Autoadaptacja ISA2 vs Galant EA2W |
Autor |
Wiadomość |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 07-11-2013, 20:32 Autoadaptacja ISA2 vs Galant EA2W
|
|
|
Witajcie Mitsumaniaki,
czy ktoś z Was próbował opcji autoadaptacji w stagu isa2? Jakieś wrażenia? Nie wiem jak ustawić próg włączenia adaptacji. Standardowo ustawione jest na 0% i tak pojeździłem, zebrał mapkę benzyny i dopiero włączył lpg. Póki co przejechałem tak może 30 km ale ciekawość mnie zżera. Na jednych forach piszą że jest ok a na innych że jest do bani.
Interesują mnie Wasze opinie na ten temat. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-11-2013, 07:49
|
|
|
Podobno najpierw watro instalację dobrze wystroić samemu i dopiero włączyć ISĘ2 aby dopieściła ustawienia po czym ja wyłączyć. Podobno ten algorytm nie jest zbyt dobrze dopracowany i przy dłuższym używaniu totalnie rozjeżdża ustawienia LPG i następnie rozjeżdżają się adaptacje sterownika silnika. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-11-2013, 11:55
|
|
|
Zastanawiam się nad włączeniem ISA2 na ze dwa dni. Czytałem że potrafi zrobić więcej szkody niż dobrego. |
|
|
|
 |
andru
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2013, 17:50
|
|
|
Zależy od auta. W Lancerze jeździłem z włączoną i sobie chwaliłem. W Peugeocie 206 co pół roku (zmiana temperatury) miałem problemy z rozjechaną mapą benzynową.
Najbezpieczniejsza wersja jeżeli masz obawy: przy okazji jakiejś trasy na początku zbierz mapę benzynową, resztę trasy przejedź na gazie z działającą ISĄ, a na koniec trasy wyłącz ISĘ.
Opcja druga to zamiast wyłączać ISĘ na koniec, zaznacz od razu AutoStop i sama się powyłącza w miejscach gdzie się dostroi.
Polecam co jakiś czas (albo przebieg) przeprowadzić powyższą procedurę od nowa. Sterownik Ci ładnie skompensuje zmianę parametrów m.in. wtryskiwaczy gazowych. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-11-2013, 22:48
|
|
|
Czyli generalnie jesteś za ISĄ? Wczoraj auto wystroiłem na drodze (bez korekt ciśnienia, temperatury oraz obrotów bo ich nie ogarniam) Wydaje mi się że jest wszystko ok, ale rozumiem że ISA wprowadzi jeszcze korekty obrotów tak? |
|
|
|
 |
andru
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-11-2013, 12:20
|
|
|
Dokładnie tak.
Korektę od ciśnienia możesz sobie odpuścić, wbudowana jest ok.
Korektę od temperatury gazu warto zrobić: uruchamiasz zimny silnik (najlepiej zimą) i przełączasz b/g co kilka stopni (gazu), jeżeli czas wtrysku benzyny po przełączeniu się zmienia to korygujesz korektą od temperatury gazu. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 09-11-2013, 17:01
|
|
|
andru napisał/a: | Dokładnie tak.
Korektę od ciśnienia możesz sobie odpuścić, wbudowana jest ok.
Korektę od temperatury gazu warto zrobić: uruchamiasz zimny silnik (najlepiej zimą) i przełączasz b/g co kilka stopni (gazu), jeżeli czas wtrysku benzyny po przełączeniu się zmienia to korygujesz korektą od temperatury gazu. |
Robić korektę tylko do temperatury kalibracji czy wyżej też? Jutro z rana spróbuje... I czy jeśli dwa dni temu ustawiłem sobie mnożnik, jutro zrobię korektę po temp i jednocześnie włączę ISE to będzie dobrze? Czy robić całą procedurę od nowa? I jaki włączyć próg adaptacji ? |
|
|
|
 |
andru
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-11-2013, 22:08
|
|
|
Powinno być dobrze, w temperaturze kalibracji powinna wyjść zerowa korekta. Zrób najwyżej jak Ci się uda, myślę że 50* bez problemu powinno się udać, zależy od auta, montażu i pogody.
Tylko nie rób korekty na włączonej ISie.
Z progiem Ci nie pomogę, nie pamiętam ile miałem ustawione (chyba 5%), może ktoś inny ma z tym jakieś doświadczenia. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 10-11-2013, 12:34
|
|
|
Bo ten próg to jest tolerancja z jaką podchodzi ISA do korekt tak? |
|
|
|
 |
andru
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2013, 21:30
|
|
|
A wiesz że nie pamiętam.
Albo jeżeli wartość korekty jaka wychodzi ISIe w danej chwili jest mniejsza od progu, to korekta nie jest wogóle wprowadzana, albo jest wprowadzana chwilowo ale nie zapisywana na stałe na mapie. Chyba pierwsza wersja. W każdym razie to powinno być w instrukcji. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-11-2013, 23:50
|
|
|
Ustawiłem na 5% tak jak Ty. Na razie jest ok. Zebrał benzynę i już jeżdżę na gazie. Czasem tylko na chwile przełącza na PB chyba żeby dozbierać mapy ale tak na sekundę tylko. |
|
|
|
 |
|