[Cari 1.8 GDI] carisma- odcina zaplon przy 4.5 tys obr |
Autor |
Wiadomość |
majerek1991
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 14 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 08-11-2013, 00:33 [Cari 1.8 GDI] carisma- odcina zaplon przy 4.5 tys obr
|
|
|
witam mam cari 2001 r po lifcie 1.8 GDi. od niedawna cos sie dzieje gdy dochodze do 4.5tys obr odcina mi zaplon (odcinka) oslabl i wiecej pali . czasami cos mu sie odwidzi i kreci normalnie do 7tys . co to moze byc ?? pomocyyy
[ Dodano: 08-11-2013, 00:53 ]
aaaa i jeszcze jedno jezeli jade na wyzszym biegu np 4 i mam 3.5 obr zbijam bieg na 3 i wtedy jest ok i moc i wszystko jak przeskoczy ten prog 4.5 obr |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-11-2013, 06:48
|
|
|
Wypadałoby podpiąc pod kompa, sprawdzić parametry rzeczywiste pracy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-11-2013, 07:42
|
|
|
Najprawdopodobniej komputer silnika z powodu jakiejś usterki przechodzi w tryb awaryjny i dlatego silnik kręci się tylko do około 4 tys i spadła jego moc.
Jak ci radzi robertdg, bez diagnostyki nic nie zrobisz. Jeśli lubisz sam naprawiać, to tu masz temat o kabelku i programie do tego silnika http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=40568. W Twoim aucie można też za pomocą tego zestawu sprawdzić błędy silnika i od tego bym zaczął. Do Twego autka też nadaje się interfejs Elm327 z który współpracuje wiele darmowych programów.
To też warto przeczytać bo jest to też częsta bolączka tego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 |
|
|
|
 |
majerek1991
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 14 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 08-11-2013, 09:34
|
|
|
ale najbardziej zastanawia mnie i jednoczesnie daje nadzieje ze to jakas pierdola bo gdy wpadne w jakies dziury na drodze(nie zawsze) to raz idzie dobrze raz nie . moze byc cos luzne?? jakas kostka?? i gdzie ona sie znajduje ??
[ Dodano: 08-11-2013, 09:36 ]
kiedys podpinalem go bo pali mi sie check ale to po wycieciu katalizatora sie pali poprostu sonda wyczuwa za duza emisje spalin ale to nic bo bez kata jezdze ponad rok i dopiero teraz cos sie stalo |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-11-2013, 09:56
|
|
|
Mimo to warto teraz też sprawdzić błędy bo może oprócz tego związanego z katem pojawił się jakiś nowy. Ten silnik jest dość mocno skomplikowany elekrtonicznie więc bez diagnostyki naprawdę trudno coś stwierdzić.
Często problemy związane z przepływomierzem powietrza lub z jego obwodem elektrycznym dają takie efekty ale bez diagnozy to tylko domysły. |
|
|
|
 |
majerek1991
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 14 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 09-11-2013, 00:49
|
|
|
no nie ma rady wiec jutro na komputer
zobaczymy co pokaze |
_________________
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 10-11-2013, 00:13
|
|
|
spróbuj odpinać po jednym czujniku później przekręcasz kluczyk i sprawdzasz jak się kręci ja miałem tak z czujnikiem ciśnienia na listwie nie wywalało mi błędu bo CE się nie świecił, diagnostyka nic nie pokazywała, a nie kręcił się wyżej jak 4500 i też w ten sposób własnie doszedłem do tego odłączałem po jednym czujniku i uruchamiałem silnik i sprawdzałem jak się wkręca po odłączeniu czujnika ciśnienia w listwie zaświecił się CE ale samochód zaczął się wkręcać normalnie, po wymianie czujnika problem zniknął a po odłączeniu klemy od aku lampka CE zniknęła i wszystko było si, aha i jeszcze możesz przy okazji styki przeczyścić jest specjalny płyn który czyści i konserwuje styki we wtyczkach niektórzy używają WD40 ale to wielki błąd jak mi elektronik samochodowy kiedyś powiedział bo wd nie odparowuje całkowicie i pozostawia woski które powodują że nie ma później styku |
|
|
|
 |
majerek1991
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 14 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 11-11-2013, 01:12
|
|
|
sprobuje wiec zobaczymy dobrze by bylo gdyby to czujnik bo bulem na kompie i nic to samo za duza emisja spalin tylko tak jak rok tem u ale to przez usuniecie kata zobacze jutro dam znaka z gory dziekuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
youkiman
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 1 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 27-01-2014, 22:43
|
|
|
może to być przepływomierz. na odpalonym aucie odłącz od niego wtyczkę i jak nie będzie różnicy w pracy silnika to może być to.
u mnie po odłączeniu właśnie przepływomierza nie wkręca więcej niż 4,5 |
|
|
|
 |
|