Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.6 silver diamond :)
Autor Wiadomość
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10-08-2013, 16:05   Carisma 1.6 silver diamond :)

Samochód faktycznie został zmieniony pod wpływem emocji. Moja strausieńka Vectra z 1994 roku odmłodniała o jakieś 10 lat po serwisie, który ją spotkał jakieś dwa lata temu ale rdza, która zdobywała coraz to większe obszary zaczęła mnie skłaniać ku zmianie samochodu.
Oczywiści jak to bywa w amatorce pierwsze co zrobiłem to zacząłem szukać Vectry B, Audi A4, później Corolle aż moja dziewczyna zaproponowała... Galanta :biggrin: Popukałem się w czoło ale po kilku dniach przemyślałem sprawę i coś tam zostało. Galant jednak okazał się zbyt kosztowną (obecnie) dla mnie inwestycją ale od Galanta do Carismy była krótka droga.
Najpierw poszukiwania u handlarzy, które kończyły się nerwem z powodu zmarnowanych pieniędzy na wydane paliwo. Później przyszła kolej na posiadaczy. I tak po krótkim czasie stałem się szczęśliwym właścicielem Carismy Comfort 1.6 70 kW (95 KM?) z granatową tapicerką :) rocznik chwalebny 1999 ;)

Wcześniej posiadałem wspomnianą Vectrę, która była ze mną do...

... różańca... i





...do tańca :mrgreen:





A więc płynąc do brzegu... W poniedziałek 5. sierpnia stałem się właścicielem wcześniej wspomnianej Carismy. Przebieg udokumentowany 135 tyś (z groszami), stan wzorowy :mrgreen:

Co dostałem w zestawie:
- trzy kluczyki, szary jeszcze z fabrycznym smarem
- zimowe koła z kołpakami Mitsubishi
- bogatą historię serwisową (nie mylić historią napraw)
- kwit z wymianą rozrządu przy przebiegu 121 tyś w czerwcu 2012 (z serwisu w mieście sprzedawcy)

Minusem jest spotkanie tyłu ze słupkiem ale nie rzuca się to w oczy ;)


(fotki na szybko z tel bom w robocie, obiecuję to poprawić)









Prace wykonane dotychczas:
- wymiana akumulatora na całkiem nowy z Vectry
- wymiana radia na to z Vectry
- umycie
- zatankowanie do pełna


Zobaczymy co dalej... :)
Aha. Jest plan na instalację podtlenku gazotu. Pytanie - zdać się na fachową fachowość fachowca czy może jest jakiś konkretny zestaw, który idealnie działa z Carismą 1.6?
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
Ostatnio zmieniony przez Batmanikus 16-10-2013, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
krzysiakxxx 
Forumowicz

Auto: nie mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 176
Skąd: Miechów
Wysłany: 12-08-2013, 14:10   

4 lata temu szukałem takiej cari (ale GDI mnie odstraszył w kwestii LPG, a nie chciałem słabszego auta)... ale koniec końców kupiłem vectrę b :)

Ogólnie ładne autko.
_________________
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 12-08-2013, 15:12   

Ja szukałem Vectre B 20 + podtlenek ale wszystko było zżarte. Męczyły nie kolejne zapewnienie sprzedawców, że wszytko jest okej...
Obawiałem się trochę 1.6 bo w Vectrze w ogóle nie daje rady ale pocieszałem się, że przy podobnej wadze mam 30 KM więcej... I faktycznie jest trochę lepiej. Szkoda, że nie robili Carismy 2.0 z jakimś normalnym silnikiem 8)
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
krzysiakxxx 
Forumowicz

Auto: nie mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 176
Skąd: Miechów
Wysłany: 12-08-2013, 15:23   

W vectrze B dopiero 2,0 daje radę, choć już miesiąc po zakupie żałowałem że nie brałem 2,5. U mnie w sumie zakup vectry był przypadkiem, jak zresztą każdy inny zakup auta :D Szukałem czegoś innego a zobaczyłem ją i kupiłem :mrgreen:
_________________
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 03-09-2013, 21:05   

Pierwsza większa modyfikacja. STAG-4.











_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 16-10-2013, 17:29   

Kupując samochód poprzedni właściciel wręczył mi uciętą wtyczkę oraz kulę haka mówiąc, że samochód miał hak ale oni go odłączyli bo "coś tam". Mam wrażenie, że gdy doszło do klepnięcia w słupek mogły się pochrzanić kable i nie potrafili tego zrobić.
Co prawda zajęło nam z bratem trochę czasu na rozgryzienie co i jak ale się udało. Steinhof wrócił do łask (na foto nowe gniazdo z wiązką, nowa blaszka z tabliczką znamionową i stara kula) :D





W innym temacie rogal133 pytał się mnie jak jest podłączony hak w Carismie. Niestety trzeba ciąć zderzak. Na szczęście ja już kupiłem z zamontowanym. Mniej więcej tak to wygląda:














Gdy kupowałem samochód moją uwagę przykuł bardzo mocno podniesiony przód (dla przypomnienia z pierwszego posta):



Po czasie okazało się, że samochód krzywo stoi - prawa strona wyżej od lewej o jakieś 3 cm - jakby ktoś założył dwie różne sprężyny. Trza było coś z tym zrobić. Szybko zanabyłem sprężyny Jamex -40 mm i oto efekt:





Niestety po wymianie okazało się, że poprzednie sprężyny są... takie same :shock: :doubt: :roll:





Co mogą oznaczać te kropki namalowane sprayem (zielone i niebieskie)?
Co mogło spowodować, że samochód stał aż tak krzywo skoro sprężyny są takie same a obecnie (po wymianie) samochód stoi prawidłowo?

I na koniec małe czyszczonko nawilżonymi chusteczkami z supermarketu - 2 minuty dla relaksu 8)

Przed



Po

_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-11-2013, 03:49   

Batmanikus napisał/a:

Co mogą oznaczać te kropki namalowane sprayem (zielone i niebieskie)?

Kropki lub inne oznaczenia kolorystyczne to po prostu dobór sprężyn w pary, a ogólnie pisząc oznaczenie ich twardości.
Batmanikus napisał/a:
Co mogło spowodować, że samochód stał aż tak krzywo skoro sprężyny są takie same a obecnie (po wymianie) samochód stoi prawidłowo?

Wróżenie z fusów.
Może coś miałeś krzywo skręcone? Może sprężyny miały różne twardości i jedna strona siadała, a druga nie? może jak Ci się zawias "ułoży" na nowych sprężynach to też będzie stać krzywo?
Za mało danych :mrgreen:
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 04-11-2013, 22:35   

Dziś wymiana z bracholem zrobiliśmy Carismę na nowe tarcze i kloce :D



















:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2013, 22:51   

Nie smaruje się prowadnic zacisków hamulcowych smarem miedzianym. Lubi się zapiekać. Służy do tego specjalna pasta firmy ATE.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2013, 19:41   

Hugo, nie znasz się. Forum wie lepiej!

Co do Carismy, całkiem ładnie utrzymana, środek czyściutki. ;)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 10-11-2013, 17:40   

Ja tam bym miedzianego nigdy nie wsadził...wolałbym już chyba wazeline..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13-11-2013, 15:46   

Dziś trochę kosmetyki - dywaniki Petex oraz mata z rynienką do bagażnika. Kupiłem też koło dojazowe ale ma 60 cm wysokości przy reszcie kół 14 calowych.

koło dojazdowe założone


tyle wolnego miejsca




Mam nadzieję, że w razie czego ujadę :mrgreen:
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15-11-2013, 15:03   

Cholera.... Tak myślę, że 125/90 to trochę za wysoki profil... Koło ma 60 cm średnicy i jest wyższe od pozostałych. Jaki powinienem mieć prawidłowy rozmiar (felga 15 cali)? Poszukam po oponiarzach, może mi zmienią gumę...
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
RoBSoN_97 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 444
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-11-2013, 13:32   

Batmanikus napisał/a:
Dziś trochę kosmetyki - dywaniki Petex oraz mata z rynienką do bagażnika. Kupiłem też koło dojazowe ale ma 60 cm wysokości przy reszcie kół 14 calowych.

koło dojazdowe założone


Wysłany: 15-11-2013, 15:03
Cholera.... Tak myślę, że 125/90 to trochę za wysoki profil... Koło ma 60 cm średnicy i jest wyższe od pozostałych. Jaki powinienem mieć prawidłowy rozmiar (felga 15 cali)? Poszukam po oponiarzach, może mi zmienią gumę...



Nie wiem czym się martwisz...
Nic nie zmieniaj. Koło masz idealne, w sam raz ;)
W Carismie przedliftowej średnica koła wynosi przy fabrycznym kole 596,1 mm ( 185/65/R14) a Ty masz jeszcze poliftową. Różnica 3,9mm to żadna (Nowej tej opony to na pewno nie masz więc już masz pewnie z 596mm ;) )
Na 15" powinna być opona 195/55 lub alternatywa, masz tu stronkę, po przeliczaj sobie jakie rozmiary opon Cię interesują:
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
_________________
Zobacz moje Mitsu
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2013, 21:45   

RoBSoN_97 napisał/a:
Na 15" powinna być opona 195/55


195/60/15
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.