Dlaczego jadąć na gazie ubywa mi benzyny? |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-09-2013, 22:49
|
|
|
Tak jak napisałem, jeśli chodzi o kalibrację wskazania pewien w 100% nie jestem, bo mam sterownik LPGTech. Poczekaj do przeglądu po 1000km i niech dobrze wyreguluje instalację podczas jazdy a nie tylko na postoju. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 05-09-2013, 08:55
|
|
|
Batmanikus napisał/a: | Czyli muszę pojechać do gazownika i zdać mu relację? Zrobić to od razu czy czekać na ten pierwszy 1000 km (pierwszy przegląd)
|
Jedź od razu, potruj tyłek. Niech wiedzę, żeś nie pierwszy lepszy leming i o swoje walczysz to podejdą z fachowością. Z każdą ustereczką czy niedociągnięciem leć do nich na bieżąco! |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 05-09-2013, 15:15
|
|
|
Zatankowałem do pełna i tak wygląda wskaźnik na butli
Po 140 km zatankowałem spalanie i wyszło 8,28
Po zatankowaniu gazu o dwie kreski podniósł się także wskaźnik benzyny |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 05-09-2013, 15:33
|
|
|
popusc srubke i lekko obroc wskaznik i bedzie git, albo jedz do gazownikow i polaz im jacy sa "na odwal" moze sie chociaz troche zawstydza |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 09-09-2013, 08:32
|
|
|
Dzisiaj jadąc mych uszu doszły nieprzyjemne trzeszczenia. Patrzę, szukam a tu piszczy przełącznik, że właśnie skończył się podtlenek. Zaraz, zaraz se myślę, po 230 kilometrach? Jak poprzednio tankowałem to wyszło około 8,3.
Przez to, że ten wskaźnik jest przestawny, może do butli mniej gazu wchodzić? |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-09-2013, 09:13
|
|
|
Zatankuj do pełna LPG i zobaczysz ile spalił... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
emjot
Mitsumaniak

Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23-10-2013, 21:06
|
|
|
Moje doświadczenie jest takie, że bardzo ciężko ustalić poprawnie wskazania poziomu gazu. A to z tej prostej przyczyny, że sama konstrukcja wielozaworu to praktycznie uniemożliwia. Zrozumie to każdy, kto tak jak ja chociaż raz wykręci wielozawór i go sobie obejrzy. To nie ma prawa pokazywać dokładnie. Duży skok pływaka przekłada się na mały skok (a właściwie obrót) wskaźnika. Po kilku latach korzystania z LPG w czterech samochodach (teraz mam równolegle dwa na LPG) w żadnym z nich wskaźnik nie pokazywał dobrze. A jak pokazywał przez jakiś czas, to mu potem "przechodziło". Jeżdżę na wskazania licznika przebiegu i komputer, który pokazuje średnie spalanie.
A w kwestii bogato / ubogo - to można tylko na podstawie podejrzenia korekt np. Evoscanem stwierdzić, dokładniej można to sprawdzić patrząc np. na czasy wtrysku PB podczas przełączania PB->LPG w różnych warunkach jazdy. Wskaźnik w kabinie jest tylko baaaaaardzo orientacyjną wskazówką. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|