Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.5, instalacja STAG isa2
Autor Wiadomość
majster6669 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 38
Skąd: Zawadzkie
Wysłany: 29-10-2013, 17:12   Galant 2.5, instalacja STAG isa2

Witam! W jedynym dobrym okolicznym warsztacie gazowniczym Pan zaproponowal mi do Galanta 2.5 avance w manulau instalację STAG isa2 z wtryskami też jakimiś ze staga (podobno różnią się od Hana minimalnie- i nie widzi on koniecznosci montowania hana) i daje mi na to 3 lata gwarancji.
Ja chciałem aby zamontowal mi czesto tutaj polecany STAG300+hana zielona+(nie pamietam jaki reduktor). Oczywiscire powiedzial, ze w ostatecznosci moze pojsc wg moich instrukcji ale wtedy da mi tylko 1 rok gwarancji.

Czy wie ktos jak sprawuje sie ten STAG isa2?
Jednak taki okres gwarancji kusi, ale nie jest konieczny- najwazniejsze jest dobro autka ;]
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 31-10-2013, 22:45   

majster6669 napisał/a:
STAG isa2

Dokładnie to STAG300isa2 a isa2 to typ złącza. I współpracuje tylko ze starszymi wersjami programów AC.
Co do gwarancji na ga to jest to całkiem względne pojęcie, bo za przeglądy sobie słono liczą i mają się pokrywać kilometrami w gwarancji (czyli co 10kkm) inaczej gwarancja przepada.
Co do proponowanych wtryskiwaczy, to niech fachman odpali jakieś auto z nimi i posłuchaj czy głośno chodzą.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
majster6669 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 38
Skąd: Zawadzkie
Wysłany: 01-11-2013, 17:53   

Ok, dzieki za odp. W innym z kolei warsztacie zamontuja mi STAGa 300 ale powiedzieli, ze Hana nie da rady i moga włozyc OMVL lub AC, ktore lepiej?
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-11-2013, 20:50   

i9i napisał/a:
majster6669 napisał/a:
STAG isa2

Dokładnie to STAG300isa2 a isa2 to typ złącza. I współpracuje tylko ze starszymi wersjami programów AC.
Co do gwarancji na ga to jest to całkiem względne pojęcie, bo za przeglądy sobie słono liczą i mają się pokrywać kilometrami w gwarancji (czyli co 10kkm) inaczej gwarancja przepada.
Co do proponowanych wtryskiwaczy, to niech fachman odpali jakieś auto z nimi i posłuchaj czy głośno chodzą.



A mi się wydaje że isa2 to tryb autostrojenia :) ja miałem staga 300+ i przez firmware zaktualizował się do ISA2. Bardzo fajny i przejrzysty sterownik. Ja sobie chwalę.

[ Dodano: 01-11-2013, 20:59 ]
majster6669 napisał/a:
Ok, dzieki za odp. W innym z kolei warsztacie zamontuja mi STAGa 300 ale powiedzieli, ze Hana nie da rady i moga włozyc OMVL lub AC, ktore lepiej?



To dobre :D Jeśli miał na myśli OMVL RegFast twierdząc że są lepsze od Hany zielonej to z Bogiem. Ja mam przy 2.0 i mnożnik na poziomie 1.7 spadający do 1.4 . Jeżdżę bo na wiosnę chce kupić 2.5 więc już nie inwestuje ale ... Hana zielona lub Barracuda to wg mnie jedyne sensowe wyjście. Jeszcze z AC w mocniejszej wersji to bym zaryzykował. Hana zielona wg tabelki ma od 33 km z cylindra czyli od 198 km na V6. Nie jestem specjalistą ale to tak na logikę i na podstawie doświadczeń jakie zdobyłem już w tej dziedzinie.
 
 
andru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2013, 21:27   

majster6669 napisał/a:
W innym z kolei warsztacie zamontuja mi STAGa 300

STAG300 występuje w dwóch wersjach: ISA2 oraz Premium. Kiedyś przed ISA2 był jeszcze plus. Pewnie proponują Ci właśnie ISA2.

Łysy88 napisał/a:
A mi się wydaje że isa2 to tryb autostrojenia

Dokładnie tak jest.

majster6669 napisał/a:
ale powiedzieli, ze Hana nie da rady i moga włozyc OMVL lub AC, ktore lepiej?

Oba niezłe, jednak ze wskazaniem na AC. Hana były dobrym wtryskiwaczem, ale ostatnio ich opinia się coraz bardziej psuje i już nie są wg mnie warte ceny.
Wydajność akurat w przypadku wtryskiwaczy ma znikome znaczenie (wystarczy dobrać odpowiednią i zapomnieć). Ważniejsza jest szeroko pojęta precyzja dawkowania, również po większym przebiegu.
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-11-2013, 22:15   

andru napisał/a:

majster6669 napisał/a:
ale powiedzieli, ze Hana nie da rady i moga włozyc OMVL lub AC, ktore lepiej?

Oba niezłe, jednak ze wskazaniem na AC. Hana były dobrym wtryskiwaczem, ale ostatnio ich opinia się coraz bardziej psuje i już nie są wg mnie warte ceny.
Wydajność akurat w przypadku wtryskiwaczy ma znikome znaczenie (wystarczy dobrać odpowiednią i zapomnieć). Ważniejsza jest szeroko pojęta precyzja dawkowania, również po większym przebiegu.



Uważasz że OMVL RegFast jest porównywalny z Haną zieloną? Wtryski AC W01 BFC są dość nowymi i mało jest opinii ale co do RegFastów to sam je mam. Szczerze już valtek się lepiej sprawował. Może V6 nie jest tak wymagający jak 2.0 ale ja przy ciśneiniu 1,4 mam naprawdę wysoki mnożnik. Kiedyś zastanawiałem się nad tymi wtryskami AC. Może kiedyś jak mi te Regi się rozsypią to zmienie właśnie na AC.
 
 
andru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2013, 20:24   

Łysy88 napisał/a:
Uważasz że OMVL RegFast jest porównywalny z Haną zieloną?

Odpowiem tak: ja jeżdzę na hanie. Ale dorwałem leżak magazynowy jeszcze ze starą wtyczką i tej wersji ufam. Te nowe dostępne od kilkunastu miesięcy to loteria.
Zauważ że REG jest prawie trzy razy tańszy, i moim zdaniem stosunek jakość/cena jest tu (ostatnio) o niebo lepszy.

Łysy88 napisał/a:
Szczerze już valtek się lepiej sprawował. Może V6 nie jest tak wymagający jak 2.0 ale ja przy ciśneiniu 1,4 mam naprawdę wysoki mnożnik.

Ale to nie świadczy o jakości wtryskiwacza, a tylko o średnicy dysz na wtryskiwaczach (dobranych podczas montażu). Rozwierć dysze to i mnożnik pójdzie w dół.
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-11-2013, 22:03   

andru napisał/a:

Łysy88 napisał/a:
Szczerze już valtek się lepiej sprawował. Może V6 nie jest tak wymagający jak 2.0 ale ja przy ciśneiniu 1,4 mam naprawdę wysoki mnożnik.

Ale to nie świadczy o jakości wtryskiwacza, a tylko o średnicy dysz na wtryskiwaczach (dobranych podczas montażu). Rozwierć dysze to i mnożnik pójdzie w dół.


Też pudło. Regi już nie mają dysz. Są poprostu za mało wydajne do tego silnika. Miałeś kiedyś w aucie Regi? Są tańsze owszem, ale nie nadają się do takiego silnika. Do tego są mega głośne. W aucie normalnie słychać kiedy pracują. Co lepiej pierwsza listwa jaką dostałem (nowa oryginalnie zapakowana) puszczała całkowicie na jednym wtryskiwaczu. No i jeśli przy ciśnieniu 1.4 i braku dysz mnożnik jest tak wysoki to samo świadczy o sobie. Ponadto nawet ich nie zregenerujesz. Od razu śmietnik. Wtryski AC są zdecydowanie lepszym wyjściem ale tylko i wyłącznie w wersji BFC.
 
 
andru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2013, 08:52   

Łysy88 napisał/a:
Też pudło. Regi już nie mają dysz. Są poprostu za mało wydajne do tego silnika.

Teraz rozumiem, ale nadal upieram się że to nie świadczy źle o wtryskiwaczach, a po prostu wybór ich do tego silnika był chybiony :P .

Łysy88 napisał/a:
Wtryski AC są zdecydowanie lepszym wyjściem ale tylko i wyłącznie w wersji BFC.
Tu się oczywiście zgadzam. Z tym że ta wersja BFC tylko jak jest to potrzebne (>25kW/cylinder).
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 03-11-2013, 11:46   

andru napisał/a:

Łysy88 napisał/a:
Też pudło. Regi już nie mają dysz. Są poprostu za mało wydajne do tego silnika.

Teraz rozumiem, ale nadal upieram się że to nie świadczy źle o wtryskiwaczach, a po prostu wybór ich do tego silnika był chybiony .


Owszem, jako wtryski są adekwatne do ceny. Do 4G63 się nie nadają bo silnik ma za szybkie czasy wtrysków. Są głośne no i potrafią się posypać. No ale cena robi swoje.

andru napisał/a:

Łysy88 napisał/a:
Wtryski AC są zdecydowanie lepszym wyjściem ale tylko i wyłącznie w wersji BFC.
Tu się oczywiście zgadzam. Z tym że ta wersja BFC tylko jak jest to potrzebne (>25kW/cylinder).


Właśnie miałem się poprawić. Zwykłe W01 są do 30 kW a z rozpędu przeczytałem że do 30 KM. Co ciekawsze to zwykłe = bez BFC są szybsze. Chyba w takie zainwestuje jednak wcześniej. Spalanie mi sporo wzrosło a wycieków nigdzie nie ma. Mapka jest ok. Spalanie z 10,5 -11 do 15 skoczyło. Obawiam się że właśnie Regi leją. Listwa ma 6 miesięcy.
 
 
andru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2013, 16:11   

Łysy88 napisał/a:
Co ciekawsze to zwykłe = bez BFC są szybsze.

To wynika z mniejszego skoku tłoczka przy zwykłych. Dlatego m.in. istnieje podział na zwykłe i BFC, a nie robi się tylko BFC.
 
 
 
majster6669 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 38
Skąd: Zawadzkie
Wysłany: 03-11-2013, 21:31   

To teraz mnie zmartwiliście, że Hana się ostatnio pogorszyły :/
Chciałbym jak najszybciej zrobić tą instalację. Podsumowując móglibyscie wypisac jaką kombinację mam montować?
(jeszcze kwestia znalaezienia gazownika, który nie będzie wybrzydzał tylko montował- woj. opolskie, ew. śląskie)
A więc:
Że STAG 300 to jest pewne, ale jaki reduktor i wtryski ostatecznie w na dzien dzisiejszy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2013, 07:27   

Ja bym jednak zaproponował Ci trochę inny zestaw, głównie inny sterownik, sterownik LPGTecha reduktor KME Gold a wtryski albo Tech Dragon albo Barracudy. Ten sterownik bajecznie prosto się reguluje, bardzo dobrze działa tryb automatyczny a jak ktoś chce sam się pobawić to regulacja z ręki działa jak w Stagu.
A tak właściwie, to tu powinieneś znaleźć wszystko czego szukasz.
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 05-11-2013, 13:29   

Ja kupiłem jednak wcześniej ac w01i zobaczymy jak to wychodzi vs regfasty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.