Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 11:53 |
[2.5 TD] Czy turbina jest chłodzona cieczą? |
Autor |
Wiadomość |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:21 [2.5 TD] Czy turbina jest chłodzona cieczą?
|
|
|
Czy turbina w 2,5TD jest chłodzona cieczą?
Bo przyglądam się i na to wygląda. Od strony silnika przychodzi do turbiny grubszy i cieńszy przewód metalowy a wychodzi tylko grubszy - chyba , że się mylę. Grubszy chyba ciecz cieńszy olej
Chłodzenie turbiny cieczą chyba nie jest zbyt powszechne. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 11:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:28
|
|
|
Mi sie wydawalo ze wiekszosc uzywa oleju jako smarowania i do chlodzenia.
Dlatego nie nalezy zaraz po odpaleniu dawac po garach zeby olej wszedzie doszedl, a jak sie troche poszaleje to zeby nie gasic bo przy bardzo wysokiej temperaturze olej sie wypala i z czasem zatyka kanaly, co skutkuje awaria pompy. Nalezy poczekaz chwile zeby sie pompa schlodzila na wolnych obrotach.
Mozna tez zamontowac timer ktory po wyjeciu kluczyka podtrzymuje prace silnika prze krotki czas. W moim alarmie jest taka funkcja i silnik chodzi 2 minuty po wylaczeniu stacyjki, chyba ze nacisne stop to gasnie odrazu
Inna ciecz przy kilkuset stopniach zaraz by odparowala, chyba ze plyn hamulcowy on ma wysoka temperature wrzenia |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:43
|
|
|
Na chłodzenie cieczą wskazuje mi to, że gdy odłączyłem odcinek gumowy tego grubszego przewodu przychodzącego do turbiny to poleciało borygo.
Myślałem, że będzie tam olej bo ten odcinek przewodu ciągle mam mokry od oleju i szukam przyczyny. Chciałem wymienić kawałek węża gumowego a tu zonk w środku płynie ciecz, więc olej skądś indziej mi wcieka na ten przewód. No i przy okazji wydumałem, ze ta ciecz chłodzi turbinę, ... chyba ... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-05-2009, 22:01
|
|
|
po roku 94 turbiny w 2,5TD były chłodzone woda i olejem. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 13-05-2009, 18:29
|
|
|
To chyba odpadają te wszystkie porady by przed zgaszeniem auto chodziło parę minut na wolnych obrotach (oczywiście nie mówię o gaszeniu od razu po kilkugodzinnej jeździe na wysokich obrotach). |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 13-05-2009, 19:00
|
|
|
Minutke czy dwie jak pochodzi napeno mu nie zaszkodzi. A to ze ma podwojne chlodzenie to nieznaczy ze jest natyle skuteczne ze po ostrej jezdzie i zatrzymaniu sie turbo jest zimne i mozna odrazu sinik wylaczyc bez szkody dla niej. |
|
|
|
 |
mietek111
Nowy Forumowicz
Auto: canter
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: lublin
|
Wysłany: 21-10-2013, 18:04
|
|
|
koledzy mam w canterze 2.8 turbine chłodzoną cieczą i olejem niestety się rozsypała , czy mogę zamontować od pajero 2.8 silniki te same tylko bez chłodzenia cieczą .
sa turbiny chłodzone cieczą od 3.2 ale nie wiem jaka jest różnica ciśnienia w doładowaniu.
proszę o pomoc |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-10-2013, 19:28
|
|
|
mietek111 napisał/a: | koledzy mam w canterze 2.8 turbine chłodzoną cieczą i olejem niestety się rozsypała , czy mogę zamontować od pajero 2.8 silniki te same tylko bez chłodzenia cieczą .
sa turbiny chłodzone cieczą od 3.2 ale nie wiem jaka jest różnica ciśnienia w doładowaniu.
proszę o pomoc |
Mozesz spróbować od 3,2. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
mietek111
Nowy Forumowicz
Auto: canter
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: lublin
|
Wysłany: 21-10-2013, 19:45
|
|
|
jeszcze mam pytanko odnosnie pompy wtryskowej mam na podmianę drugą ale są inne numery
1 pompa ME 202435 104741-3562
2pompa ME 202896 104741-3680
czy można podmienić te pompy moja po nocy odpala i gaśnie tamta jest sprawdzona ale nie wiem czy podejdzie czy lepiej w swojej wymienić uszczelniacz. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-10-2013, 21:02
|
|
|
Gaśnie i odpala bo masz uszkodzony uszczelniacz, jak go wymienisz będzie OK>
Tamta druga tez będzie pasować. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
Ostatnio zmieniony przez zbyszekm2 21-10-2013, 21:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mietek111
Nowy Forumowicz
Auto: canter
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: lublin
|
Wysłany: 21-10-2013, 21:08
|
|
|
dzieki za odpowiedz założę drugą jak pasuje, a w tamtej wymienię uszelniacz wolnym czasem |
|
|
|
 |
|