Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
6A13 - nie odpala.
Autor Wiadomość
mszolc 
Forumowicz

Auto: Białe EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 116
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-10-2013, 09:23   

Krzyzak napisał/a:
Ale wystarczy przeczytać manual - co się dzieje przy uszkodzeniu czujnika TDC.
Robi dokładnie to, co pisałem.
A w którym rozdziale? Przejrzałem pobieżnie rozdziały dotyczące silnika, ale nie znalazłem takiej informacji.
Chętnie bym poczytał bo mnie to od wczoraj męczy. :?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2013, 09:26   

FUEL>13A-110

Jest opisane zachowanie ECU w przypadku awarii wybranych czujników. Zresztą dział FUEL jest najciekawszym rozdziałem. Są opisane korekty, pętla zamknięta i otwarta.

A tak BTW, to Twojego galanta można podpinać do komputera kabelkiem VAG KKL na chipie FTDi i diagnozując programem EvoScan.
 
 
mszolc 
Forumowicz

Auto: Białe EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 116
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-10-2013, 15:13   

Owczar napisał/a:
FUEL>13A-110

OK, znalazłem: "Injects fuel to all cylinders simultaneously".
Czyli jednak nie parami (bo do tego musiałby być sprawny TDC lub przynajmniej inna szerokość jednego impulsu z czujnika wału), a wszystkie naraz.
Teraz jasne jak to działa - ECU ładuje cewkę w takt sygnału czujnika wału, iskra jest rozdzielana mechanicznie na cylinder ze sprężonym paliwem, a z pozostałych paliwo jest wydmuchiwane prosto w kolektor wydechowy. Brakowało mi tego kluczowego zdania...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-10-2013, 21:31   

mszolc napisał/a:
Czyli jednak nie parami
parami na 100% - tak samo z iskrą (ale ta i tak jest taka ZAWSZE)
gdyby szło na wszystkie, to paliwa by palił x6 a nie x2 a katalizator byłby zwęglony po 100km
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2013, 21:32   

Darku, a skąd ECU wie którą akurat parę zalewać?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-10-2013, 21:34   

Z czujnika wału.
 
 
mszolc 
Forumowicz

Auto: Białe EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 116
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-10-2013, 21:56   

Krzyzak napisał/a:
parami na 100%
No instrukcja ewidentnie podaje co innego: "Injects fuel to all cylinders simultaneously ".
Krzyzak napisał/a:
- tak samo z iskrą (ale ta i tak jest taka ZAWSZE)
Iskra leci przecież po kolejnych cylindrach 1..6 tak jak ją rozprowadza aparat.
Natomiast w projekcie aparatu elektronicznego to rzeczywiście w trakcie jednego rozładowania powstają dwie iskry, przy czym jedna trafia we właściwy cylinder a druga jest tracona ('wasted spark').
Krzyzak napisał/a:
Z czujnika wału.
Żeby ECU mógł synchronizować pary wtrysków, to przynajmniej jeden z trzech impulsów na obrót wału musiałby być inny (może jest, choć jak dla mnie te zęby/łopatki impulsatora wyglądają dokładnie tak samo).
W przeciwnym wypadku nie ma punktu zaczepienia żeby wiedzieć od której pary zacząć wtrysk.
Nie uwierzę w 'parowanie' cylindrów póki nie zobaczę oscylogramu z impulsatora na wale, a jeśli są 3 impulsy o tym samym kształcie i szerokości to nie ma opcji żeby zalewał parami.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2013, 22:35   

mszolc napisał/a:
Nie uwierzę w 'parowanie' cylindrów póki nie zobaczę oscylogramu z impulsatora na wale,


Fuel 13A-177. Nie ma mowy o parowaniu... wszystkie są identyczne.

Co ciekawe, także podczas odpalania do wystąpienia sygnału z TDC ECU leje do wszystkich jednocześnie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2013, 08:42   

mszolc napisał/a:
Iskra leci przecież po kolejnych cylindrach 1..6 tak jak ją rozprowadza aparat.
Przepraszam - masz rację! Moje doświadczenia dotyczyły rzędówki - konkretnie jak w Firkowym Galancie padł czujnik TDC, to tak było. A tam są fajkocewki.
Czyli mogę się mylić.
 
 
mszolc 
Forumowicz

Auto: Białe EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 116
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-10-2013, 22:42   

Krzyzak napisał/a:
Przepraszam - masz rację! Moje doświadczenia dotyczyły rzędówki.
Spoko. Ja na temat rzędówki się nie wypowiadam, bo nic o niej nie czytałem.
Analiza działania dotyczy 6A13 (jak w temacie) i była głównie sprowokowana moimi przygodami z zapłonem i przypadkiem Marcina z wypiętym TDC podczas uruchamiania zapłonu elektronicznego.
 
 
pit696 
Forumowicz


Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 163
Skąd: Sulechów
Wysłany: 27-10-2013, 09:25   

podepne sie..otoz po tygodniu nie ruszania auto odpalilo na tzw dotyk..po zagrzaniu i przejechaniu ok 5km zgasl na swiatlach i juz nie odpalil..jedyne co zauwazylem to male szarpanie(przerywanie) przy ruszaniu (tylko na 1 biegu).Kreci ale nie chce odpalic .. Jakis pomysl od czego zaczac??
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-10-2013, 12:46   

Od sprawdzenia iskry. Przyczyna może być podobna do tej u mszolc-a.
 
 
pit696 
Forumowicz


Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 163
Skąd: Sulechów
Wysłany: 29-10-2013, 18:25   

witam po sprawdzeniu kopulki wszystko wyglada oki..ale zauwazylem ze bezpiecznik nr13 z ikonka silniczka (pod maska) jest spalony...po jego wymianie kiedy przekrecam kluczyk na zaplon od razu go przepala..wkladalem wiekszy bezp. i tak samo...mysle ze to jest przyczyna nie odpalania auta..wiecie za co odpowiada ten bezpiecznik i co moze powodowac zwarcie??
Ostatnio zmieniony przez pit696 02-11-2013, 14:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 29-10-2013, 18:36   

pit696 napisał/a:
wiecie za co odpowiada ten bezpiecznik

http://forum.mitsumaniaki...e3cafa815d7fa88

pit696 napisał/a:
wkladalem wiekszy bezp. i tak samo.
:shock: :shock: :shock: zostawie bez komentarza
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
pit696 
Forumowicz


Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 163
Skąd: Sulechów
Wysłany: 29-10-2013, 18:43   

nie ma nic w tym linku :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.