Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie w DID
Autor Wiadomość
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 17-02-2007, 10:20   Spalanie w DID

Mam prośbę do wszystkich użytkowników tej wersji silnika o wpisywanie obserwacji dotyczących spalania. Założyłem nowy temat bo ułatwi to szukanie . W wielu tematach jest coś wtrącane ale myślę że użytkownikowi tej wersji nie jest potrzebne czytanie o innych , no chyba że chce porównać. W moim aucie komputer wyraźnie przekłamuje, juz parę razy sprawdzałem. Ostatnio komputer pokazywał 7,2 l/100km a wlałem 56 litrów pod korek tak jak poprzednio. Przejechałem 720 km( dwie osoby w aucie, bez dodatkowego obciążenia) czyli średnie zużycie to 8 litrów. Jazda w 3/4 po mieście, dość ostro bez oszczędzania. Na trasie gdzie się da 130-140km/gdz. czyli też średni ostro.Prosze o wasze obserwacje. Czy wskazania komputera można jakoś skorygować, czym te przekłamania mogą być spowodowane. Może tym że mam wersję sport, 130 kM, chipowana chyba fabrycznie .Pozdrawiam.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-02-2007, 10:43   

Wskazania chwilowego spalania kompa są wyliczane na podstawie... ilości powietrza które przeszło przez przepływkę :) Otóż komp zakłada że skład jest stechiometryczny (o to dba odczytując wskazania z lambdy i przepływomierza i odpowiednio dozując ilość paliwa do objętości zassanego powietrza - fakt że nie zawsze tak jest że skład jest stechio - komp jedynie do niego dąży) więc skoro wie ile powietrza łyknął to przelicza to na ilość paliwa które na tą ilość przypada. Pomiary są obarczone błędami a komp przecież nie zlicza ilości paliwa które wtrysnął (to nie dystrybutor na stacji) więc i wyliczenia można traktować jedynie w przybliżeniu. Nic więcej. :badgrin: :biggrin: :mrgreen: :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2007, 11:06   

Ja swoją Cari DiD HP parę dni temu zczipowałem i jeszcze nie mam wiarygodnych pomiarów spalania ale na pierwszy rzut oka zużycie paliwa nie zmieniło się. Przed czipem miałem sytuację odwrotną do Slawka st. Komputer kasowałem zawsze przy tankowaniu i pokazywał mi średnie spalanie 7,3-7,5 l/100km natomiast z podzielenia litrów faktycznie wlanych do baku przez kilometry wychodziło mi 6,8-6,9 l/100km czyli około pól litra mniej niż wskazania kompa.
_________________
Pieniek
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 17-02-2007, 16:23   

Nie mam pojecia jak są robione pomiary zużycia paliwa w silnikach DID. Myślałem że na podstawie jakiegoś przepływomierza paliwa i ilości przejechanych kilometrów. Takie rozwiązanie wydaje mi się bardziej prawdopodobne bo jeśli silnik popracuje trochę na luzie to zużycie wzrasta .Również po długim zjeździe z góry na luzie zużycie spada. Czy ktoś może coś więcej na temat pomiaru zuzycia w DID lub to co napisał saphire potwierdzić. Aby sprawdzić ile paliwa wchodzi do zbiornika (ile spalił od ostatniego tankowania) wlewam pod sam korek kołysząc autem aby ze zbiornika wyszło powietrze. Czy można prosic jeszcze o podawanie średniego spalania. Pozdrawiam.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-02-2007, 17:20   

slawek st jest tak jak napisałem i to w większości obecnie produkowanych aut, na postoju spalanie wzrasta bo przecież paliwo idzie a kilometry nie, z górki zużycie spada bo jak hamujesz silnikiem to całkowicie odcina paliwo a kilometry lecą - przecież to proste :twisted: :badgrin: - zauważ że jadąc z góry na luzie (bez hamowania silnikiem) zawsze masz jakieś zużycie bo silnik musi utrzymywać obroty więc jeśli jazda z góry to lepiej hamować silnikiem niż na luzie :finga:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2007, 18:12   

zgadzam sie z tym co mówi saphire. Byc może u slawka st jest założony box ( słyszałem że kiedyś ASO oferowało do Cari takie cuda klientom) który podnosi moc tylko przez zwiększenie dawki paliwa a jeśli komputer nie wie o bogatszej mieszance to będzie zaniżał średnie spalanie.
_________________
Pieniek
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 17-02-2007, 21:05   Spalanie

saphire napisał/a:
Wskazania chwilowego spalania kompa są wyliczane na podstawie... ilości powietrza które przeszło przez przepływkę
...
z górki zużycie spada bo jak hamujesz silnikiem to całkowicie odcina paliwo
No właśnie. A co jak jedziemy z górki i hamujemy silnikiem :?:
Powietrze w dalszym ciągu jest dostarczane a paliwo nie. Więc nie bardzo ta teoria, że spalanie wyliczane jest na podstawie ilości powietrza :roll:

Odnośnie pytania w pierwszym poście - u mnie wskazania kompa są wyższe o ok. 0,2-0,5 w stosunku do faktycznego zużycia.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 18-02-2007, 08:30   

No własnie trochę to dziwne ale u mnie jest odwrotnie, komputer pokazuje mniej niż wynika z tankowania. Rezerwa zapala się przy 200km w/g komputera. Paliwo się kończy jak komputer pokazuje jeszcze około 30 km do przejechania. Może ktoś coś podpowiedzieć.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-02-2007, 13:47   

Jeśli jedziesz i hamujesz silnikiem to komp przecież odcina wtrysk paliwa więc wie o tym że paliwa wogóle nie zużywa - to chyba jasne nie? Nie myśl o ECU że to prymitywny sterownik ale to specjalizowany komp analizujący dane z bardzo wielu czujników i nie jest taki głupi jak ci się wydaje :badgrin:

[ Dodano: 18-02-2007, 13:54 ]
PS. Poczytajcie sobie ten wątek na elektrodzie
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 18-02-2007, 14:36   

Mam takie pytanko czy w silnikach F9QTC jest lambda. Czy są we wszystkich dizlach ?. Czy można wprowadzić poprawki do kompa aby pokazywał dokładniejsze zużycie?.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-02-2007, 15:21   

Jak juz wcześniej napisałem - NIE DA SIĘ dokładnie określać zużycia i wynika to z pośredniego sposobu pomiaru spalania. Dokładnie dało by się gdyby była mierzona ilość paliwa którą wtryski wypluły do cylindrów. Musisz się do tego przyzwyczaić że spalanie chwilowe jest zawsze wyliczane przybliżeniu, tak jak i prawdopodobny zasięg na tym co w baku, nawet średnie spalanie może odbiegać od litrażowania.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-02-2007, 18:49   Spalanie w DID

elektroda.pl napisał/a:
Komputerek mierzy długość impulsów na wtryskiwaczach i na ich podstawie oblicza ilość paliwa które przepłynęło-to tak po krótce.
Czyli nie z ilości powietrza.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-02-2007, 20:01   

JCH - przeczytaj CAŁY wątek - część tego co tam piszą to dowolne dywagacje na temat jak zrobić własnego kompa coby jakoś spalanie pokazywał. Część tych wypowiedzi to odnosi się do tego projektu co robili a jedynie niektóre jasno mówią że w rzeczywistości fabryczne mierzą ilość powietrza z przepływki a przemnażając to przez wskazanie z lambdy wiedzą ile idzie paliwa - sumują toto zbiorczo i dzieląc przez wskazania impulsów dystansu z licznika lub skrzyni wychodzi im chwilowe, ze średnim podobnie tyle że sumują jeszcze dystans przejechany od skasowania lub od poprzedniego odpalania auta.

EDIT:

Uzupełniając to tutaj jest opisana zasada działania przepływomierza natomiast tutaj wtryskiwacza a także o sposobach wyliczania przez ECU ilości powietrza, paliwa itp. w tym także wzory jak to jest liczone.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-02-2007, 21:28   Spalanie w DID

saphire napisał/a:
JCH - przeczytaj CAŁY wątek
Wydaje mi się, że przeczytałem do końca (strony). Chyba, że kolejne strony :?
Widziałem opis tego, że koleś proponuje sczytywanie danych o ilości powietrza i danych z lambdy ale na początku była adnotacja, że dotyczy to wyliczania zużycia gazu.
Pal sześć zresztą bo to takie dywagacje a wypowiedzieć musiałby się ktoś kto wie jak to jest w Mitsu.

edit:
Faktycznie jest tego 11 stron - nie chce mi się tyle czytać ale na 2-giej stronie:
Cytat:
Rozwiązanie o którym pisałem niegdyś tu na forum jest najlepszym rozwiązaniem, ale nie nadaje się do gaźnika.
1. Otóż koledzy! Zczytujemy czas otwarcia wtryskiwacza w przerwaniu (będę pisał o przerwaniu bo w AVR-ach nie ma bramkowania z zewnątrz impulsów zegara do timera). Przeliczenie ilości paliwa które przepływa da nam prawidłowy wynik.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 18-02-2007, 22:20   

Dyskusja się rozwineła i teraz oprócz tego jakie jest średnie spalanie w DID interesują mnie kolejne sprawy. Czy żna wprowadzic poprawki do komputera aby wskazywał dokładniejsze pomiary oraz jak te pomiary sie odbywają
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.