[Cari 1.8 GDI] Probelem ze sprzęgłem |
Autor |
Wiadomość |
ostry13
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-11-2013, 10:16 [Cari 1.8 GDI] Probelem ze sprzęgłem
|
|
|
Witajcie:-)
Od jakiegoś czasu próbuje znaleźć na forum taki sam problem ze sprzęgłem ale nie znalazłem wiec spróbuje go opisać tutaj.
Mam carismę 1,8 125 KM
Od jakiegoś czasu mam problem z wrzucaniem biegu 1 i 2. Problem polega na tym, że jak jadę szybciej i dojeżdżam np. do skrzyżowania i próbuję zredukować do 2 to mam bardzo duży problem żeby wbić bieg (może inaczej moja żona ma bardzo duży problem, ja muszę się posiłować ale wejdzie). Tak samo mam z jedynką gdyż jak jadę powoli i redukuje do jedynki to nie wbiję biegu dopóki się nie zatrzymam (bardzo nie komfortowa sytuacja).
Najlepsze w tym wszystkim jest to że w odwrotnej sytuacji jak ruszam to jedynka a potem dwójka wchodzą idealnie bez żadnego oporu. Sprawdzałem wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem tulejki i są w dobrym stanie więc raczej to nie będzie to. Spotkał się może ktoś z takim problemem?
Myślę że problem może siedzieć gdzieś głębiej gdyż pozostałe biegi czyli 3 i 4 oraz 5 i wsteczny wchodzą super.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18-11-2013, 10:20
|
|
|
Jeżeli sprzęgło łapie dobrze to na 100% nie sprzęgło tylko synchronizatory tych biegów.Możesz spróbować wymienić olej w skrzyni ale sądze że nie wiele da. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-11-2013, 10:25
|
|
|
Kiedy był wymieniany olej w skrzyni biegów i czy jego ilość jest prawidłowa? |
|
|
|
 |
ostry13
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-11-2013, 11:17
|
|
|
Olej był wymieniany dwa tygodnie temu może 3 tak wiec olej też odpada. |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 18-11-2013, 11:18
|
|
|
Trudności przy włączaniu biegów.
Zatarte łożysko prowadzące wałka wejściowego (w wale korbowym).
Sprzęgło nie wyłącza się całkowicie.
Poluzowanie, uszkodzenie lub nieprawidłowa regulacja mechanizmu zmiany biegów. Wykonać dokładną kontrolę i w razie potrzeby wymienić części.
Zużyte pierścienie synchronizatorów.
Ale jak koledzy sugeruja sprawdz najpierw sprzegło i olej |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 20-11-2013, 23:04
|
|
|
Może nie napiszę nic odkrywczego ale jedynka służy do ruszania, nie wiem jaki jest sens redukować do 1 ... |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
ostry13
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 8 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-11-2013, 23:23
|
|
|
Wiem ale jest to bardzo uciążliwe jeśli samochód ledwo co się toczy a ty się siłujesz z jedynką żeby ją wrzucić. Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może być.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-11-2013, 07:09
|
|
|
Jeśli na postoju na pracującym silniku wszystkie biegi wchodzą bez problemu i jeśli zalany olej był taki jak przewiduje producent skrzyni, to tylko wina skrzyni. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 22-11-2013, 07:33
|
|
|
lukaszpl, Tak bieg 1 i jeszcze dodam wsteczny . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Renix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-11-2013, 15:06
|
|
|
lukaszpl napisał/a: | Może nie napiszę nic odkrywczego ale jedynka służy do ruszania, nie wiem jaki jest sens redukować do 1 ... |
Nigdy nie jechałeś w korku? |
_________________ Pozdr.
Renix |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-11-2013, 15:25
|
|
|
ostry13 napisał/a: | mam z jedynką gdyż jak jadę powoli i redukuje do jedynki to nie wbiję biegu dopóki się nie zatrzymam (bardzo nie komfortowa sytuacja). |
Jaki olej masz zalany Jak wlejesz olej ATF problem zniknie przetestowane |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-11-2013, 23:32
|
|
|
synchronizator.Olej nie pomoże |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
|