Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Autoadaptacja ISA2 vs Galant EA2W
Autor Wiadomość
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-11-2013, 20:32   Autoadaptacja ISA2 vs Galant EA2W

Witajcie Mitsumaniaki,


czy ktoś z Was próbował opcji autoadaptacji w stagu isa2? Jakieś wrażenia? Nie wiem jak ustawić próg włączenia adaptacji. Standardowo ustawione jest na 0% i tak pojeździłem, zebrał mapkę benzyny i dopiero włączył lpg. Póki co przejechałem tak może 30 km ale ciekawość mnie zżera. Na jednych forach piszą że jest ok a na innych że jest do bani.


Interesują mnie Wasze opinie na ten temat.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-11-2013, 07:49   

Podobno najpierw watro instalację dobrze wystroić samemu i dopiero włączyć ISĘ2 aby dopieściła ustawienia po czym ja wyłączyć. Podobno ten algorytm nie jest zbyt dobrze dopracowany i przy dłuższym używaniu totalnie rozjeżdża ustawienia LPG i następnie rozjeżdżają się adaptacje sterownika silnika.
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 08-11-2013, 11:55   

Zastanawiam się nad włączeniem ISA2 na ze dwa dni. Czytałem że potrafi zrobić więcej szkody niż dobrego.
 
 
andru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2013, 17:50   

Zależy od auta. W Lancerze jeździłem z włączoną i sobie chwaliłem. W Peugeocie 206 co pół roku (zmiana temperatury) miałem problemy z rozjechaną mapą benzynową.

Najbezpieczniejsza wersja jeżeli masz obawy: przy okazji jakiejś trasy na początku zbierz mapę benzynową, resztę trasy przejedź na gazie z działającą ISĄ, a na koniec trasy wyłącz ISĘ.
Opcja druga to zamiast wyłączać ISĘ na koniec, zaznacz od razu AutoStop i sama się powyłącza w miejscach gdzie się dostroi.

Polecam co jakiś czas (albo przebieg) przeprowadzić powyższą procedurę od nowa. Sterownik Ci ładnie skompensuje zmianę parametrów m.in. wtryskiwaczy gazowych.
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 08-11-2013, 22:48   

Czyli generalnie jesteś za ISĄ? Wczoraj auto wystroiłem na drodze (bez korekt ciśnienia, temperatury oraz obrotów bo ich nie ogarniam) Wydaje mi się że jest wszystko ok, ale rozumiem że ISA wprowadzi jeszcze korekty obrotów tak?
 
 
andru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2013, 12:20   

Dokładnie tak.
Korektę od ciśnienia możesz sobie odpuścić, wbudowana jest ok.
Korektę od temperatury gazu warto zrobić: uruchamiasz zimny silnik (najlepiej zimą) i przełączasz b/g co kilka stopni (gazu), jeżeli czas wtrysku benzyny po przełączeniu się zmienia to korygujesz korektą od temperatury gazu.
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-11-2013, 17:01   

andru napisał/a:
Dokładnie tak.
Korektę od ciśnienia możesz sobie odpuścić, wbudowana jest ok.
Korektę od temperatury gazu warto zrobić: uruchamiasz zimny silnik (najlepiej zimą) i przełączasz b/g co kilka stopni (gazu), jeżeli czas wtrysku benzyny po przełączeniu się zmienia to korygujesz korektą od temperatury gazu.




Robić korektę tylko do temperatury kalibracji czy wyżej też? Jutro z rana spróbuje... I czy jeśli dwa dni temu ustawiłem sobie mnożnik, jutro zrobię korektę po temp i jednocześnie włączę ISE to będzie dobrze? Czy robić całą procedurę od nowa? I jaki włączyć próg adaptacji ?
 
 
andru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2013, 22:08   

Powinno być dobrze, w temperaturze kalibracji powinna wyjść zerowa korekta. Zrób najwyżej jak Ci się uda, myślę że 50* bez problemu powinno się udać, zależy od auta, montażu i pogody.
Tylko nie rób korekty na włączonej ISie.
Z progiem Ci nie pomogę, nie pamiętam ile miałem ustawione (chyba 5%), może ktoś inny ma z tym jakieś doświadczenia.
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-11-2013, 12:34   

Bo ten próg to jest tolerancja z jaką podchodzi ISA do korekt tak?
 
 
andru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2013, 21:30   

A wiesz że nie pamiętam.
Albo jeżeli wartość korekty jaka wychodzi ISIe w danej chwili jest mniejsza od progu, to korekta nie jest wogóle wprowadzana, albo jest wprowadzana chwilowo ale nie zapisywana na stałe na mapie. Chyba pierwsza wersja. W każdym razie to powinno być w instrukcji.
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-11-2013, 23:50   

Ustawiłem na 5% tak jak Ty. Na razie jest ok. Zebrał benzynę i już jeżdżę na gazie. Czasem tylko na chwile przełącza na PB chyba żeby dozbierać mapy ale tak na sekundę tylko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.