Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szum po puszczeniu sprzegla??
Autor Wiadomość
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
Wysłany: 14-11-2013, 00:03   szum po puszczeniu sprzegla??

witam i o porade pytam. a mianowicie jest taki problem po wcisnieciu pedalu sprzegla jest cicho natomiast gdy sie go pusci to slychac halas szum tak jakby lozyska i tu mysle o lozysku oporowym ale na zdrowy rozsadek przeciez to lozysko oporowe nie pracuje na puszczonym sprzegle wiec nie mam pojecia skad ten chalas moze dobiegac. mechanicy nie maja pojecia eh fachowcy pomocy!!! pozdrawiam
_________________

 
 
korba85 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 1
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14-11-2013, 00:11   

jest głośno bo już jest spory luz, a luz musi być. Nie przejmuj się. Na pewno nie jest to łożysko oporowe.
 
 
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
Wysłany: 14-11-2013, 00:27   

to co to moze byc?? bo szum juz nawet halas jest coraz glosniejszy co robic?? zmieniac skrzynie?? to koszt duzy
_________________

 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 14-11-2013, 01:22   

Jeśli szumi na puszczonym sprzęgle - to prawdopodobnie łożysko na wałku sprzęgłowym, u mnie przynajmniej tak było. Wiąże się to z wyciągnięciem, rozebraniem skrzyni i wymianą najlepiej wszystkich łożysk.
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-11-2013, 07:43   

Potwierdzam, tom1312 najprawdpodobniej ma rację.
 
 
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
Wysłany: 15-11-2013, 00:39   

no niestety od dzis mitsu moje biedne stoi na podworku nie chce rozwalic calego sprzegla a to nie jest przypadkiem lozysko oporowe?? jaki koszt wyniosl cie za calosc?? pozdrawiam
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-11-2013, 06:54   

Jeśli szum ustaje po wciśnięciu sprzęgła, to raczej wina łożyska w skrzyni, jeśli dopiero po wciśnięciu sprzęgła szum by się pojawiał, to by była wina łożyska sprzęgłowego.
Jest to częsty przypadek Carism z silnikiem GDI.
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 15-11-2013, 17:19   

Niestety tak jak pisze plecho1 jest to łożysko w skrzyni, potwierdził to też mój mechanik.
Może ktoś już przerabiał temat? można wymienić łożysko czy do wymiany jest skrzynia?
może wymiana oleju coś tutaj wniesie?
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 16-11-2013, 18:36   

koszta kompletu łożysk orginalnych ok 900zł plus wymiana...zakup uzywanej skrzyni=ryzyko bo nie wiesz ile czasu wytrzymają tam łożyska... najlepiej opchnąć auto do puki się nie posypała skrzynia.Chyba że stać cie na takie wydatki.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
Wysłany: 17-11-2013, 02:09   

900 ???? ehhhhhhh a jak bym tylko to lozysko wymienil ktore huczy gdy puszcze sprzeglo???? a cari mojej nie sprzedam za duzo w nia wlozylem . jednego
trzymam sie tekstu ktory powiedzial mi kolega JAK MASZ JAPONCA JEZDZISZ NIM DO KONCA a to przeciesz nie jest koniec tak czy nie ;(
_________________

 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 17-11-2013, 09:23   

Nie no koniec to nie jest przecież reszte masz sprawną tylko skrzynia niedomaga.Powiem tak jeśli wymienisz jedno łożysko tylko to co jest uszkodzone to skąd wiesz że za rok nie odezwie sie inne...po prostu trzeba wyciagac skrzynie i rozbierać ją, sądze że koszt u mechanika to jakieś 400zł takie coś.Bartek (deejey) ma namiary na dobrego skrzyniaża ponoć chłopaki u niego robią skrzynie.Powiem tak koszt cały jesli chcesz mieć sprawną skrzynię ok 1300-1400zł wyniesie.Miałem ten sam ból bo też u mnie zaczeło terkotać to samo łożysko.Czytałem gdzieś że czasem terkocze i nic się nie dzieje i mozna z tym smigać ale pewności nie ma bo może sie rozlecieć.Bartek jest mechanikiem z forum i powiedział mi żebym jeździł z tym bo 20tys spokojnie wytrzyma,na szczescie nie musiałem tego robić bo gosciu we mnie przydzwonił i sprzedałem ją.Kontaktuj się z dejeey-em on podpowie ci co zrobić z tym fantem.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
pieszczoch 
Forumowicz

Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Osjaków
Wysłany: 17-11-2013, 12:34   

Ja mam 1.9 TD i też na luzie po puszczeniu sprzęgła coś lekko hałasuje, nie jest to szum tylko raczej, sam nie wiem jak to nazwać ;d jakby bardzo częste delikatne stukanie, choć to też nie to ;d jeżdżę już tak od 8-9kkm i nie robi się głośniej ani nic, nie wrzuconym biegu albo wciśniętym sprzęgle tego nie ma ;)
to normalne?
 
 
majerek1991 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 2001r 1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Miastko
Wysłany: 17-11-2013, 22:47   

dzieki bardzo za pomoc ;) ogolnie to spory koszt ale faktycznie jak wszystko to bede mial napewno spokuj
dzieki ;)
w srode mam wizyte u doktora
_________________

 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 18-11-2013, 06:26   

juz pisalem na temat łozysk tu na forum i powtórze jeszcze raz

odczytaj nr i wpisz a bardzo sie zdziwisz na ile chca Cie oskubac za samo logo

http://www.ebmia.pl/mecha...CFQkd3godKnsAew

Każde łożysko jest oznaczone symbolem literowo-cyfrowym.
Rozróżnia się trzy grupy znaków z oznaczeniem łożyska

Najczęściej spotykane symbole i oznaczenia:

oznaczenie podzespołu
T - stal do nawęglania
L - swobodny pierścień wewnętrzny lub zewnętrzny
R - łożysko bez pierścienia wewnętrznego lub zewnętrznego

oznaczenie kształtu zewnętrznego
K- otwór stożkowy o zbieżności 1:12
K30- otwór stożkowy o zbieżności 1:30
N- rowek osadczy na pierścieniu zewnętrznym
NR- rowek osadczy na pierścieniu zewnętrznym i pierścień osadczy sprężynujący

oznaczenie dotyczące uszczelnień
Z - blaszka ochronna z jednej strony
2Z- dwie blaszki ochronne
ZN- blaszka ochronna i rowek po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna
RS-uszczelka gumowa
2RS- dwie uszczelki gumowe

oznaczenie koszyka
J- nieutwardzony koszyk stalowy tłoczony (oznaczenia nie podaje się)
Y- koszyk z blachy mosiężnej tłoczony
F- koszyk stalowy masywny
M- koszyk z mosiądzu lub brązu masywny
T - koszyk z tworzyw termoutwardzalnych

oznaczenie prowadzenia koszyka
A- prowadzenie na pierścieniu zewnętrznym
B- prowadzenie na pierścieniu wewnętrznym
V - łożysko bez koszyka z pełną liczbą części tocznych

Jeśli nie ma podanego symbolu prowadzenia koszyka, oznacza to, że prowadzony jest on na częściach tocznych.
Przykład oznaczenia łożyska kulkowego jednorzędowego: 6204 2Z P636 S1- łożysko kulkowe zwykłe jednorzędowe dwustronnie uszczelnione, klasa dokładności P6, luz promieniowy C3, poziom drgań C6, obróbka cieplna stabilizująca do 200° C. (S1).Oznaczenie literowe C luzu i poziomu drgań można pomijać łącząc w jedną całość z oznaczeniem klasy dokładności symbole cyfrowe (jak podano wyżej).
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 18-11-2013, 14:20   

majerek1991 u mnie całkowity koszt imprezy ze skrzynią to 1400 zł :wink: A tak konkretnie: rozebranie +wymiana łożysk+ wymiana uszczelniaczy+ złożenie skrzyni -> 600zł (po znajomości :wink: ), komplet sprzęgła->600zł, wyciągnięcie + włożenie skrzyni + wymiana sprzęgła-> 200 zł Ja mam skrzynię Renault :wink:
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.