[Cari 1.9DI-D] Świeci się kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 03-11-2013, 18:31 [Cari 1.9DI-D] Świeci się kontrolka ładowania
|
|
|
Dzisiaj odpalam auto popołudniu a tu kontrolka ładowania nie zgasła. No to wyłączam silnik - jeszcze raz to samo. No nic.. Ruszyłem -jadę kontrolka po jakichś 200m znikła. Przejechałem z 5km i dalej się zaświeciła tym razem na dobre już i nie znikła.
Jak włączę silnik to czasem zgaśnie na pół sekundy i zaraz się zaświeci a czasem po rozruchu silnika od razu jak się zapali to nie znika nawet na chwilkę. Świeci się cały czas podczas jazdy.
To alternator, regulator napięcia czy co to może do cholery być? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-11-2013, 19:06
|
|
|
Prawdopodobnie zużyły się szczotki lub się zacięły ale może też padło uzwojenie stojana lub układ prostowniczy. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 03-11-2013, 19:13
|
|
|
Kontrolka ładowania świeci równo i nie przygasa. Czyli nie obędzie się bez wyjęcia alternatora;/ Dzisiaj właśnie nie mam jak się zabrać za alternator bo pada;/ a akurat nie mam dostępu do garażu - jak na złość.
[ Dodano: 03-11-2013, 20:36 ]
OK. Podłączyłem pod miernik. Aku pokazywało ładnie ponad 12V a po odpaleniu auta spadło i nie wzrosło - obstawiam więc alternator - wcześniej miałem 1.6 przed liftem i ładnie go odkręciłem i wyciągnąłem - tutaj widzę, że może być problem. Aby wyciągnąć alternator trzeba odkręcić chłodnicę czy lepiej pompę wspomagania i wspornik? |
|
|
|
 |
likam
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-11-2013, 00:02
|
|
|
Prawdopodobnie któraś szczotka uległa wytarciu. Naprawa 15 min, koszt około 7 zł. przewody klimatyzacji przy alternatorze można delikatnie odchylić, żeby dostać się do regulatora napięcia. A tu filmik z instrukcją naprawy alternatora:
http://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 04-11-2013, 06:40
|
|
|
Ale tak czy inaczej altka trzeba wyjąć prawda? Jakie do niego szczotki idą? Ma ktoś namiar - bo inaczej będę dopiero mógł zmierzyć po wyjęciu go. |
|
|
|
 |
likam
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-11-2013, 11:30
|
|
|
Nie trzeba wyciągać alternatora, wystarczy ściągnąć plastikowy dekiel alternatora(2 śrubki), a następnie wyciągnąć regulator napięcia, który jest zespolony z szczotkami (2 śrubki). |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 04-11-2013, 15:44
|
|
|
Nie da rady ściągnąć dekla plastikowego, można go jedynie delikatnie odchylić. Przeszkadza rurka odchodząca od sprężarki klimatyzacji;/ Spróbuję wyjąć ECU, odkręcić sprężarkę klimy i wtedy coś podziałać. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2013, 16:02
|
|
|
Tylko nie rozszczelnij układu. Ja tam wolałbym wyjąć alternator i zrobić mu od razu przegląd, może łożysko powoli umiera i warto je wymienić lub nasmarować. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 04-11-2013, 16:04
|
|
|
Też się nad tym zastanawiam. Nic idę spróbuję go wyjąć. Dzięki za rady.
[ Dodano: 04-11-2013, 22:44 ]
Naprawione. Winne były zużyte szczotki. Teraz na przyszłość kilka informacji. Można bez wyjmowania alternatora wymienić same szczotki. Oczywiście zdjąć należy pokrywę plastikową silnika. Wykręca się dwie śrubki od chwytaka plastikowego alternatora (trochę zabawy z jedną z nich jest) i można wyjąć szczotkotrzymacz. Polecam odkręcić w tym celu sprężarkę klimy i wtedy mamy ładny dostęp:) Można też - tak jak ja zrobiłem - wyjąć cały alternator. W tym celu:
odkręcamy ECU i wyjmujemy go do góry - on ładnie wychodzi.
Puszczamy rolkę z napinaczem i zdejmujemy pasek wielorowkowy
Odkręcamy rolkę stałą paska bo pod nią jest śrubka od alternatora
Oczywiście dwie śruby alternatora wykręcamy
Czasem altek siedzi mocno i trzeba go łąpką, bądź śrubokrętem podważyć i wyjdzie, trzeba uważać na chłodnicę.
Jeżeli wcześniej nie odkręciliśmy sprężarki klimy to ją odkręćmy
Altek wyjmiemy najpierw do chłodnicy, później w prawo ku środkowi auta, no i trzeba go ciut obrócić by wyjąć łatwo, nie uszkadzając przewodów klimy.
Szczotki - należy odlutować i wlutować nowe. Od razu powiem, że szczotki w Carismie DID, Space Starze DID, Lagunie, Megane, Volvo DCI mają oznaczenie: PX60 i wymiar: 4,6x6,4x15,4 |
|
|
|
 |
|