Mitsubishi Galant E39A VR4 2.0 16V Turbo |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-06-2013, 21:00
|
|
|
Tiruriru...
Urwałem przegub przedniej prawej półosi i przednią poduszkę silnika - drgania silnika przenosiły się na wał napędowy co czuć było na budzie i dlatego myślałem, że dyfer rozpizgało...
Półośka się pewnie urwała, bo nie zabezpieczyłem nakrętki ...
Na szczęście miałem drugą |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-06-2013, 08:10
|
|
|
Jednak się pomyliłem. Półoś była zerwana, ale nakrętka się prawdopodobnie odkręciła po urwaniu.
Przednia poduszka jest cała i zdrowa a wszelkie szarpania były powodowane przemielonym centralnym w skrzyni Jak będę miał chwilę czasu to zrobię zdjęcia i wrzucę
Zależało mi żeby w niedzielę pojechać na rajd do grajewa, więc w sobotę po pracy naprawiłem skrzynię i pojechaliśmy |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 26-06-2013, 16:21
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | a wszelkie szarpania były powodowane przemielonym centralnym w skrzyni |
nie było to czasem efektem zastosowanie skrzyni z lancera a mostem z gala ???
Pytam bo chce załozyc długa skrzynie z GS-a 4x4, do mostu ze szpera z GSX-a w którym skrzynia ma krótkie przełozenia... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-06-2013, 16:37
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | nie było to czasem efektem zastosowanie skrzyni z lancera a mostem z gala |
Raczej nie - przełożenia pasowały co do ząbka - powstało to po strzale ze sprzęgła z aktywną procedurą startu (5000 rpm, późny zapłon, podlanie paliwem), a Marek ma dość hardkorowe sprzęgło..... Poddał się centralny dyfer i frez na półosi |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-11-2013, 21:59
|
|
|
No dobra, silnik mnie zdenerwił, bo żarł oliwę na potęgę czego przyczyną była głównie głowica z wywalonymi prowadnicami (dalej uszczelniaczami).
Wżer w cylindrze pewnie też nie poprawiał kondycji silnika
W związku ze związkiem wymieniłem blok
Głowicę też ogarnąłem jak być powinno.
Skrzynia też się nie uchowała - synchro 2 biegu wymienione.
W ramach ciekawostek - wsadziłem w nowy blok tłoki z evo 9.
Tak, to nadal 6bolt
Liczę na lepszą ekonomię paliwową i być może nieco lepszą moc
Dziś był pierwszy odpał
Trochę klepało na początku ale po rozgrzaniu...
po rozgrzaniu:
Może nie wybuchnie tak szybko |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 06-11-2013, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2013, 22:06
|
|
|
Teraz będzie te 2,5 bara na turbo?:) |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-11-2013, 22:11
|
|
|
Torp12 napisał/a: | Teraz będzie te 2,5 bara na turbo?:) |
Niestety tłoki z E9 nie były kute (jedynie korby od E8 w górę), więc o więcej niż 2 bary to zapomnij
A te tłoki Marku to nie mają innego profilu od E4-E8 przypadkiem? Ciekaw jestem jak to w praniu będzie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-11-2013, 22:33
|
|
|
Też jestem bardzo ciekaw Pogłoski są, że są kute albo pół-kute. W każdym razie mają wyższy stopień kompresji, więc liczę na niższe spalanie, no i większą nieco moc
Docelowo może i 1,7 bara będzie, ale zobaczymy jeszcze.
Najpierw musi się dotrzeć bezproblemowo |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2013, 22:02
|
|
|
Tak. W ogóle to kultura pracy tego silnika zupełnie się zmieniła. Teraz nie straszy, a powala. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2013, 22:31
|
|
|
Jutro musze tego posłuchać.. Muszę !!!!!!! |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
|