 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy |
Autor |
Wiadomość |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 04-11-2013, 15:11
|
|
|
Witam,
Czasami zdarza się, że Gal przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty (ok. 1500/1700) ale trwa to tylko sekundę (przy samym odpaleniu) i od razu spada do normy. Wygląda to tak jakbym przy odpaleniu nacisnął pedał gazu. Przy takim odpalaniu zawsze zakopci na niebiesko, też takim jednym strzałem i już dalej nie kopci.
Takie odpalanie zdarza się rzadko i niekoniecznie na zupełnie zimnym silniku, ostatni raz kiedy to miałem to samochód stał zaledwie 2h od ostatniej jazdy. Co to może być? Szukałem w internetach i znalazłem, że być może czujnik temperatury cieczy, ale jako że się nie znam to pytam szpeców |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-11-2013, 19:00
|
|
|
wilk88 napisał/a: | być może czujnik temperatury cieczy, |
Sprawdz oporność czujnika wypnij wtyczke i zmierz powinno być 2,1-2,7 kiloom przy 20 st C, 5,1- 6,5 kilo przy 0 st C ,czym gorętszy silnik opornść spada
wilk88 napisał/a: | Czasami zdarza się, że Gal przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty |
Dolot do przejrzenia i ewentualnie do czyszczenia mozliwe że z odmy olej zasyfia układ nie mówiąc juz o EGR -SADZA ale on nie ma wpływu na wysokie obroty przy odpalaniu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-11-2013, 09:57
|
|
|
Mi to mimo wszystko wskazuje na spalanie oleju po odpaleniu.
Uporałeś się już z puszczaniem oleju przez turbinę? |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-11-2013, 19:49
|
|
|
Milo, czujnika nie sprawdziłem jeszcze a w dolocie standardowo syf od oparów olejowych. Ostatnio czyściłem dolot i IC jakieś 2 lata temu.
Owczar, no właśnie wszystko wskazuje, że turbinę mam dobrą od zawsze. Hula dobrze, nie hałasuje, ostatnio oddałem gala do dość porządnego większego warsztatu w celu prześwietlenia go dokładnie i jedyne co im wyszło to, że huczą mi łożyska w skrzyni. Turbina niby jest ok, sam już nie wiem, mojego wiewióra powinien wziąć na warsztat jakiś mitsumaniak... a do Wawy i Wrocławia daleko
Podsumowując 3 mechaników mówiło, że mojej turbinie nic nie dolega...2 kiepskich, trzeci wg mnie porządny.
Mogą być jakieś inne przyczyny spalania oleju przy odpaleniu? |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-11-2013, 20:01
|
|
|
wilk88 napisał/a: | Mogą być jakieś inne przyczyny spalania oleju przy odpaleniu? |
Prosty sposób odma na zewnątrz do jakiegoś zbiorniczka zaślepić otwór po odmie w rurze od filtra a wcześniej czyszczenie dolotu i obserwowanie
Ubywa oleju ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-11-2013, 20:17
|
|
|
Okaże się czy ubywa, bo miałem dość długo wyciek oleju z uszczelniaczy i zawsze trochę ubywało... wycieku pozbyłem się w końcu u tego porządnego mechanika (o którym wspomniałem wcześniej) i dopiero od wczoraj cieszę się jazdą bez zostawiania plam
Taki zabieg o którym mówisz już kiedyś przeprowadziłem, zrobiłem sobie nawet domowej produkcji filtr odmy ale w rezultacie opary olejowe i tak się z niego wydostawały i zabrudzały mi całą prawą stronę silnika więc filterka się pozbyłem a odmę włożyłem na swoje miejsce |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
|
|