Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 02:16 |
[CJX 96-02] Problem z sondą lambda |
Autor |
Wiadomość |
Mroziu84 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2007, 20:43 [CJX 96-02] Problem z sondą lambda
|
|
|
Ostatnio mam troszke problemów z Colcikiem, puka mi coś w zawieszeniu ale na naprawe jestem już umówiony z mechanikiem, większym problemem jest to że zauważyłem wiszące kable pod autem, okazało się że to kable od sondy lambda, są urwane przy samej sondzie i ona też jest troszke uszkodzona, nie wiem czy lepiej poszukać używanej sondy czy kupić uniwersalną np. na allegro, czytałem już dużo na ten temat i niektórzy piszą aby nie kupować uniwersalnych sond bo one nie działają, najlepiej kupować oryginalne do konkretnego modelu, a inni odwrotnie i już sam nie wiem. PROSZĘ o POMOC jaką sonde kupić do mojego Colciaka żeby działała najlepiej., do sondy są podłączone cztery kable o kolorach BIAŁY, BIAŁY, SZARY, CZARNY. Teraz jak sonda nie działa to spala mi dwa razy tyle paliwa co zawsze grubo ponad 10 l. na 100km. PORADZCIE CO ROBIć! |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 08:29
|
|
|
Mroziu84 napisał/a: | czy kupić uniwersalną np. na allegro |
kupić-jeżdże na takiej i wszystko git, cena ok 90zł
Mroziu84 napisał/a: | BIAŁY, BIAŁY, SZARY, CZARNY |
jedna para jest od podgrzewania
Mroziu84 napisał/a: | PORADZCIE CO ROBIć! |
wymienić sondę |
|
|
|
 |
greentee [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2007, 20:29
|
|
|
Witam, moze ktos mi pomoze bo mam podobny problem.
Jakis czas temu postanowilem wymienic sonde, kupilem taka NTK na allegro 4 przewodowa i dalem do mechanika zeby mi wymienil. Od tego czasu zaczela mi sie zapalac kontrolka CE i blad 11 czyli lambda. Mechanik mi powiedzial ze to moze byc wina w podlaczeniu bo w starej sondzie mam kabelki : 2x czarny, bialy i niebieski a w tej co kupilem 2x bialy, czarny i szary. Moze mi ktos pomoc i powiedziec jak maja sie laczyc te przewody? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-02-2007, 22:19
|
|
|
greentee, wg mnie to powinno być tak. Obrazek ilustruje wtyczkę w którą wyposażone jest auto i pod którą podpina się sondę.
1 - podłącz szary od sondy (masa)
2 - podłącz jeden z białych (grzałka)
3 - podłącz czarny (sygnał)
4 - podłącz drugi biały (grzałka) |
|
|
|
 |
tommi [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2007, 08:00
|
|
|
bear007 napisał/a: | Mroziu84 napisał/a: | czy kupić uniwersalną np. na allegro |
kupić-jeżdże na takiej i wszystko git, cena ok 90zł
Mroziu84 napisał/a: | BIAŁY, BIAŁY, SZARY, CZARNY |
jedna para jest od podgrzewania
|
potwierdzam ja zapłąciłem coś koło 100zł i juz ponad 3 000 przyjechane i wszystko ok |
|
|
|
 |
greentee [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2007, 23:35
|
|
|
josie, dzieki za pomoc Dzisiaj sam zabralem sie za sonde i polutowalem kabelki tak jak powiedziales. Zrestartowalem ecu , troszke pojezdzilem i narazie CE sie nie zapala. Spalanie rowniez jakby troszke zmalalo, jeszcze raz dzieki ! |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2007, 10:28
|
|
|
Powiedzcie mi dokladnie bo dzisiaj bede wymienial.
Odetne stara sonde (2xczarne, 1xbialy, 1xniebieski) i do ktorego ktory podlaczac bo nie wiem jakie te stare sa. Podejrzewam, ze 2x czarne to grzalka i sobie podepne do nich te nowe 2xbiale ale co z reszta ?
Chyba, ze trzeba pomierzyc gdzie jest masa a gdzie sygnal i podpiac szary z czarnym z nowej ? |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-02-2007, 10:38
|
|
|
Będziesz demontował lambdę ? Jeżeli tak, to sprawdź przewody biały i niebieski. Podepnij się zwykłym miernikiem elektrycznym pod jeden z przewodów ( + z miernika, ustaw na nim pomiar oporności w ohmach ), następnie umieść sondę w miejscu, gdzie temperatura powietrza jest wysoka np. nad czajnikiem i sprawdź reakcję miernika. Jeżeli się zmienia w dużym zakresie (0-1V) to jest to właściwy przewód. Jeżeli nie zmienia się, bądź w bardzo wąskim zakresie np.0-0,3V lub 0,3-0,5V itp. to jest ona uszkodzona. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2007, 11:29
|
|
|
Nie, nie bede demontowal lambdy. Utne kabel wywale stara sonde i podepne sie pod te kable nową lambdą. No chyba, ze polecacie bezposrednio do wtyczki sie wpinac ale to przeciez jedno i to samo. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-02-2007, 22:46
|
|
|
kaeres, masz przecież moją rozpiskę wtyczki wyżej... Wystarczy zobaczyć na jaki numer pina jaki kolor kabelka wchodzi i po robocie |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 12:14
|
|
|
Ok, poradzilem sobie - w zasadzie moj znajomy.
josie, ta wtyczka niby sie zgadzala ale ja patrzalem na wtyczke od sondy i nie moglem zczaic, ze na rysuneczku ktory podales jest wtyczka "meska".
Miernik teraz pieknie skacze 0,1 - 0,7/0,8.
Mam nadzieje, ze moje klopoty ze wzrostem spalania sie skonczyly bo juz mnie to prawie 8l wpienialo niemilosiernie. |
|
|
|
 |
dzidzia_ns [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2008, 18:23
|
|
|
Na początku tematu autor napisał że miał urwane kable od sondy lambda.
W zwiącku z tym czy nie powinna świecić się kontrolka (check engine)
Mam pytanie w związku z tym. Czy jeżeli podczas diagnozy błędów ecu nie wyskakuje żaden błąd (m.in uszkodzenie sondy lambda) to znaczy że sonda jest sprawna? ?
jeżeli tak to po co sprawdzać ją miernikiem skoro wystarczy diagnoza błędów? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-01-2008, 14:51
|
|
|
dzidzia_ns napisał/a: | Czy jeżeli podczas diagnozy błędów ecu nie wyskakuje żaden błąd (m.in uszkodzenie sondy lambda) to znaczy że sonda jest sprawna? ? | Bo jeśli sonda nie padła na amen to nie wyświetli się błąd mimo, że ona nie działa prawidłowo. Wtedy sprawdzamy ją miernikiem. |
|
|
|
 |
bostom
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0 97r 1.3 12V 200tys km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 10 Skąd: Gliwice/Wrocław
|
Wysłany: 17-07-2010, 03:17
|
|
|
Witam,
Pozwolę sobie nieco odświeżyć ten temat. Właśnie poszukuję sondy lambda do swojego Colta CJ0 z silnikiem 1.3 12V - 4G13.
Wyczytałem na forum ze sondy Bosha raczej należny unikać, wiec szukaj już tylko NGK.
Problem w tym ze znalazłem dwie opcje i nie wiem która wybrać:
OZA85-M1 Sonda lambda 0165 za ok 580zl
http://www.e-ngk.pl/oza85...165-p-1507.html
lub
Uniwersalna OZA624-E5 (z masa izolowaną) / OZA624-E4 (z masa na obudowe) za ok 160zl.
http://www.e-ngk.pl/uniwe...c-12_19_30.html
Jak widać różnica w cenie jest dość spora!
Czy ktoś byłby uprzejmy wytłumaczyć mi skąd wlanie tak duża różnica i która sonde lepiej zamontować? Myślałem oczywiście o tańszej opcji ale czy nie będzie z nią żadnych problemów? I którą z tańszych opcji wybrać, z izolowaną masa czy z masa na obudowe?
Z góry ogromne dzięki za pomoc!!
------------------------------------------
Może się komuś przyda.
Ostatecznie zdecydowałem się na sonde DENSO DOX-0344 (ok 280zl) zakupiona tutaj:
http://www.e-denso.pl/dox...ishi-p-301.html
Jeżdżę już na niej kilka miesięcy i spisuje się nieźle.
Sklep również mogę polecić z czystym sumieniem ponieważ potrafią udzielić naprawdę rzetelnych informacji i pomóc w wyborze.
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez bostom 18-03-2011, 12:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
morfo
Nowy Forumowicz
Auto: colcik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 4 Skąd: Czewa
|
Wysłany: 22-10-2010, 20:14
|
|
|
Witam
.......w Cj4A jest jedna sonda lambda za katalizatorem- często nazywana diagnostyczną, która nas informuje o prawidłowym działaniu katalizatora. Czy ona ma tak naprawdę wpływ na spalanie??? rozumiem jakby była przed katalizatorem czyli tzw.sonda regulacyjna mająca za zadanie kontrolowanie mieszanki. Z drugiej strony jak ma być diagnostyczną sondą jak nie ma pierwszej sondy z którą powinna porównywać parametry. Jeździłem z odpiętą wtyczką - silnikowi i ECU nie robiło to większej różnicy-zero błędów ani innych dziwnych zachowań silnika. Jestem na etapie szukania przyczyny zwiększenia spalania z 8,5 na 10l/100km po ostatniej zimie coś się pokickało.
poruszany temat podłączenia sondy i typu: rozpiska sond denso- które w większości siedzą w naszych coltach
 |
|
|
|
 |
|