[Cari 1.8] Carisma 1.8 Gdi jak sie zagrzeje to gaśnei pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Gigant [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2007, 22:34 [Cari 1.8] Carisma 1.8 Gdi jak sie zagrzeje to gaśnei pomocy
|
|
|
Witam wszystkich
Mam Carisme z 2000 roku i z przebiegiem 100000 i z silnikiem 1.8 GDI
Sam na niej zrobiłem 30 tyś km i nie zrobiła mi nie spodzianki
Ale mój Misiek mi teraz choruje.
Obajwy ma takie że jak rano wsiadam zapalam go to nic sie mu nie dzieje ale najgorsze jest to gdy sie zagrzeje stoję na skrzyżowanu to mi spadną obroty do 200 lub co gorsza zgaśnie bądż ostatnio mi roti tak że obroty mu skaczą od 200 do 2000 lub chodzi normalnie jak by nigdy nic
Prosze o pomoc nie było
Co mu sie dzieje
co jest zepsute w nim
jak go naprawić
Z góry dziękuje za odpowiedż
Mój E-mail Gigant20@poczta.fm
lub GG 920710 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-02-2007, 22:55
|
|
|
Zapewne czeka cie czyszczenie przepustnicy - opis jest gdzieś na forum - użyj wyszukiwarki. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Gigant [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2007, 23:12
|
|
|
Jesteś tego pewny ??
[ Dodano: 16-02-2007, 23:12 ]
Shapire ?? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 16-02-2007, 23:14
|
|
|
W misku to tylko przepustnica;p zobacz czujnik przy chlodnicy |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-02-2007, 10:29
|
|
|
Wygląda na typowe objawy przepustnicowe. Pewnie jest już dostatecznie zaprana syfem więc najszybciej to zgodnie z opisem ją zdemontować, wyczyścić, nauczyć ECU obrotów i luz.
Link do opisu jak czyścić przepustnicę w GDI |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Gigant [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2007, 13:22
|
|
|
Witaj Saphire
Jak rozkręciłem cały dolot powietrza (było mi łatwiej sie do stac ) to wyciągłem przepustnice z początku nic nie widzałem co jest w środkut ten zawór od przepustowośći był w miare czysty ale jak ją wyciągłem to z drugiej strony faktycznie był syf. Wszędzie było takiego czarnego nagaru o grubości kilku milimetrów!!!!
Pózniej wyszyściłem założyłem spowrotem i silnik działa normalnie ALE teraz wolne obroty dla niego śą jakieś 1500 a nie jak powinno być około 800. Co znaczy nauczyć Ecu obrotów? Ecu to kompuer to wiem ale jak go przyzwyczaićżeby wszystko wróciło do normalnych ogrotów czyli 800? mam jechaćpodpiąć samochód pod komputer. Czy jakoś inaczej.
Prosze o odpowiedz Saphire.
Dziękuje za wszystko
[ Dodano: 17-02-2007, 13:32 ]
Ne patrząc na twój link zrobiłem tak samo. Za co też dziękuje bo teraz widze czy zrobiłem dobrze ale tak samo postępowałem wedle tego linku. I tak samo wylał sie mi płyn. A są jakieś róznice w przyśpieszeniu lub w mocy jesli jest przepustnica zabrudzona Shapire? Czy to majkiśwpływ na prace silnika ? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-02-2007, 13:48
|
|
|
Uczenie ECU:
- wyjmujesz kluczyk ze stacyjki
- odpinasz na 10 minut klemę ,,-'' z akumulatora
- podpinasz klemę ponownie
- odpalasz silnik i włączasz urządzenia z którymi jeździsz na codzień, np. klimę, radio, światłą itp.
- zostawiasz auto na 15 minut by sobie pochodziło na luzie
- po tym wyłączasz wszystko, gasisz silnik wyjmujesz kluczyk ze stacyjki
- ponownie odpalasz silnik na chwilę
- uczysz szyby skrajnych położeń
- gasisz silnik i gotowe.
[ Dodano: 17-02-2007, 13:52 ]
PS. jeśli pomogło kliknij ,,pomógł'' |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 18-02-2007, 07:57
|
|
|
saphire napisał/a: |
- uczysz szyby skrajnych położeń |
...i tu Cię mam Bartku
Dlaczego w poście, w którym pytałem o problemy z el. szybami nie podpowiedziałeś mi tego ?
Kupiłem Cari już z przypadłością dziwnego zachowania się szyby od str, kierowcy.Być może poprzedni właściciel odłączał ACU i tego nie zrobił. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-02-2007, 14:18
|
|
|
turek61 - bo nie każdy sterownik szyb wymaga nauczenia skrajnych położeń - u mnie w cari wymaga, u kumpla nie po prostu jeśli po odpięciu akumulatora szyby głupieją to trzeba je nauczyć. U mnie to działa tak że na odpalonym aucie robię to:
- opuszczam szybę do końca, jak już zjedzie do końca to zwalniam przycisk opuszczenia szyby i po chwili ponownie naciskam tak jakbym chciał ją jeszcze niżej opuścić (wiadomo że nie pójdzie)
- analogicznie podnoszę szybę do samej góry, zwalniam przycisk podnoszenia, po chwili ponownie podciągam
- robię to dla każdej szyby i gaszę silnik
turek61 i jak pomogło? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 18-02-2007, 21:47
|
|
|
Cytat: | turek61 i jak pomogło? |
Spoko na razie nie jest to pilna sprawa bo na dworze zimno
Wszystko w swoim czasie.Jak będzie cieplej to wezmę się za czyszczenie przepustnicy więc załatwię tę i inne przy okazji.
Teraz śledzę uważnie forum i zbieram informcje a niektóre nawet sobie drukuję co by nie umknęło.
Jak wyszło napewno Cię poinformuję i nie omieszkam kliknąć gdzie należy
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|