Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia rozdzielcza padła
Autor Wiadomość
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 29-10-2013, 11:39   Skrzynia rozdzielcza padła

Witam,

Mam problem ze skrzynią rozdzielczą (Pajero III, 2001, 3.2). Kiedy ruszałem gwałtownie ze skrzyżowania z załączonym napędem na 4 koła nagle coś łupnęło gdzieś w skrzyni i straciłem napęd. Kiedy wrzuce jakieś bieg słychać tylko żężenie, jakby wałek z ukręconym wielopypustem obracał się w gnieździe. Na różnych biegach słychać inne żężenie, jakby wałek obracał się z różną prędkością. Mogę przełaczać wszystkie napędy i kontrolki pokazują, że wszystko jest w porządku, ale auto ani drgnie. Żężenie jest niezależne od napędu jaki załączam. Podejrzewam, że coś musiało paść między skrzynią biegów a skrzynią rozdzielczą. Ale to dziwne, żeby skrzynia rozdzielcza padała. Co prawda mam przejechane 220tyś km i silnik podkręcony do 190KM, ale to tylko 15% więcej. Na codzień nie jeźdże ostro, więc skrzynia jes jest regularnie przeciążana. Tuning silnika był głównie, żeby spalanie spadło (i spadło o 10-15%).

Czy ktoś miał podobny przypadek? Może coś więcej powinienem sprawdzić zanim zdejmę skrzynię? Czy to możliwe, żeby skrzynia sama coś przełączyła podczas jazdy?

Z góry dziękuję za wszystkie komentarze i podpowiedzi! :-)

Michał
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-10-2013, 12:19   

tak, było sporo takich przypadków. To jest manual?
Prawdopodobnie zerwały się zęby na wałku zdawczym co wchodzi do reduktora.
Ew. jeśli manual to może być, że rozleciało się koło dwumasowe.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 29-10-2013, 12:27   

Bomba... Nie podejrzewałem, że coś takiego może się przytrafić, ale pasuje dokładnie ze wszystkimi objawami.

Nie wiesz może co bdzie trzeba wymienić? Wałem zdawczy jest razem z kołami zębatymi? Trzebaby wymienić również koła zębate z którymi współpracuje wałek zdawczy, pewnie, jak myslisz? No i gniazdo w reduktorze. Mam rysunki złożeniowe, ale nie mogę zobaczyć jak to jest połaczone.
A moze lepiej kupić i wymienić całą skrzynię zamiast bawić się w części? Tylko jaka grwarancja, że to znowu się nie przydarzy? Można wzmocnić jakoś ten wałek?

[ Dodano: 30-10-2013, 18:58 ]
Czy ktoś wie czy skrzynia manualna od Pajero 3.2 long po 2003 pasuje do wersji sprzed 2003?
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-10-2013, 19:46   

Pasuje. Dobry trop obrałeś. Szukaj używki.

Potwierdziłeś już co się stało ?
 
 
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 30-10-2013, 21:08   

W weekend zdejmę i rozkręcę skrzynię, żeby zobaczyć co się stało. Napisze i wrzucę jakieś zdjęcia też :-)
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 31-10-2013, 08:15   

w autamatach też sie dzieją takie rzeczy?
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 31-10-2013, 08:22   

zeeb napisał/a:
w autamatach też sie dzieją takie rzeczy?

Bardzo rzadko.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 31-10-2013, 08:23   

Czy skrzynie po 2003 roku były wzmocnione, żeby zęby się jednak nie urywały?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 31-10-2013, 09:12   

nie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 02-11-2013, 21:24   

Może mi ktoś pomóc? Odkręciłem skrzynię od silnika (i tysiąc innych rzeczy od skrzyni), ale mam problem żeby odłaczyć łożyski oporowe sprzęgła. Może mi ktoś podpowiedzieć jak to zrobić?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-11-2013, 23:17   

Bo musisz najpierw odkręcić docisk od koła zamachowego przez taką rewizje w skrzyni.
Tylko tak rozłączysz silnik od skrzyni.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 03-11-2013, 21:47   

Skrzynia zdjęta i rozdzielona. Werdykt: ścięty wielowypust na wałku zdawczym ze skrzyni biegów. Nie ma co kompbinować i wymieniać wałka, bo wielowypust w skrzyni rozdzielczej też jest ruszony.

Dla przyszłych użytkowników dodam, że żeby zdjąć docisk sprzęgła wystarczy dosunąć łozysko w stronę tarczy sprzęgła, włożyć płaski śrubokręt między łożysko a taki blaszany pierścień i przekręcić śrubokręt. Wtedy łożysko łatwo sie oddziela. Tu jest fajny filmik, który to ilustruje: http://www.youtube.com/wa...etailpage#t=130

Wie ktoś może jak wybrać dobrą uzywaną skrzynię biegów? Może ktoś coś polecic?

[ Dodano: 23-11-2013, 18:33 ]
Witam ponownie,

Czytałem o ścinaniu się wielowypustów na wałku zdawczym skrzyni biegów w Pajero III. Wygląda na to, że to nie jednokrotne przeciążenie ścina wielowypust, ale wielowypust zużywa się z czasem.

Czy próbował ktoś wzmocnić wielowypust przez zastosowanie specjalnego kleju do wielowypustów?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.