Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 02:15
[ALL] ubywa oleju :(
Autor Wiadomość
paszczakk
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 12:03   [ALL] ubywa oleju :(

Na wstepie bardzo serdecznie wszystkich witam. Dolaczylem do grona szczesliwych (mam nadzieję) posiadaczy mitsu. Chociaz juz na poczatku mam problem. Strasznie ubywa mi oleju. Silnik pracuje bardzo ladnie, jak igielka, nic nie klekocze, cichutko. jeździ się bardzo przyjemnie gdyby nie te ubytki. Auto ma 157 tys przebiegu i z tego co mowil mechanik to przebieg wydaje się prawdziwy. na dystansie 600 km ubylo mi jakies 0,4 litra, wiec to makabrycznie duzo. dymu z rury nie ma za duzo i nie jest czarny ani niebieski, jest raczej jasny. zauwazylem natomiast, ze jak mocno go przygazowalem to z rury zaczal wykapywac olej. poradzcie jaka moze byc przyczyna, czy to juz silnik do remontu, czy moze to kwestia uszczelniaczy zaworowych.. z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. pozdrawiam serdecznie.

janek
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 14:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-02-2007, 12:22   

Zapewne uszczelniacze zaworowe do wymiany a być może także pierścienie. Podobnie mi w Corsie zaczęło brać olej i jak wymieniłem uszczelniacze to wszystko wróciło do normy. Te gumeczki nowe były mięciutkie a te co wyjąłem z silnika to aż skamieniałe :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
paszczakk
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 12:27   

Dzięki bardzo za odpowiedź. Przy okazji przypomniało mi się, że sprawdzałem kompresję i wyszło wszystko w normie, to znaczy na każdym cylindrze około 13 ( nie wiem w jakich to jednostkach). czy w związku z tym pierścienie mogą być do wymiany? a jeśli tak to jaki jest mniej więcej koszt uszczelniaczy i pierścieni?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-02-2007, 13:17   

zmartwie Cie - te silniki nie biora tyle oleju do przebiegu 250-300 tkm, wiec albo byl przegrzany albo ktos odwinal z licznika polowe przebiegu
i mechanik tego nie pozna - po japonczykach (silnikach) tak nie widac zuzycia
druga opcja to przegrzany silnik i tu wymiana uszczelniaczy zaworow (wraz z prowadnicami) nie wystarczy - tylko porzadny remont

zrob pomiar kompresji jeszcze raz (na zimnym silniku) i podaj wraz z jednostkami
a po tym strzykawka przez otwor swiecy wlej 50 ml oleju do kazdego cylindra i zrob pomiar jeszcze raz - rozstrzygnie sie czy pierscienie czy uszczelniacze trzonkow

ceny trudno podac - na pewno nie oplaca sie robic na tanich czesciach, bo moze byc gorzej; porzadny remont powinien sie zamknac kwota 4000 zl
 
 
paszczakk
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 13:25   

O matko. Jeśli sprawdzi się to co napisaleś Krzyzak, to dla mnie masakra. Mam nadzieje, ze skonczy sie tylko na uszczelniaczach, ale pewnie niedlugo sie wyjasni. dzieki bardzo za odpowiedz. chociaz zaczynam sie juz powaznie martwic. pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-02-2007, 13:40   

wiesz - z samochodami to jest roznie i naprawde czasem ciezko jednoznacznie powiedziec czy przewidziec przyczyne
byc moze zawiesil sie jeden pierscien olejowy (zgarniajacy) i kompresja bedzie dobra a olej bedzie znikal i wymiana uszczelniaczy nic nie da

latwy test na uszczelniacze to zostawic silnik wolnych obrotach na kilka minut (silnik goracy) i wtedy niech ktos LEKKO depnie na gaz a sam obserwuj rure wydechowa z kilku metrow - jak zobaczysz niebieska chmurke to beda one
 
 
paszczakk
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 13:47   

Zrobilem tak, ze zostawilem go na wolnych obrotach, silnik byl goracy, potem wdepnalem mocno gaz, chmura sie uniosla :) i na chodniku zauwazylem plamke oleju i kropelki.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 20-02-2007, 13:54   

paszczakk, juz cie postraszono wiec do roboty
1 sprawdz czy silnik od zewnatrz jest suchy czy niema jakiejs nieszczelnosci
2 sprawdz czy w plynie chlodzacym jest olej
3 sprawdz sprez
1 jezeli sa wycieki to je usun zwroc uwage na uszczelniacze przy rozrzadzie uszczelka pod klawiatura
2 jezeli sa jakies pawie oczka tluszcz to znaczy glowica - uszczelka
3 jezeli sprez wyjdzie ci rozjechany na kazdy cylinder inny to prawdopodobnie 1 moze byc kwestja glowicy
2 pierscienie do wymiany
jezeli pkt 123 sa ok to napewno beda uszczelniacze zaworowe
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
paszczakk
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 14:08   

1. silnik jest czysciutki, nie ma zadnych wycieków
2. plyn chlodzacy nie jest tlusty
3. sprezanie jest w okolicach 13 ( powtarzam nie wiem co to za jednostki)

Wyglada na to, ze chyba to uszczelniacze, no ale tak jak mowilem wyjasni sie za jakis czas, jak mechanior na to zerknie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-02-2007, 14:12   

chmurka niebieska??? - bo taki kolor wskazuje na spalanie oleju
nie miales samemu depnac, lecz ktos - wtedy lepiej widac

a te kropelki to pewnie woda z procesu katalitycznego wymieszana z weglem a nie olej - tak wstepnie diagnozuje, bo olej sie spala...
 
 
paszczakk
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 14:24   

chmurka byla raczej bialawa niz niebieska. tak czy siak takie dywagacje nie wyjaśnią sprawy. przejadę się do ,mechanika i niech on zdiagnozuje. dodam tylko, ze co jakis czas w samochodzie czuje zapach spalonego oleju, ale nie wiem skad, bo w komorze silnika nie ma zadnych sladow wyciekow.
 
 
funcolt
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 15:22   

Witam Cię w naszym gronie .Mam pytanie. Kupiłeś Colta i co?Wymieniłeś olej?Na jakim oleju jeżdził poprzednik?Uważam jak przedmówcy:wyciek,niebieski dym albo tłusty płyn w chłodnicy.Powodzenia.
 
 
paszczakk
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 15:29   

Witam. Niestety nie było możliwości sprawdzenia na jakim oleju jeździł poprzednik, w związku z tym zalałem mobil 1 10w40, poza tym wymieniłem oczywiście pasek rozrządu i napinacze. funcolt mam prośbę, czy możesz rozwinąć swoje wnioski. dzięki
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-02-2007, 15:34   

Czuć w kabinie przepalony olej bo pewnie Ci zaciąga do kabiny spaliny z układu wydechowego.
Zrób próbę olejową tak jak napisał Krzyżak a będziesz wiedział wystarczająco dużo żeby podjąć decyzje co dalej z tym autem.
 
 
 
paszczakk
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 16:39   

dzieki w takim razie za wszystkie porady. w wolnej chwili podzialam sobie z autkiem i wtedy dam znac co i jak. 3majcie sie.

[ Dodano: 26-02-2007, 16:19 ]
witam ponownie. zrobilem jeszcze raz pomiar kompresji i chcialbym wstawic scan, tylko nie wiem jak to zrobic? poradzcie. dzieki. pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.