[Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU |
Autor |
Wiadomość |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 08-10-2013, 22:37 [Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU
|
|
|
Witajcie Panowie,
W temacie odnośnie oleju do cari jest ogromna zamota, dlatego chciałbym zapytać tutaj.
Moja Cari ma 210kkm. Przebieg jest wg mnie realny, bo zużycie auta jest niewielkie.
Mam go od 180kkm, prawie 2 lata - sprowadziłem bezpośrednio z Niemiec.
Niestety nie wiem jaki olej był zalany, dlatego też zmieniłem na Castrol Magnatec 10w40.
Po kilku msc wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo już przy zakupie był lekko widoczny wyciek.
Stukanie popychaczy średnie, aczkolwiek na zimnym występuje.
Na początku było okey, po jakimś czasie musiałem dolać oleju bo łykał go coraz śmielej.
Odbyłem dwie wymiany oleju, średnio bierze ok 1 litr na 4-5tys km.
Wydaje mi się że to dużo, dlatego chciałem zamienić na olej Total Quartz 7000 który jest syntetykiem. Mam ten olej już kupiony - 4litry.
Wasza opinia ?
Również pytanie którego nie znalazłem w temacie o oleju - ile wchodzi oleju do tego silnika ?
Pozdrawiam, dzięki |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 12-11-2013, 21:58
|
|
|
Ja bym nie ryzykowal można owszem zmienić z polsyntetyka na syntetyk ale warunkiem jest dobry stan silnika gdzie od wymiany do wymiany 10-12 tys km nie weźmie ci więcej jak 0,5 litra wlejesz syntetyk to możesz się liczyć z tym ze ci będzie brał litra na 1000 jak nie lepiej |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-11-2013, 22:02
|
|
|
A dlaczego syntetyka będzie brał więcej niż kiepskiego półsyntetyka? Jakoś to nieracjonalne, syntetyk ma lepsze parametry więc powinien lepiej smarować i dłużej trzymać parametry. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 13-11-2013, 01:08
|
|
|
Ano dla tego ze syntetyk o tych samych parametrach ma większe współczynniki lepkości kinematycznej jest rzadszy i jeżeli gubi polsyntetyk to syntetyk będzie bardziej gubiło chyba ze naleje np syntetyk 15w50 poza tym zawiera znacznie więcej dyspergentow przez co rozpuszcza laki i osady które uszczelniająca silnik. Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life. Zawierają one kompozycje które pomagają utrzymać w dobrej kondycji zmęczone życiem gumowe elementy jak np uszczelniacze wału. Miałem w drugim samochodzie i tam mi podciekal wlasnie wal na uszczelniaczu po nalaniu jakby mniej cieklo ale może to subiektywne odczucie niemniej od wymiany do wymiany z cieknacym uszczrlniaczem ubywal mi równo litr w v6 która sama z siebie bierze olej |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 13-11-2013, 13:21
|
|
|
rasiak1980 napisał/a: | Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life. | W GDI ten olej nie zdaje egzaminu, po 2000km popychacze waliły jak oszalałe. Przy bezpośrednim wtrysku olej musi być naprawdę bardzo dobrej jakości, ponieważ dłużej trzyma swoje pierwotne właściwości. Śmiało zmieniaj z półsyntetyka na pełny, to że zacznie bardziej brać olej to tylko teoria w praktyce to chyba nigdy się nie sprawdziło. Jak tak zrobiłem i silnikowi wyszło to na lepsze. |
_________________
 |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-11-2013, 09:56
|
|
|
sebkin napisał/a: | rasiak1980 napisał/a: | Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life. | W GDI ten olej nie zdaje egzaminu, po 2000km popychacze waliły jak oszalałe. Przy bezpośrednim wtrysku olej musi być naprawdę bardzo dobrej jakości, ponieważ dłużej trzyma swoje pierwotne właściwości. Śmiało zmieniaj z półsyntetyka na pełny, to że zacznie bardziej brać olej to tylko teoria w praktyce to chyba nigdy się nie sprawdziło. Jak tak zrobiłem i silnikowi wyszło to na lepsze. |
Też jestem po zabiegu przechodzenia z pół na pełny syntetyk i ubytków oleju nie widzę |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 14-11-2013, 13:48
|
|
|
Wkrótce sam zamierzam zmienić z półsyntetyka Mobila 10w40 na bardzo chwalony syntetyk Motul 8100 x-cess 5w40, szczególnie za to że wycisza silnik, bo u mnie klepią hydropopychacze i może to coś pomoże i teraz zaczynam się zastanawiać, bo u mnie bierze 1L na 10000km, czy nie bedzie brał więcej. Chociaż z tego co czytałem gdzie indziej ponoć lepszy olej czasami powoduje to że olej przestaje ubywać. To jak to jest w końcu? |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-11-2013, 09:29
|
|
|
nie spróbujesz nie będziesz wiedział:) |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
pieszczoch
Forumowicz
Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Osjaków
|
Wysłany: 17-11-2013, 12:27
|
|
|
ja słyszałem, od mechanika, że nie powinno się zmieniać oleju ze słabszego na lepszy, tj z minerala na półsyntetyk/ syntetyk a półsystetyku na pełen syntetyk. Nie pamiętam o co tam szło, ale podobno to nie zrobi dobrze dla silnika |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-11-2013, 13:24
|
|
|
Lepszy olej na pewno zrobi lepiej dla silnika niż gorszy, Ja zmieniłem tak (z półsyntetyka na syntetyk) już w dwóch autach. Nie odczułem żadnego negatywnego skutku a wręcz odwrotnie, oleju zaczęło mniej ubywać. Obecnie mam Mobila 0W40. |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 17-11-2013, 13:31
|
|
|
Dzięki za konkretną odpowiedź popartą własną praktyką, bo właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem Wkrótce po konsultacji jeszcze z moim mechanikiem zrobie wymianę i dam znać jaki to przyniosło efekt |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-11-2013, 15:10
|
|
|
Pierwszym autem była Carisma GDI a teraz obecna. Brejdak też zalał syntetyka już czwarty raz do Carismy 1.6. Na forum jest o tym multum tematów i wielu ludzi się w nich wypowiada o samych pozytywach z przejścia na lepsze oleje. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 17-11-2013, 19:17
|
|
|
Zmiana oleju na lepszy może być szkodliwa dla silnika , ponieważ silnik GDI z natury jest w środku brudny lepszy olej posiada większą właściwość spłukującą i lepiej rozpuszcza nagary co może mieć bardzo negatywny wpływ dla żywotności silnika. Ja nie zmieniam oleju na lepszy klasowo. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-11-2013, 19:29
|
|
|
ja tam zalałem swoje GDI według zaleceń dla klasy.Ale full syntetyk millers 5W40.Przechodziłem z 10W40 i z tego co mogę powiedzieć lepsza praca silnika,w zimie nie miał tak ciężkiego startu i klepania popychaczy poza tym nie brał oleju. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
|