Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ten sam temat co pod spodem -skrzynia biegów (błąd strony?)
Autor Wiadomość
igor77777
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2007, 09:21   Ten sam temat co pod spodem -skrzynia biegów (błąd strony?)

Witam,

przy wrzucaniu 2-jki jest lekki metaliczny dzwiek gdy drążek dochodzi do końca - czym może być to spowowdowane? Jestem w trakcie kompletowania części - przegląd 90 tys od japaneze więc może domówić jkąś część?

Czy mając numer silnika + model jest pewne że dostanę właściwy pasek rozrządu?

I ostatnie pytanie - czy w Cari 1,6 2003 przy zakładaniu paska rozrządu/rolka trzeba zrobić to z naciskiem (gdzieś czytałem o 1,5 cm ale nie jestem pewny czy to nie chodziło o pasek klinowy)

Co ile się wymienia pasek klinowy - do alternatora? Czy nie ma potrzerba rozbierania rorządu przy zakładaniu paska klinowego?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 16-02-2007, 09:51   

1. albo zuzyty synchronizator albo inna patologia w skrzyni - trudno jednoznacznie powiedziec (moze zbyt maly luz widelca na przesowce 1-2 biegu)

2. w tym modelu na 99% tak, bo masz 1 pasek 1 napinacz bez udziwnien; ja bym wzial jeszcze uszczelniacze (wal + walek) i pompe wody

3. nie - pewnie chodzilo o pasek klinowy - nacisk ma byc 10 Nm (ok. 1 kg) i ugiecie ok. 7 mm (dla nowego paska)

4. jak jest zuzyty lub profilaktycznie dla wlasnego widzimisie; nie trzeba rozbierac rozrzadu
 
 
igor77777
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2007, 11:22   

Dziękuję za szybką odpowiedź!

Czy należy coś z tym robić - skrzynia biegów - czy czekać na rozwój wypadków (jeszce gorzej rozpaprają), dżwięk jest w sumie lekki, jak delikatnie wchodzę na 2 to nic nie słychać, jak mocniej pociągnę to bzdong - czy to coś poważnego? Może się rozwalić ?

Pompe wody też trzeba zmieniać po 90 tys? Ile kosztuje mniej więcej? Jak pompę to i pasek do pompy?


Rety jak tak dalej pójdzie to zmienię cały silnik :-)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2007, 11:34   

igor77777 napisał/a:
Pompe wody też trzeba zmieniać po 90 tys

Nie trzeba. Chyba ze ma slady przecieku.

Pompe zmieniasz (profilaktycznie) co druga wymiane rozrzadu.
Albo jak zacznie cieknac.
:D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 16-02-2007, 11:39   

U mnie w Galancie 2-ka zgrzyta od 100 tys. km i nic sie nie dzieje - przyzwyczailem sie i w zimie zmieniam bieg z x na 2 przez luz (latem gdy olej rzadszy nie ma tego problemu). Trudno jednak jednoznacznie przewidziec - czy bedzie gorzej czy nie - ja bym zaczekal na rozwoj zdarzen, a gdy tylko sie pogorszy to natychmiast reagowal.

Z pompa wody jest tak, ze czesto wytrzymuje 2 x rozrzad ale majac auto uzywane NIGDY nie mozna byc pewnym przebiegu. Sugeruje pompe, bo ja nie wymienilem z rozrzadem i 15 tkm pozniej musialem znow rozrzad rozbierac - tyle, ze pompa posypala sie jak bylem w Pradze (tej czeskiej) i o 3 w nocy. Pompa jest napedzana paskiem rozrzadu. Za pompe GMB zaplacilem 150 zl (do Galanta).
 
 
Piotr Góralski
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2007, 13:57   

Demontaż skrzyni to takie koszty, że nie ma co pochopnie decydować się na to. Czy może się rozwalic? Pierwsze własne auto to był używany Fiat 126p. Odkąd go kupiłem, zgrzytała przy wrzucaniu czwórka. Zmieniałem z 3 na 4 z międzygazem (jak w poście powyżej). Gdzieś po roku wymieniałem samodzielnie olej w skrzyni biegów. Z metalowej miski co jakiś czas przy spuszczaniu starego oleju dochodziło stuknięcie. Po zakończeniu operacji znalazłem na dnie dwa kawałki pierścienia sunchronizatora. Kilka kolejnych wydłubałem zagiętym drutem przez otwór spustowy. Kiedy przekalkulowałem koszt naprawy (montażu nowego) synchronizatora, to stwierdziłem, że nie warto. Drugi bieg w większości używanych aut wchodzi z pewnym oporem i szarpnięciem na drążku zmiany biegów. Prawdopodobnie to właśnie synchronizator drugiego biegu zużywa nię najbardziej. Nie warto tego naprawiać o ile nie pogarsza się drastyczne stan. O ile jeszcze tego nie wiesz, to dodam, że w wersji 1,6 skrzynia jest francuska (produkt Renault), co zdaniem niektórych wiele tłumaczy.
 
 
zbylug
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2007, 18:24   

Witam!
Jak można zlikwidować wyciek oleju ze skrzyni biegów. Olej wydostaje się po ośce wybieraka biegów(chyba tak to się nazywa :?: )to ta część do której dochodzi drążek od lewarka. Może ktoś orientuje się jak to uszczelnić , czy trzeba rozbierać całą skrzynię biegów czy da się to zrobić bez jej rozbierania.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 19-02-2007, 11:49   

najlatwiej jest rozebrac cala skrzynie, bo wtedy masz dostep do wybieraka i mozesz go wyjac
Bartek kiedys mi mowil, ze robil to od zewnatrz, ale zdaje sie, ze musial uzyc wiertarki i cos tam przy okazji zniszczyc, wiec ja nie polecam

wszystko zalezy od konstrukcji skrzynki - nie wiem dokladnie gdzie jest to uszczelnianie, bo nie rozbieralem wybieraka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.