Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander II 2.0 DID - płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 19-10-2013, 16:24   Outlander II 2.0 DID - płyn chłodniczy

Witam,
Z silnikiem diesla 2.0 VW miałem już do czynienia w innym aucie i ta jednostka chyba nie przestanie mnie zaskakiwać. Niedawno zauważyłem, że w zbiorniku płyn chłodniczy zbliżył się do poziomu minimum. Trochę mnie to zmartwiło, ale przejechałem się kawałek i poziom wrócił do max. Czy to normalne, że płyn gdzieś się kumuluje w obiegu i takie rzeczy się dzieją w zależności od tego, jak puszcza termostat?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-10-2013, 16:35   

A czy płyn w zbiorniku wyrównawczym jest czysty czy może pływa w nim czarna maź która może osadza się na ściankach zbiornika wyrównawczego?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-10-2013, 16:43   

Płyn i podzespoły rozszerzają się termicznie. Zimny powinien być między min/max
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 19-10-2013, 16:45   

Czysty, czysty.
Brak budyniu pod korkiem i bańkowania w zbiorniku wyrównawczym. I proszę mnie tu nie straszyć. ;)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-10-2013, 16:55   

Zawsze możesz jeszcze zbadać na zawartość CO2. Ale jak nie dolewasz to powinno być OK. Zmiany poziomu pod wpływem ciśnienia są wyraźnie widoczne.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 19-10-2013, 21:22   

Na CO2 profilaktycznie tez sprawdziłem. Test nie wykazał zawartości. Jakby byli zainteresowani, to mogę w wolnej chwili opisać domowy sposób na taki test.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-10-2013, 21:43   

to opisz - zawsze może się przydać ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 20-10-2013, 09:18   

Fotka będzie z Mazdy, ale zasada jest ta sama.
Potrzebne będą:
odpowiedniej średnicy korek do balonu z winem,
rurka fermentacyjna,
test akwarystyczny do CO2 firmy JBL (same odczynniki do uzupełnienia, nie potrzebujemy całego oprzyrządowania):



Teraz trzeba zmontować konstrukcję, jak na zdjęciu:



Odpalamy auto, nagrzewamy, aż woda zacznie krążyć i teraz trzeba kilka razy ścisnąć wąż przy chłodnicy, żeby ciśnienie wypchnęło powietrze ze zbiornika przez rurkę z reagentem.
Jeśli płyn zmieni kolor na zielony, to mamy problem.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-10-2013, 10:28   

I super - nawet nie wiedziałem, że akwaryści dysponują takim sprzętem ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
szymonrc 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: Chróścice
Wysłany: 27-10-2013, 15:52   

Parę dni pojeździłem i dalej mi to nie daje spokoju. Na zimnym mam stan minimum (dziś, jak auto stało przez weekend, to nawet lekko poniżej), wybrałem się na przejażdżkę - po jakichś 20km zatrzymałem się celem kontroli i płynu było raptem w połowie między min, a max - wąż twardy. Popuściłem delikatnie korek, zasyczało i poziom podjechał równo do maxa. Na korku nabita wartość 1.1 (Bara - domniemam). Zdjąłem korek,żeby go obejrzeć - zaworek na sprężynie niby działa, ale dość twardo. Przypadkiem w piątek zahaczyłem dwa warsztaty i w jednym fachowiec od razu, że korek popsuty, ale jak spytałem, jakie ma być ciśnienie w układzie, to nie bardzo wiedział, a o teście na CO2 słuchał z niedowierzaniem :-) . W drugim warsztacie natomiast usłyszałem, że w chłodnicy ma być 1,5 Atm i "mam jeździć, nie przejmować się".
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 28-10-2013, 10:36   

Jak ja miałem pękniętą głowice to też najpierw mi płyn wywalało przesz korek bo pęknięcie było w kanale wydechowym i ciśnienie ze spalin szło do obiegu chłodzenia. Wiem bo na wężyk nakładałem butelkę i zbierałem płyn. I na początku test co2 nie wyszedł. Dopiero jak się pęknięcie powiększyło się to wyszedł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.