 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Automatyczna skrzynia przerzucanie biegow |
Autor |
Wiadomość |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-12-2009, 18:20
|
|
|
N szybkiego podpowiem, że na zimnym silniku zawsze szarpnie. Auto na P lub N. Odpalacie i silnik pracuje na ssaniu szczególnie kiedy temperatura jest niska czyli obroty są w granicach od 1000 do 2000 około, przy rozgrzanym silniku w trakcie jazdy przy 2000 obr. delikatnie naciskając pedał gazu skrzynia już przełącza na drugi bieg, tak, że nie dziwcie się że szarpnie. Sprawdzcie i odpalcie auto niech się nagrzeje silnik i obrotu spadną do 600+- wtedy przełączy na D lub R bez szarpnięcia. Jest jescze wiele przyczyn szarpania ale to później. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-12-2009, 18:38
|
|
|
mario mario napisał/a: | obrotu spadną do 600+- |
Wartoś biegu jalowego na rozgrzanym silniku prawidłowa dla 2.4GDI ze skrzynia manualna, a dokladniej 600 +/- 100rpm (1)
dla skrzyni automatycznej 650 +/- 100rpm
1. Zależy od temperatury oleju przekładniowego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-12-2009, 22:26
|
|
|
mayer, podłacz pod komputer powinien pokazać jakiś błąd, lepiej żeby nie pokazał wtedy znaczy, że usterka nie jest poważna, w tym przypadku ratuje rozebranie skrzyni bo sam już raczej nic nie wymyslisz. Piszesz, że wymieniłeś filtr i olej, mam pytanko który filtr domyslam się że zewnętrzny, a co do oleju to jaką metodą wymieniałeś olej, tzw. dynamiczną czy statyczną? Jak na razie to szanuj skrzynię i używaj w mojej blisko rok mam problem z właczaniem sie trybu awaryjnego, jeżdżę umiejętnie i nic się wielkiego nie dzieje. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
mayer
Forumowicz heja banana
Auto: Galant 2,4 GDI, Y60, 806
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 39 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-12-2009, 22:54
|
|
|
Filtr zewnetrzny wymieniałem. Olej wymieniony metoda dynamiczna. Jutro go zapne pod kompa zobaczymy czy coś zezna. |
_________________ Patrol Y60 zmotany- "Ikarus"
Patrol Y60 - w trakcie motania
Peugeot 806 - dupowóz
Galant GDI - a tak sobie mam.. |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 09-12-2009, 14:18
|
|
|
To i ja sie podlacze do tematu. Zasadniczo u mnie szarpniecia nie ma przy przelaczaniu R N D. Jest subtelne ledwo wyczuwalne bujniecie autem. Zasadniczo. Bo czasami zmiana przebiega w mocno odczuwalny sposob: bujniecie jakbym w tyl dostal plus mocne uderzenie jakby mlotem w kowadlo. Zdarza sie to bardzo rzadko stad ciekawy jestem czy ktos cos podobnego spotyka. Olej wymieniony dynamicznie na Transmax + oryginalny filtr jakies 40kkm temu. Kiedys tylko przy recznym zrzuceniu D->4 bylo cos podobnego ale po rozlaczeniu akumulatora zniknelo. Teraz taki glupi objaw mam tylko przy zmianie na postoju rzadziej N->R jak N->D. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 09-12-2009, 19:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
syciak
Nowy Forumowicz nie wiesz - pytaj

Auto: EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: chomiczówka
|
Wysłany: 17-02-2010, 16:33
|
|
|
Mam pytanie czy w waszych automatach można odpalić silnik na pozycji "P" park, bo w moim miśku odpala tylko na "N" neutral. Dodam, że to mój pierwszy automat i nie wiem czy to normalne, koleszka ma tfffu A6 i odpala i na N i na P, (ale po jego paskudztwie można się spodziewać, że i na D by odpalił)
Poza tym mam również tą przypadłość z leciutkim szarpnięciem po zapięciu D lub R (oraz delikatnie spadają obroty na ssaniu), ale tylko na zimnym silniku, i to akurat zauważyłem dopiero jak temperatury spadły w nocy do -18. Ale jak to norma to GIT. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 17-02-2010, 16:46
|
|
|
To nie jest norma odpalenie silnika powinno być możliwe tylko i wyłącznie na P oraz N, a nie tylko na samym N. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sewkor
Forumowicz
Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 98 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-02-2010, 21:35
|
|
|
Syciak - możesz mieć mały problem ze sterowaniem skrzyni/elektryka. Może nie dochodzić impuls z przełącznika biegów, Komputer otrzymuja fałszywe dane o połorzeniu dzwigni zmiany biegów. Przy skrzyni jest odpowiednia regulacja do ustawienia. Ja tak miałem ze swoją po wyjęciu do naprawy. To ten bardziej optymistyczny wariant |
_________________ 007 " Diamenty są wieczne " |
|
|
|
 |
syciak
Nowy Forumowicz nie wiesz - pytaj

Auto: EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: chomiczówka
|
Wysłany: 18-02-2010, 08:54
|
|
|
No właśnie zauważyłem, że nie zawsze świeci sie na desce rozdzielczej dioda jak przełączam na P, po prostu musze jeszcze raz przesunąć dziwignie i dopiero wtedy się świeci. Ale niestety nie odpala na P
Dzięki za pozdro i szybką odpowiedz |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-02-2010, 08:18
|
|
|
syciak, Po PKP: sewkor ma rację, może to być objaw złego impulsu z czujnika, jest tam takie małe gówienko, co za to odpowiada, jak masz talent, a wierzę, że masz to sobie poradzisz, czasanmi wystarczy przeczyszczenie, a czasami drobna regulacja. Reset był ?
Juiceman napisał/a: | To nie jest norma odpalenie silnika powinno być możliwe tylko i wyłącznie na P oraz N, a nie tylko na samym N. |
W moim nowym nabytku wersja elegance Jak jest na neutralu to kluczyka nie wyjmiesz ze stacyjki musi być na Parkingu dopiero da się kluczyk wyjmnąć. Poza tym tak jak piszesz, N i P odpalamy. Są autka których nie odpalisz dopóki nie wciśniesz hamulca i nie zaświci się kontrolka od tegoż hamulca, ale nas to nie dotyczy.
syciak napisał/a: | Poza tym mam również tą przypadłość z leciutkim szarpnięciem po zapięciu D lub R (oraz delikatnie spadają obroty na ssaniu), ale tylko na zimnym silniku, i to akurat zauważyłem dopiero jak temperatury spadły w nocy do -18. Ale jak to norma to GIT. |
Już kiedyś pisałem, że na ssaniu, szczególnie w zimie moze poszarpywać. Normalne obroty przy których autko zaczyna się poruszać, czyli skrzynia zaczyna ciągnąć to już 650 obr., czyli jałowy, a na ssaniu ile mamy ? i wtedy wrzucamy D, a ecu skrzyni dostaje sygnał o obrotach silnika, oczywiście dostaje też sygnał o temperaturze silnika. Może wtedy szarpnąć, ale leciutko, nie mówimy tu o jakimś tam walnięciu młotem. W takim przypadku, jeżeli wymiana oleju i filtra zewntrznego nie pomogła to trzeba skrzynkę rozbierać.
robertdg napisał/a: | Wartoś biegu jalowego na rozgrzanym silniku prawidłowa dla 2.4GDI ze skrzynia manualna, a dokladniej 600 +/- 100rpm (1)
dla skrzyni automatycznej 650 +/- 100rpm |
Książkowo, ja piszę dla przykłądu ponieważ niejednokrotnie realia są inne. Jezeli hamulec i sprzęgło masz już zużyte, a dodatkowo jeździsz na gazie podciśnieniowym to obroty mogą się wahać i znacznie odbiegać od książkowych. W swoim poście nie napisałem, że tak mają być ustawione obroty i koniec, kwestia obrotów jest tylko tłem dla głównego problemu. Po przeczytaniu mojego postu napewno nikt nie pobiegł i nie przestawiał obrotów na 600 +-, bo jakis tam mario tak napisał, on ma wiedzieć co się dzieje złego ze skrzynią.
Koledzy, jeżeli macie problemy ze skrzyniami i nie da się rozwiązać ich we własnym zakresie polecam podpiąć pod komputer. Po pierwsze: może faktycznie być jakiś błąd i usynięcie go pomoże. Po drugie może dowiecie się co boli skrzynię i jak pojedziecie do mechanika, to nie musicie mu mówić, że byliście na kompie, nie sam się wykaże wiedzą i zbada skrzynię.
Koledzy automaty to nie zabawki w tanim sklepie. Regularna wymiana oleju, nie tak jak zaleca producent auta tylko tak jak zaleca producent skrzyni, to oczywiście do tych co mają też inne auta i inne skrzynie np. ZF lub GM. Druga sprawa, to jak kupujemy automat to chyba nie do jazdy sportowej, wiem, "kick down" i dwa biegi w dół robią wrażenie, ale miesiąc takiej jazdy i 3000 PLN popłynie. Na koniec dopiszę, że zła praca skrzyni może być spowodowana złymi parametrami jakie ecu skrzyni otrzymuje z różnych czujników w naszych autach. Pozdrawiam. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
syciak
Nowy Forumowicz nie wiesz - pytaj

Auto: EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: chomiczówka
|
Wysłany: 22-02-2010, 12:33
|
|
|
To chyba cud, ale bez żadnej ingerencji zaczął odpalać z P, może to temperatura a może Boska interwencja, ale działa.
Jeżeli chodzi o reset to rozumiem ze komputera? Jeżeli tak, to jeszcze nawet nie podłączałem się do kompa. Ale niebawem podłącze żeby sprawdzić co w trawie piszczy
Pytanie:
Czy poziom oleju w skrzyni może mieć wpływ na problem z odpalaniem z "P" ?
I czy ktoś może mi wyjaśnić jak rozszyfrować poziom na bagnecie ze skrzyni, bo jest jakiś powyginany, podejrzewam że pierwsze zagięcie od dołu to poziom minimalny, a następne to poziom maxymalny. i tu pewnie jest przyczyna moich problemów bo poziom oleju jest na dolnym zagięciu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
cichy_86
Forumowicz

Auto: Shark Gray
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 63 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 05-11-2013, 20:59
|
|
|
Tak |
|
|
|
 |
cichy_86
Forumowicz

Auto: Shark Gray
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 63 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 05-11-2013, 21:26
|
|
|
Specyfikacja jest te sama? są jakieś rodzaje ,że różnica cenowa jest spora. |
|
|
|
 |
|
|