Czym można maksymalnie zastąpić MT 235/75/15 ... ? |
Autor |
Wiadomość |
kornel81
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-10-2013, 17:18 Czym można maksymalnie zastąpić MT 235/75/15 ... ?
|
|
|
Witam
Studiowałem forum i znalazłem kilka propozycji ale dalej mam mętlik związany z tym, że chciałbym zastąpić MT 235/75/15 , które aktualnie posiadam na coś większego. Chciałbym zmienić tylko opony ewentualnie opony i felgi (na stalowe). Moje pytanie jest następujące: Jakie kapcie z felgami mogę zastosować tak aby nie robić liftu zawieszenia oraz budy ? Oczywiście nadal muszą to być BF MT. Prościej mówiąc chcę zamienić sobie kółka na większe bez zbędnych ceregieli. |
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2013, 17:53
|
|
|
31/10,5/15 wchodzą bez liftu i bez problemu.
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
kornel81
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-10-2013, 18:23
|
|
|
Czy ktoś ma doświadczenie jak by to wyglądało z felgą 16" (trzeba stosować felgi z jakimś konkretnym odstawieniem , żeby nie tarło przy skrętach) ?
Czy ktoś eksperymentował z takimi : 33/10,5/15 ?? Jest to do zrobienia ? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 19-10-2013, 20:42
|
|
|
33 cale bez liftu nie da rady. Ale możesz założyć 265/75/16 jak podkręcisz drążki. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-10-2013, 09:43
|
|
|
kornel81 napisał/a: | Prościej mówiąc chcę zamienić sobie kółka na większe bez zbędnych ceregieli. | bez ceregieli możesz założyć 32" tylko odpowiedz sobie na pytania: w jakim celu większe opony i jak będziesz użytkował samochód. Ale skoro pytasz o MT to raczej w 80% w terenie ?? Czym większe opony tym częstsze wizyty w warsztacie na wymianę np łożysk i elementów zawieszenia. 31" są tak na dobrą sprawę optymalnym "dużym" rozmiarem. Nie bez znaczenia jest też wir w baku czym większe opony tym częstsze tankowania. Rożnica pomiędzy 31" a 32" jest taka że najniżej umieszczona część samochodu czyli gruszka tylnego dyferencjału podniesie się o 1,25cm. Czy warto ?? Czasami nawet i te 0,5 cm pomaga ale jak często ?? Wg mnie Miski, z racji niezależnego przedniego zawieszenia raczej w ostry teren, są katowane. Taa zaraz będzie burza że super itd. Opinię swoją wyrażam na podstawie własnych doświadczeń i z błota na dachu dawno już się wyleczyłem |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kornel81
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-10-2013, 11:40
|
|
|
Samochodu głownie używam tylko do wyjazdu na kontrole (Straż Rybacka, zdjęcie z profilu pochodzi z jednej z kontroli) i na wyjazdy na sumy. Staram się wjeżdżać tam gdzie nie wjadą inni gdy wybieram się na ryby , no i pogoda nie jest wtedy dla mnie ograniczeniem. Po przemyśleniach zakładam 31/10,5/15 choć i na tych , które mam w tej chwili nie udało mi się jeszcze gdzieś ugrzęznąć na dobre. Ale na 31 będzie ładniej wyglądał
Mam jeszcze pytanie co do 31/10,5/15 , chcę zastosować do nich stalowe felgi . Czy mam zwracać uwagę na to aby te felgi miały jakieś konkretne ET ? Chciałbym uniknąć rozczarowania kiedy okaże się , że opona będzie ocierać o jakieś elementy samochodu. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-10-2013, 14:39
|
|
|
Wynalazek całkiem fajny, zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunek możliwości do ceny. Na pewno ma jednak jedną, dużą wadę w porównaniu do "tradycyjnej" windy - działa TYLKO na wprost samochodu. Ale generalnie nie zaszkodzi mieć, zwłaszcza jeśli grunt umożliwia wbicie kolców
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-10-2013, 15:10
|
|
|
Marcus65 napisał/a: | Na pewno ma jednak jedną, dużą wadę w porównaniu do "tradycyjnej" windy - działa TYLKO na wprost samochodu. | Fakt tylko tak mi się wydaje że jest różnica między wyprawami na ryby a naszymi wypadami. My przemy do przodu, stąd na wyciągarkach Marcus65 napisał/a: | zwłaszcza jeśli grunt umożliwia wbicie kolców | mamy +/- 30m liny, a z ryb to się można wycofać i szukać innego miejsca skoro mi się udało w kamienistej glebie wbić Nie trzeba koniecznie wbijać można do drzew przywiązać lub drugiego samochodu i drzewa + samochodu i samochodu + wbić. Parę opcji jest, sam wyczuje jak daleko i gdzie będzie mógł dojechać na 31" BF MT.Różne wklejki i przypadki uczą nas pokory |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2013, 04:02
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Różne wklejki i przypadki uczą nas pokory |
Święte słowa. Z windą to każdy głupi potrafi na ryby pojechać
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
|