Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
17-06-2007, 12:52
[CK1A 1.3] Czy to silniczek krokowy czy cos innego?
Autor Wiadomość
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
  Wysłany: 18-02-2007, 11:52   [CK1A 1.3] Czy to silniczek krokowy czy cos innego?

Witam,

mam problem z lancerkiem 1.3 z 98r. Mam zalozona instalacje gazu sekwencyjna.
Auto ma przejechane ok 105 tys km.

Mam go dopiero od czerwca i pierwsze objawy tego typu zauwazylem dopiero jesienia.

Problem polega na tym ze gdy na dworze jest zimno, a samochod postoi sobie 8 godzin na dworze to gdy odpalam obroty sa rzedu 400-500. Wrazenie takie jakby przepustnica byla za malo otwarta. Jesli jest stosunkowo cieplo (np. +5stC) to po chwili same sie troszke podnosza. Dodam ze sam nie gasnie tylko pracuje sobie tak na b. niskich obrotach.

Gdy autko sie rozgrzeje wszystko jest ok, jezdzi normalnie nie dlawi sie. Gdy zapalam go jak jest rozgrzany odpala normalnie tj. ma obroty rzedu 1500, ktore po chwili spadaja.
Gdy postoi tylko 2-3 godziny - wskazowka temperatury pokazuje ze jest calkiem zimny- rowniez zapala normalnie. Dopiero po dluzszym postoju ma problem.

co zrobilem:

1. Myslalem ze to czujnik temperatury- wymienilem go -od razu rowniez plyn chlodzacy, ale nic to nie pomoglo. Czujnik (ok 22zł w JC) był wkrecony w blok silnika i byl do niego podlaczony 1 kabelek. Wymienilem tez komplet swiec.

2. Wyjalem silniczek krokowy i z pomiarow mi wyszlo:
1 2 3 (tak wyglada rozklad)
4 5 6 (pinow w kostce)
pomiedzypinami 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 mam ok 40,4 Ω,
a pomiedzy 1-3, 4-6 mam ok 80,8 Ω
wszystkie inne kombinacje jest przerwa czyli 0 Ω
Samochod nie byl calkowicie zimny. Czy swiadczy to o padnietym silniczku?
Czy ten silniczek krokowy da sie sprawdzic inaczej niz prze pomiar rezystancji?
Dodam ze przepustnica z zewnatrz wygladala na czysciutka.

3. Zlacze i kostkę ktora sie wpina w silniczek potraktowalem profilaktycznie takim "sprayem kontaktowym" do potencjometrow. Podobnie zreszta jak zlacze i wtyczke od IPS i TPS ( z tego co sie orientuje jest jedna wtyczka).
Jak moge zdjagnozowac czy IPS i TPS dzialaja dobrze?

Czy jest ktos na slasku lub w okolicach Krakowa kto jest w stanie pomoc??
Ostatnio zmieniony przez akbi 22-06-2007, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-02-2007, 22:35   Re: Czy to silniczek krokowy czy cos innego?

pierafal napisał/a:

1. Myslalem ze to czujnik temperatury- wymienilem go -od razu rowniez plyn chlodzacy, ale nic to nie pomoglo. Czujnik (ok 22zł w JC) był wkrecony w blok silnika i byl do niego podlaczony 1 kabelek. [/b]


Cos mi sie wydaje ze wymieniles czujnik ale do wskaznika temp tego na tablicy.
Czujnik do wskazywania temp dla ECU (odpowiedzialny za ssanie) ma 2 piny a nie jeden. poszukaj czujnika temp silnika z dwoma pinami to wyglada na zdechniecie tego czujnika
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 18-02-2007, 23:56   

pierafal napisał/a:
był wkrecony w blok silnika i byl do niego podlaczony 1 kabelek.

Tak jak napisał Karol208, wymieniłeś czujnik odpowiadający za wskazania temp. na tablicy.
Jednak w Twoim przypadku nie ma potrzeby wymiany tego czujnika dla ECU (2-pinwego), ponieważ, jak sam napisałeś:
pierafal napisał/a:
Gdy zapalam go jak jest rozgrzany odpala normalnie tj. ma obroty rzedu 1500, ktore po chwili spadaja.

...co wskazuje na to, że czujnik jest sprawny.

Krokowy: powinien chyba mieć opór 30 i 60, a nie 40,4 i 80,8. Ale zostawmy to na koniec.
Po pierwsze, sprawdź ustawienie TPS-u. Zmierz napięcie na włączonym zapłonie pomiędzy poszczególnymi pinami i ustaw go tak, jak powinien być ustawiony (nie wiem, jak powinno być u Ciebie, ale jeżeli napięcie będzie ok. 0.4 - 0.6V, to ustaw na 0.5V).
Jak to nie pomoże, to trzeba będzie wyczyścić przepustnicę. To nic, że z zewnątrz jest czysta. Ona musi być czysta wewnątrz.
Po trzecie, wyczyść krokowca oraz IPS.

pierafal napisał/a:
Jak moge zdjagnozowac czy IPS i TPS dzialaja dobrze?

Podczas naciskania pedału gazu napięcie na TPS-ie powinno płynnie rosnąć, a IPS na puszczonym pedale gazu powinien pokazywać chyba zwarcie,
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-02-2007, 14:47   

najlepiej sciagnij sobie manuala do Colta CJx i tam bedzie wszystko wyjasnione (mam na mysli TPS i IPS)
problem z odpalaniem moze jednak byc zwiazany z czujnikiem temp - ale tym 2 stykowym, z ktorego korzysta ECU - najlepiej sprawdz jaki ma opor na zimno

opor na uzwojeniach silniczka jest mocno zalezny od jego temp. - gdy silnik jest goracy moze nawet dochodzic do 120/60 omow, wiec 80/40 miesci sie w normie
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 19-02-2007, 15:47   

radze podjechać na warsztat wyposażony w tester diagnostyczny i odczytać błędy w centralce benzyny.
a jaka to sekwencja?
_________________
Sylwia
 
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 19-02-2007, 22:07   

Poczytalem troszke manuala i faktycznie wymienilem czujnik temperatury plynu chlodzacego. Teraz musze tylko znalezc troszke czasu zeby dobrac sie do tego drugiego czujnika :)

Moja instalacja to BRC Sequent 24
 
 
 
slawek cari
[Usunięty]

Wysłany: 17-06-2007, 00:57   Re: Czy to silniczek krokowy czy cos innego?

Cytat:
pomiedzypinami 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 mam ok 40,4 Ω,
a pomiedzy 1-3, 4-6 mam ok 80,8 Ω
wszystkie inne kombinacje jest przerwa czyli 0 Ω

:!: kolego pamiętaj 0 Ω to nie oznacza że jest przerwa TO JEST ZWARCIE(swobodny przepływ prądu bez żadnego oporu)
To jest tylko moja mała uwaga
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 18-06-2007, 22:05   Re: Czy to silniczek krokowy czy cos innego?

slawek cari napisał/a:
Cytat:
pomiedzypinami 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 mam ok 40,4 Ω,
a pomiedzy 1-3, 4-6 mam ok 80,8 Ω
wszystkie inne kombinacje jest przerwa czyli 0 Ω

:!: kolego pamiętaj 0 Ω to nie oznacza że jest przerwa TO JEST ZWARCIE(swobodny przepływ prądu bez żadnego oporu)
To jest tylko moja mała uwaga


slawek cari oczywiscie masz racje
az wstyd sie przyznac ale jestem elektronikiem - z wyksztalcenia :biggrin:

[ Dodano: 20-06-2007, 23:06 ]
Moje problemy skończyły się :D wraz z momentem kiedy to w moim misku zostały wyregulowane zawory jak to było opisane w wątku:
http://www.mitsubishi-gra...er=asc&start=15

Spotkałem przy tym wielu "mechaników" którzy mówili niemożliwe, po co regulować zawory, a jak się za to zabrali to chcieli je regulować tylko na zimno.

Tak czy inaczej regulacja zaworów pomogła jak ręką odjąć- były zbyt ciasne. Zrobiłem autkiem 30kkm na gazie i na zaworach wydechowych gdzie powinien pasowac listek 0.25 szczelinomierza nie chciał wejść 0.2 !

Tak więc wielkie dzięki wszystkim którzy próbowali pomóc i myślę że chyba spokojnie można zamnąć ten wątek- wreszcie :)
pozdrawiam :finga:
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2007, 12:30   

Moja rada- jak masz instalacje LPG zawory sie sprawdza przy kazdej :!: :!: wymianie filtra gazu-czyli co 10 kkm
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 23-06-2007, 21:27   

Teraz już wiem :lol:

Do pełni szczęścia musze jeszcze kable WN wymienic, ale i tak jestem zadowolony :D
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 24-06-2007, 21:34   

I jeszcze nie wiem czy wiesz a zapomniałem napisac przy lpg zmieniając świece (NGK) zmniejszasz szczeline z 1,1 (zalecana przy benzynie) do 0,9 (lpg).
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 24-06-2007, 22:05   

Niewiedziałem, ale pomyślę nad tym :)
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.