Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy
Autor Wiadomość
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-11-2013, 15:11   

Witam,

Czasami zdarza się, że Gal przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty (ok. 1500/1700) ale trwa to tylko sekundę (przy samym odpaleniu) i od razu spada do normy. Wygląda to tak jakbym przy odpaleniu nacisnął pedał gazu. Przy takim odpalaniu zawsze zakopci na niebiesko, też takim jednym strzałem i już dalej nie kopci.
Takie odpalanie zdarza się rzadko i niekoniecznie na zupełnie zimnym silniku, ostatni raz kiedy to miałem to samochód stał zaledwie 2h od ostatniej jazdy. Co to może być? Szukałem w internetach i znalazłem, że być może czujnik temperatury cieczy, ale jako że się nie znam to pytam szpeców :)
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-11-2013, 19:00   

wilk88 napisał/a:
być może czujnik temperatury cieczy,

Sprawdz oporność czujnika wypnij wtyczke i zmierz powinno być 2,1-2,7 kiloom przy 20 st C, 5,1- 6,5 kilo przy 0 st C ,czym gorętszy silnik opornść spada
wilk88 napisał/a:
Czasami zdarza się, że Gal przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty

Dolot do przejrzenia i ewentualnie do czyszczenia mozliwe że z odmy olej zasyfia układ nie mówiąc juz o EGR -SADZA :shock: ale on nie ma wpływu na wysokie obroty przy odpalaniu
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2013, 09:57   

Mi to mimo wszystko wskazuje na spalanie oleju po odpaleniu.

Uporałeś się już z puszczaniem oleju przez turbinę?
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-11-2013, 19:49   

Milo, czujnika nie sprawdziłem jeszcze a w dolocie standardowo syf od oparów olejowych. Ostatnio czyściłem dolot i IC jakieś 2 lata temu.

Owczar, no właśnie wszystko wskazuje, że turbinę mam dobrą od zawsze. Hula dobrze, nie hałasuje, ostatnio oddałem gala do dość porządnego większego warsztatu w celu prześwietlenia go dokładnie i jedyne co im wyszło to, że huczą mi łożyska w skrzyni. Turbina niby jest ok, sam już nie wiem, mojego wiewióra powinien wziąć na warsztat jakiś mitsumaniak... a do Wawy i Wrocławia daleko :P

Podsumowując 3 mechaników mówiło, że mojej turbinie nic nie dolega...2 kiepskich, trzeci wg mnie porządny.

Mogą być jakieś inne przyczyny spalania oleju przy odpaleniu?
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-11-2013, 20:01   

wilk88 napisał/a:
Mogą być jakieś inne przyczyny spalania oleju przy odpaleniu?

Prosty sposób odma na zewnątrz do jakiegoś zbiorniczka zaślepić otwór po odmie w rurze od filtra a wcześniej czyszczenie dolotu i obserwowanie :shock:
Ubywa oleju ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-11-2013, 20:17   

Okaże się czy ubywa, bo miałem dość długo wyciek oleju z uszczelniaczy i zawsze trochę ubywało... wycieku pozbyłem się w końcu u tego porządnego mechanika (o którym wspomniałem wcześniej) i dopiero od wczoraj cieszę się jazdą bez zostawiania plam :)

Taki zabieg o którym mówisz już kiedyś przeprowadziłem, zrobiłem sobie nawet domowej produkcji filtr odmy ale w rezultacie opary olejowe i tak się z niego wydostawały i zabrudzały mi całą prawą stronę silnika więc filterka się pozbyłem a odmę włożyłem na swoje miejsce :)
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.