 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ten sam temat co pod spodem -skrzynia biegów (błąd strony?) |
Autor |
Wiadomość |
igor77777 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2007, 09:21 Ten sam temat co pod spodem -skrzynia biegów (błąd strony?)
|
|
|
Witam,
przy wrzucaniu 2-jki jest lekki metaliczny dzwiek gdy drążek dochodzi do końca - czym może być to spowowdowane? Jestem w trakcie kompletowania części - przegląd 90 tys od japaneze więc może domówić jkąś część?
Czy mając numer silnika + model jest pewne że dostanę właściwy pasek rozrządu?
I ostatnie pytanie - czy w Cari 1,6 2003 przy zakładaniu paska rozrządu/rolka trzeba zrobić to z naciskiem (gdzieś czytałem o 1,5 cm ale nie jestem pewny czy to nie chodziło o pasek klinowy)
Co ile się wymienia pasek klinowy - do alternatora? Czy nie ma potrzerba rozbierania rorządu przy zakładaniu paska klinowego? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 16-02-2007, 09:51
|
|
|
1. albo zuzyty synchronizator albo inna patologia w skrzyni - trudno jednoznacznie powiedziec (moze zbyt maly luz widelca na przesowce 1-2 biegu)
2. w tym modelu na 99% tak, bo masz 1 pasek 1 napinacz bez udziwnien; ja bym wzial jeszcze uszczelniacze (wal + walek) i pompe wody
3. nie - pewnie chodzilo o pasek klinowy - nacisk ma byc 10 Nm (ok. 1 kg) i ugiecie ok. 7 mm (dla nowego paska)
4. jak jest zuzyty lub profilaktycznie dla wlasnego widzimisie; nie trzeba rozbierac rozrzadu |
|
|
|
 |
igor77777 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2007, 11:22
|
|
|
Dziękuję za szybką odpowiedź!
Czy należy coś z tym robić - skrzynia biegów - czy czekać na rozwój wypadków (jeszce gorzej rozpaprają), dżwięk jest w sumie lekki, jak delikatnie wchodzę na 2 to nic nie słychać, jak mocniej pociągnę to bzdong - czy to coś poważnego? Może się rozwalić ?
Pompe wody też trzeba zmieniać po 90 tys? Ile kosztuje mniej więcej? Jak pompę to i pasek do pompy?
Rety jak tak dalej pójdzie to zmienię cały silnik |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2007, 11:34
|
|
|
igor77777 napisał/a: | Pompe wody też trzeba zmieniać po 90 tys |
Nie trzeba. Chyba ze ma slady przecieku.
Pompe zmieniasz (profilaktycznie) co druga wymiane rozrzadu.
Albo jak zacznie cieknac.
|
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 16-02-2007, 11:39
|
|
|
U mnie w Galancie 2-ka zgrzyta od 100 tys. km i nic sie nie dzieje - przyzwyczailem sie i w zimie zmieniam bieg z x na 2 przez luz (latem gdy olej rzadszy nie ma tego problemu). Trudno jednak jednoznacznie przewidziec - czy bedzie gorzej czy nie - ja bym zaczekal na rozwoj zdarzen, a gdy tylko sie pogorszy to natychmiast reagowal.
Z pompa wody jest tak, ze czesto wytrzymuje 2 x rozrzad ale majac auto uzywane NIGDY nie mozna byc pewnym przebiegu. Sugeruje pompe, bo ja nie wymienilem z rozrzadem i 15 tkm pozniej musialem znow rozrzad rozbierac - tyle, ze pompa posypala sie jak bylem w Pradze (tej czeskiej) i o 3 w nocy. Pompa jest napedzana paskiem rozrzadu. Za pompe GMB zaplacilem 150 zl (do Galanta). |
|
|
|
 |
Piotr Góralski [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2007, 13:57
|
|
|
Demontaż skrzyni to takie koszty, że nie ma co pochopnie decydować się na to. Czy może się rozwalic? Pierwsze własne auto to był używany Fiat 126p. Odkąd go kupiłem, zgrzytała przy wrzucaniu czwórka. Zmieniałem z 3 na 4 z międzygazem (jak w poście powyżej). Gdzieś po roku wymieniałem samodzielnie olej w skrzyni biegów. Z metalowej miski co jakiś czas przy spuszczaniu starego oleju dochodziło stuknięcie. Po zakończeniu operacji znalazłem na dnie dwa kawałki pierścienia sunchronizatora. Kilka kolejnych wydłubałem zagiętym drutem przez otwór spustowy. Kiedy przekalkulowałem koszt naprawy (montażu nowego) synchronizatora, to stwierdziłem, że nie warto. Drugi bieg w większości używanych aut wchodzi z pewnym oporem i szarpnięciem na drążku zmiany biegów. Prawdopodobnie to właśnie synchronizator drugiego biegu zużywa nię najbardziej. Nie warto tego naprawiać o ile nie pogarsza się drastyczne stan. O ile jeszcze tego nie wiesz, to dodam, że w wersji 1,6 skrzynia jest francuska (produkt Renault), co zdaniem niektórych wiele tłumaczy. |
|
|
|
 |
zbylug [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2007, 18:24
|
|
|
Witam!
Jak można zlikwidować wyciek oleju ze skrzyni biegów. Olej wydostaje się po ośce wybieraka biegów(chyba tak to się nazywa )to ta część do której dochodzi drążek od lewarka. Może ktoś orientuje się jak to uszczelnić , czy trzeba rozbierać całą skrzynię biegów czy da się to zrobić bez jej rozbierania.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 19-02-2007, 11:49
|
|
|
najlatwiej jest rozebrac cala skrzynie, bo wtedy masz dostep do wybieraka i mozesz go wyjac
Bartek kiedys mi mowil, ze robil to od zewnatrz, ale zdaje sie, ze musial uzyc wiertarki i cos tam przy okazji zniszczyc, wiec ja nie polecam
wszystko zalezy od konstrukcji skrzynki - nie wiem dokladnie gdzie jest to uszczelnianie, bo nie rozbieralem wybieraka |
|
|
|
 |
|
|