| [EA2A/W 2.0] ilość płynu chłodniczego w układzie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | artufcb   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Wrz 2011
 Posty: 463
 Skąd: parczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2013, 14:44   [EA2A/W 2.0] ilość płynu chłodniczego w układzie |   
 |  
               | 
 |  
               | Ile litrów wchodzi w cały układ? Pilne |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2013, 16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Takie samo pytanie, ale dotyczące silnika V6. Ile wejdzie jeśli wymieniam pompę wody i z silnika również jest spuszczony? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2013, 17:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | 7-8 litrów |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artufcb   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Wrz 2011
 Posty: 463
 Skąd: parczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2013, 19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | w obu silnikach? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2013, 20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2.0 L- 6 L 2,5L- 6 L
 2.0 TD 8L
 2,4L -7L
 |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artufcb   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Wrz 2011
 Posty: 463
 Skąd: parczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2013, 20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | z uwzględnieniem zbiorniczka wyrównawczego? 
 [ Dodano: 30-10-2013, 10:27 ]
 Jak spuścić cały płyn z układu? Najniższym wężem czy jest jakaś śruba w bloku silnika?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mateusz25   Forumowicz
 Matthew
 
 Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Sie 2012
 Posty: 47
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2013, 17:39   Sposób spuszczenia płynu chłodniczego w Galu 2,0 16 V 98 r. |   
 |  
               | 
 |  
               | witam U siebie w galu 2,0 benzynka, zrobiłem następujące ruchy i spuściłem 5,7 litra wraz z zawartością zbiorniczka wyrównawczego.
 1. Odkręcić kranik chłodnicy, patrząc na przód auta znajduję się on na dole chłodnicy po lewej stronie.
 2.Po spuszczeniu płynu z chłodnicy ( około 3 litrów ) odkręć przewód gumowy u dołu chłodnicy po prawej stronie, niech płyn spłynie do ,,ostatniej" kropli.
 3. Następnie odkręć przewód gumowy na górze chłodnicy ( jest tylko jeden gruby połączony z blokiem ( głowicą silnika )Śmieszne to jest , ale należy w niego dmuchnąć z dość dużą siła aby spuścić resztę płynu z bloku, choć cały i tak nie wyleci, zawsze coś zostanie w środku.
 4.Zbiorniczek wyrów. wyjmij, ale najpierw odłącz cienki przewód od niego odchodzący do chłodnicy, pociągnij do góry zbiorniczek i już po jego demontażu, trzeba go szarpnąć dość mocno.
 Po tych zabiegach powinieneś mieć spuszczonego płynu jakieś 5 litrów, ja tak miałem.
 Resztę płynu spuszcza się poprzez jego późniejsze dopełnianie nowym wlewając go do rury
 opisanej w punkcie 3 i patrząc na kolor zmieniający się płynu uciekającego odłączonym jeszcze przewodem dolnym ( pnk. 2 )
 Najlepiej zastosować płyn innej barwy niż ten, który masz teraz ( ten stary). Wówczas będziesz widział różnicę w kolorze wypychanego starego płynu poprzez nowy.
 W momencie w którym kolor zacznie być jednolity, mamy układ napełniony w bloku silnika nowym płynem.
 Trochę trwa ten etap ale dał mi przynajmniej pewność że wszędzie mam nowy płyn.
 Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu, będziesz chciał , daj znać to napiszę, ostatnio wymieniałem chłodnicę i przerobiłem to.
 |  
				| _________________ Mam nadzieję pokochać tę furę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Witek vel Mysza   Forumowicz
 Artysta rzeźbiarz
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2013
 Posty: 587
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2013, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Caly plyn ciezko spuscic, trzeba by wydmuchac powietrzem. Ale zawsze cos zostanie w zakamarkach bloku i nagrzewnicy. |  
				| _________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
 Mitsumaniaku, zobacz mojego  GALANTA!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |