędzie sucho. Ja spróbuje wymienić pompę sprzęgła ( używana ) i wysprzęglik ( nowy ) może pomoże . |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 09-10-2013, 17:42
|
|
|
Remington napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.
Edit.
Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam... |
U mnie jest wszędzie sucho. Ja spróbuje wymienić pompę sprzęgła ( używana ) i wysprzęglik ( nowy ) może pomoże . |
Nie masz nigdzie żadnego smaru? |
|
|
|
 |
ivan1977
Forumowicz
Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 84 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-10-2013, 14:04
|
|
|
U mnie było to samo co jakiś czas gubiłem sprzęgło musiałem podkręcać na pedale sprzęgła płyn zalany nowy odpowietrzony i po jakimś czasie sprzęgło nie brało jak należy u mnie sprawę załatwiła wymiana wysprzęglika i od tego czasu spokój gumki w starym się wytarły i tak jakby co jakiś czas sie zapowietrzał płynu nie gubiłem także raczej wysprzęglik do wymiany |
_________________ Elvis
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 10-10-2013, 17:11
|
|
|
ivan1977 napisał/a: | U mnie było to samo co jakiś czas gubiłem sprzęgło musiałem podkręcać na pedale sprzęgła płyn zalany nowy odpowietrzony i po jakimś czasie sprzęgło nie brało jak należy u mnie sprawę załatwiła wymiana wysprzęglika i od tego czasu spokój gumki w starym się wytarły i tak jakby co jakiś czas sie zapowietrzał płynu nie gubiłem także raczej wysprzęglik do wymiany |
podkręcałeś na trzpieniu tłoka? Rozpinałeś pedał z pompą? W Colcie było trochę łatwiej niż w Galu... |
|
|
|
 |
ivan1977
Forumowicz
Auto: galant 2.0 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 84 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-10-2013, 21:49
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | podkręcałeś na trzpieniu tłoka? Rozpinałeś pedał z pompą? W Colcie było trochę łatwiej niż w Galu... |
Podkręcałem na trzpieniu bez rozpinania tłoku od pompy nie jest to trudne choć może pozycja niewygodna ale da sie zrobić poluznij śrube kontrującą i kręć juz samym trzpieniem jezeli uznasz że jest ok skontruj i sprawdz pedał sprzęgła |
_________________ Elvis
 |
|
|
|
 |
|