Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] carisma- odcina zaplon przy 4.5 tys obr
Autor Wiadomość
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
  Wysłany: 08-11-2013, 00:33   [Cari 1.8 GDI] carisma- odcina zaplon przy 4.5 tys obr

witam mam cari 2001 r po lifcie 1.8 GDi. od niedawna cos sie dzieje gdy dochodze do 4.5tys obr odcina mi zaplon (odcinka) oslabl i wiecej pali . czasami cos mu sie odwidzi i kreci normalnie do 7tys . co to moze byc ?? pomocyyy

[ Dodano: 08-11-2013, 00:53 ]
aaaa i jeszcze jedno jezeli jade na wyzszym biegu np 4 i mam 3.5 obr zbijam bieg na 3 i wtedy jest ok i moc i wszystko jak przeskoczy ten prog 4.5 obr
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2013, 06:48   

Wypadałoby podpiąc pod kompa, sprawdzić parametry rzeczywiste pracy ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-11-2013, 07:42   

Najprawdopodobniej komputer silnika z powodu jakiejś usterki przechodzi w tryb awaryjny i dlatego silnik kręci się tylko do około 4 tys i spadła jego moc.
Jak ci radzi robertdg, bez diagnostyki nic nie zrobisz. Jeśli lubisz sam naprawiać, to tu masz temat o kabelku i programie do tego silnika http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=40568. W Twoim aucie można też za pomocą tego zestawu sprawdzić błędy silnika i od tego bym zaczął. Do Twego autka też nadaje się interfejs Elm327 z który współpracuje wiele darmowych programów.
To też warto przeczytać bo jest to też częsta bolączka tego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
Wysłany: 08-11-2013, 09:34   

ale najbardziej zastanawia mnie i jednoczesnie daje nadzieje ze to jakas pierdola bo gdy wpadne w jakies dziury na drodze(nie zawsze) to raz idzie dobrze raz nie . moze byc cos luzne?? jakas kostka?? i gdzie ona sie znajduje ??

[ Dodano: 08-11-2013, 09:36 ]
kiedys podpinalem go bo pali mi sie check ale to po wycieciu katalizatora sie pali poprostu sonda wyczuwa za duza emisje spalin ale to nic bo bez kata jezdze ponad rok i dopiero teraz cos sie stalo :(
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-11-2013, 09:56   

Mimo to warto teraz też sprawdzić błędy bo może oprócz tego związanego z katem pojawił się jakiś nowy. Ten silnik jest dość mocno skomplikowany elekrtonicznie więc bez diagnostyki naprawdę trudno coś stwierdzić.
Często problemy związane z przepływomierzem powietrza lub z jego obwodem elektrycznym dają takie efekty ale bez diagnozy to tylko domysły.
 
 
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
Wysłany: 09-11-2013, 00:49   

no nie ma rady wiec jutro na komputer
zobaczymy co pokaze ;)
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 10-11-2013, 00:13   

spróbuj odpinać po jednym czujniku później przekręcasz kluczyk i sprawdzasz jak się kręci ja miałem tak z czujnikiem ciśnienia na listwie nie wywalało mi błędu bo CE się nie świecił, diagnostyka nic nie pokazywała, a nie kręcił się wyżej jak 4500 i też w ten sposób własnie doszedłem do tego odłączałem po jednym czujniku i uruchamiałem silnik i sprawdzałem jak się wkręca po odłączeniu czujnika ciśnienia w listwie zaświecił się CE ale samochód zaczął się wkręcać normalnie, po wymianie czujnika problem zniknął a po odłączeniu klemy od aku lampka CE zniknęła i wszystko było si, aha i jeszcze możesz przy okazji styki przeczyścić jest specjalny płyn który czyści i konserwuje styki we wtyczkach niektórzy używają WD40 ale to wielki błąd jak mi elektronik samochodowy kiedyś powiedział bo wd nie odparowuje całkowicie i pozostawia woski które powodują że nie ma później styku
 
 
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
Wysłany: 11-11-2013, 01:12   

sprobuje wiec zobaczymy dobrze by bylo gdyby to czujnik bo bulem na kompie i nic to samo za duza emisja spalin tylko tak jak rok tem u ale to przez usuniecie kata zobacze jutro dam znaka z gory dziekuje ;)
_________________

 
 
youkiman 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: wlkp
Wysłany: 27-01-2014, 22:43   

może to być przepływomierz. na odpalonym aucie odłącz od niego wtyczkę i jak nie będzie różnicy w pracy silnika to może być to.
u mnie po odłączeniu właśnie przepływomierza nie wkręca więcej niż 4,5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.