Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pare pytań o naukę obrotów
Autor Wiadomość
daniel0011 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 48
Skąd: Nowa Sól
  Wysłany: 23-03-2013, 20:20   Pare pytań o naukę obrotów

Od kupna auta powoli sobie naprawiam usterki, postanowiłem się zabrać za naukę obrotów, korzystając z tego tematu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379.
Zacząłem od czyszczenie przepustnicy, gdy to zrobiłem obroty na ssaniu miały 2tys. przed czyszczeniem utrzymywały się na poziomie 1,6tys. po nagrzaniu utrzymywały się na poziomie 1tys.
Po wykonaniu nauki wskazówka obrotów jest pomiędzy 0, a 1tys. obrotów, nie wiem czy tyle powinno być - bo mi to wygląda na 500obr./min, a powinno byc 800obr.
Może źle wykonałem naukę obrotów?
Otóż mam trzy pytania:
1.Jeśli silnik się nagrzeje i załączy się wentylator to ma nadal chodzić, dopóki nie minie 10 minut, czy go wyłaczyć i chwilkę odczekać? Chodzi o punkt 6.
2.Czy trzeba wykonywać 7 punkt, jesli załączy się wentylator? (wydaje mi sie, że ma wystarczające obciążenie, jeśli się nagrzał).
3.Punkt 5 - czy mam przekrecić kluczyk na pozycje OFF, czy całkiem wyłączyć, czy nie ma różnicy?

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-03-2013, 21:43   

Pierwsza kreska powyżej zera na obrotomierzu to 500, jeśli wskazówka jest na połowie po między 0 a 1000.to jest jakieś 650 - 700 obrotów/min.
Jeśli chodzi o naukę obrotów, to jest to nauka wolnych obrotów i powinno się zostawić do załączenia wentylatora najpierw bez włączonych odbiorników a potem z włączonymi kilka minut. Jeśli po tym obroty będą w granicach 650 - 750, to jest ok.
 
 
Greg89 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 44
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 25-11-2013, 22:01   

witam przeszukałem mnóstwo tematów,ale czy mogłby mi ktoś wysłać procedure nauki obrotów slnika po odlączeniu akumulatora ? Mam Cari 1,6 16v benzyna. bardzo bym byl wdzięczny.

Pozdrawiam Greg.
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-11-2013, 22:26   

Greg89, po przejechaniu 300-500km sama sie nauczy obrotów
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-11-2013, 07:59   

cwaniak napisał/a:
po przejechaniu 300-500km sama sie nauczy obrotów

Oczywiście, ale jak jedziesz po mieście to parę razy na światłach może silnik zgasnąć, co jest frustrujące :P .

Nauka obrotów.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-11-2013, 18:11   

Bizi78, Ja naukę obrotów przerabiałem kila razy i powiem ze to działa tylko na silniku GDI. Raczej to nie są aż tak niskie obroty aby silnik gasł
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-11-2013, 18:32   

Brat wyjmował akumulator z Carismy 1.6 99KM 1999r. w zimę w największe mrozy i czasem po zamontowaniu wolne obroty były OK a czasem auto gasło na wolnych albo do czasu autoadaptacji (w mieście trzeba było przejechać około 15km) lub pomagała nauka obrotów. Na początku nie wiedział o nauce obrotów i często się męczył na światłach.
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-11-2013, 19:33   

plecho1, szybciej się zmęczy wyjmując aku przy dużych mrozach :wink: , niż przekręcając kluczyk na światłach. I jeszcze raz napisze ze nie da się nauczyć obrotów w 1.6 i 1.8
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-11-2013, 19:45   

cwaniak napisał/a:
Ja naukę obrotów przerabiałem kila razy i powiem ze to działa tylko na silniku GDI.

Ale mitsu chyba nie produkuje 1.3GDi, a przynajmniej nie kojarzę abym miał taki silnik pod maską :P .
cwaniak napisał/a:
Raczej to nie są aż tak niskie obroty aby silnik gasł

Jak nie jechałeś to nie wiesz, autko muszę trzymać na gazie bo gaśnie, wiem to z autopsji :wink: .

Będę się musiał kiedyś poświęcić i nakręcić jakiś filmik jak się zachowuje silnik przed nauką :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-11-2013, 20:42   

To było dwa lata temu, padał aku ale jako studentowi ciężko mu było wyskrobać na nowy :)
cwaniak napisał/a:
I jeszcze raz napisze ze nie da się nauczyć obrotów w 1.6 i 1.8

To jak wytłumaczysz fakt, że nauka u niego pomagała? Sam się zdziwił, że można zrobić coś takiego jak nauka obrotów bo w Astrze ojca nigdy czegoś takiego nie było trzeba robić.
Czytałeś jakieś manuale do tego silnika czy może w serwisie Ci to powiedzieli że tak się upierasz jeśli fakty mówią coś innego? Ja nie wyssałem tego z palca czy nie przeczytałem tego gdzieś w necie a byłem tego naocznym świadkiem. U siebie tego nie zaobserwowałem ale może dlatego, że nie odłączałem akumulatora w zimie a może to ma jakiś wpływ.
 
 
Greg89 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 44
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 27-11-2013, 08:56   

z tego co wiem był kiedys temat i 1.6 tez trza było nauczyc obrotów bo na swiatłach trza było gazowac zeby nie zgasł.

Z tego co pamietam.po włozeniu aku,trza odpalic auto na jakies 10min zeby pochodził i pozniej jak sie nauczy obrotów to zgasic silnik i ponownie odpalic i wtedy z obciązeniem zrobic,czyli (dmuchawa,swiatła,klima itd)

kiedys był fajny temat i ładnie opisane ale nie moge odkopać :|

[ Dodano: 27-11-2013, 09:01 ]
Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora)

Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.

(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)


Znalezione za pomocą Sharka :) o to chodziło!
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-11-2013, 17:18   

Bizi78 napisał/a:
cwaniak napisał/a:
Ja naukę obrotów przerabiałem kila razy i powiem ze to działa tylko na silniku GDI.

Ale mitsu chyba nie produkuje 1.3GDi, a przynajmniej nie kojarzę abym miał taki silnik pod maską .

I jeszcze raz napisze ze nie da się nauczyć obrotów w 1.6 i 1.8, czy ja cos o 1.3 wspomnialem. Czytaj ze zrozumieniem
Bizi78 napisał/a:
Jak nie jechałeś to nie wiesz, autko muszę trzymać na gazie bo gaśnie, wiem to z autopsji .
Ja nie pisałem o twojej''żabie'' 1.3 lecz o silniku 1.6

plecho1, przekonałem sie na własnej skórze przez dwa lata byłem posiadaczem Carismy 1.6 16v i nie raz ''joby'' słałem na nią . A najlepiej sprawdź to na swojej Cari, i później pisz

[ Dodano: 27-11-2013, 17:25 ]
Greg89 napisał/a:
z tego co wiem był kiedys temat i 1.6 tez trza było nauczyc obrotów bo na swiatłach trza było gazowac zeby nie zgasł.

Z tego co pamietam.po włozeniu aku,trza odpalic auto na jakies 10min zeby pochodził i pozniej jak sie nauczy obrotów to zgasic silnik i ponownie odpalic i wtedy z obciązeniem zrobic,czyli (dmuchawa,swiatła,klima itd)

kiedys był fajny temat i ładnie opisane ale nie moge odkopać :|

[ Dodano: 27-11-2013, 09:01 ]
Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora)

Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.

(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)


Znalezione za pomocą Sharka :) o to chodziło!


Zapomniałeś wkleić ''opis nauki obrotów silnika GDI:'' a to jest link do tego KLIK
Greg89, Chcesz pomóc :?: , to nie przeszkadzaj
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-11-2013, 17:29   

Ja też się przekonałem na własne oczy w autku brata czyli Carismie 1.6 99 KM z 1999r. że po odłączeniu akumulatora silnik nie trzymał wolnych obrotów. Więc wyjaśnij, dlaczego w jego przypadku nauka obrotów pomagała jeśli to auto jej nie potrzebuje.
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-11-2013, 17:32   

plecho1, przekonaj sie na własnym, a nie na brata
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-11-2013, 17:41   

http://mitsubishi.auto.co...ic.php?t=129556
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2093430.html
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.