Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 19:04 |
[E33A 2.0] Dokręcanie głowicy |
Autor |
Wiadomość |
kapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2006, 09:42 [E33A 2.0] Dokręcanie głowicy
|
|
|
Witam dzisiaj składany będzie motor do mojego misia ale chcę sie upewnić z jaką siłą dokręca się głowicę, w warsztacie jest jakiś poradnik w formie elektronicznej ale nie jestem pewien czy dobry bo np. przy opisie zakładania rozrządu nic nie mówił o wałku balansowym. Sporo nerwów kosztowało mnie czekanie na finał i nie chcę aby coś było źle zrobione. Proszę o pomoc. Silnik 4G63 8V |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 28-05-2007, 19:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 27-04-2006, 11:03
|
|
|
kolejność:
7 5 2 4 10
9 3 1 6 8
3 etapy: 30-35 Nm, 50-55 Nm, 70-75Nm |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2006, 12:20
|
|
|
manual pisze o ostatnim momencie 95Nm |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2007, 01:32
|
|
|
no właśnie mi ostatnio jakiś mechanik powiedział że to czy dokręcamy drugi raz zależy od uszczeli... a raczej od jej jakości jak badziewna to trzeba sobie jeszcze dokręcić jak lepsiejsza to raczej sie nie dokręca... prawda czy fałsz ?? i jeszcze drugie powtórze pytanko Maćka, po ilu kilometrach od założenia głowicy dokręcamy ja ponownie ? jeżeli wogóle... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-02-2007, 08:33
|
|
|
To do końca nie od jakości uszczelki zależy.
Temat jest prosty. Składasz zimny silnik, dociągasz głowicę na zimno. Blok i głowica są zrobione z różnych materiałów (żeliwo i aluminium) o różnym współczynniku rozszerzalności termicznej, więc powstają naprężenia, które zgniatają uszczelkę w środkowej części. Po 500-1000 km i kilkudziesięciu rozgrzaniach/wystudzeniach siła jaką połączone są blok i głowica w środkowej części spada i faktycznie najlepsze uszczelki to znoszą bez problemów, gorsze popuszczają.
Z doświadczenia dociągając do fabrycznego momentu po ok. 500 km - środkowe śruby (1 i 2) luzują się o ok. pół obrotu, śruby 3-6 też o kilkanaście stopni dokręcam - zewnętrzne zostają zazwyczaj tak, jak przy składaniu. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
JaneczekJ [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2007, 21:25
|
|
|
Interesuje mnie też ten temat bo jestem świeżo po wymianie uszczelki w 4g63SOHC.
Głowicę dokręciłem 95Nm.Jakim momentem dociągać po ułożeniu? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-02-2007, 22:17
|
|
|
Tym samym - w tej samej kolejności co dokręcanie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|