Carisma 1.8 GDI 125KM brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
blandhauer
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 03-11-2013, 19:59 Carisma 1.8 GDI 125KM brak mocy
|
|
|
Witam
Zakupiłem jakiś czas temu w Niemczech okazjonalnie Carismę 1.8 GDI.
Autko niestety nie jeździ na tyle mocy ile powinno (wyprzedzają mnie inne auta co mają 90KM).
Po przyjechaniu nim do Polski okazało się, że 3 świece były odkręcone. Wymieniłem wszystkie na nowe platynowe (koło 50zł za 1 sztk!).
Niestety nic to nie dało.
Przepustnica jest czysta, filtr powietrza czysty.
Niedawno pojechałem do mechaników którzy podłączyli auto pod komputer. Podłączali pod kilka komputerów i nie było żadnych błędów, ale powiedzieli mi, że sonda lambda jest do wymiany bo daje za małe napięcie. Oraz coś mówili że mieszanka paliwowa jest zła.
Wymieniłem sondę niestety dalej to samo.
Dzisiaj metodą na forum sprawdziłem błędy samemu (zmostkowałem pin 1 i 4 na łączu diagnostycznym) i pokazało mi metodą mrugnięć następujące błedy:
12 (Air flow sensor system)
56 (Abnormal fuel pressure system)
Dziwi mnie tylko to, że mechanicy podłączali pod 4 różne komputery i nic nie wykryło.
Dodam, że auto pali na dotyk od 0-100 rozpędza się w 14 sekund.
Na 2 i 3 biegu jest mocno odczuwalny brak mocy. Później gdy się rozpędze np 4 bieg jest lepiej.
Macie jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-11-2013, 20:22
|
|
|
blandhauer napisał/a: | 56 (Abnormal fuel pressure system) |
To jest główny problem (poza mechanikami). Do sprawdzenia układ paliwowy:
- pompa NC w baku
- filtry paliwa
- pompa WC
Podstawową sprawą jest podłączenie się pod kompa i odczytanie ciśnienia paliwa. Później można zacząć dalej sprawdzać, najlepiej manometrem ciśnienie przed pompą WC (wtedy wykluczysz pompę NC i 1 filtr paliwa).
Jednak tak jak napisałem, podstawową sprawą jest odczyt ciśnienia paliwa - najlepiej podłączyć się kompem, ewentualnie można odczytać za pomocą multimetra, ale to nie jest dokładny odczyt. Więcej w temacie:
http://forum.mitsumaniaki...t=45213&start=0 |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
blandhauer
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 03-11-2013, 20:28
|
|
|
Jutro pojadę do ASO i powiem żeby podłączyli pod komputer.
Zapomniałem powiedzieć, że tą metodą (miernikiem) sprawdzałem pompę i oczyt był prawidłowy (wiem, że któraś z tych zielonych teraz nie pamiętam).
[ Dodano: 03-11-2013, 20:40 ]
Dziwne jest też to, że w ogóle nie pokazuje się kontrolka "check engine" podczas jazdy. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-11-2013, 20:56
|
|
|
Wiesz, tylko pompę trzeba też sprawdzić podczas jazdy, być może bez obciążenia ciśnienie jest prawidłowe, a problem pojawia się podczas jazdy.
Ogólnie ciężko mi pomóc bez odczytów z EvoScana. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
blandhauer
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 03-11-2013, 20:59
|
|
|
A nie wiesz czy w ASO sprawdzą mi to? Jest to już stary samochód (1999rok po lifcie)
Myślałem też o kupieniu kabla diagnostycznego
http://allegro.pl/kabel-d...3677672006.html
i ściągnięciu evoscana na laptopa.
Czy ten kabel pasowałby do mojej wersji? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-11-2013, 21:27
|
|
|
blandhauer napisał/a: | A nie wiesz czy w ASO sprawdzą mi to? Jest to już stary samochód (1999rok po lifcie) |
W ASO powinni mieć sprzęt i wiedzę, ale różnie to bywa.
Osobiście korzystam z takiego:
http://allegro.pl/vag-kkl...3614226033.html
Będziesz musiał jedynie zrobić zworkę na pinach 1-4. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
blandhauer
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 03-11-2013, 21:41
|
|
|
OK jeśli jutro w ASO nie pomogą mi to kupię ten kabel.
Dzięki za pomoc jutro się odezwę:) |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 04-11-2013, 11:48
|
|
|
Borykam sie z podobna przypadloscia, szerzej w temacie
http://forum.mitsumaniaki...c6021b44517b602.
Co do kabla to ja mam podobnego do volve tzn. ktos wspominal na forum ze ma byc FTDI. (mam przedlifta).
Trzymam kciuki, pisz jak postepy |
|
|
|
 |
blandhauer
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-11-2013, 17:02 Carisma 1.8 GDI 125KM brak mocy
|
|
|
Witam ponownie.
Przepraszam, ze tak długo nie pisałem, miałem ostatnio za dużo pracy.
Byłem w serwisie, zrobili ogólny przegląd auta i jeśli chodzi o błędy nic nie wykryło, wszystko ponoć jest ok (dziwne jest to, ze metodą mrugnięć zdiagnozowałem wcześniej błedy a tu na kompie nic nie wykrył).
Zrobili mi adaptacje przepustnicy, pracownicy przejechali się autem i stwierdzili, że wszystko jest ok. Jeździłem kilka dni w sumie jakby się troszkę polepszyło, niestety wdłg mnie coś nadal jest nie tak. Auto wolno się rozpędza (do 100 jedzie w 14 sekund).
Zauważyłem natomiast, że od 100 wzwyż jedzie prawidło tzn czuć już moc. Np jadąc 120km przygazowując czuć, że jest silny. Niestety poniżej 100 nie czuć tej pomocy.
Czasami było też tak jak długo jeździłem powiedzmy 40 minut w trasę to jakby zaczął dobrze chodzić.
Przyszedł do mnie kabel. Który z programów mam zainstalować? Bo jest kilka na płycie.
Możecie mi też podpowiedzieć jak zrobić ta zworkę pinów?
Czy mam drucik włożyć do złącza w aucie czy na tym kablu co przyszedł i wtedy podłączyć?
[ Dodano: 18-11-2013, 23:57 ]
Udało mi się zrobić zworkę i podłączyć kabel.
Niestety brak połączenia z samochodem.
Instalowałem kilka różnych sterowników- bez efektu. Używałem różnych programów od Vaga do WBH.
Na VAG-COM wyskauje błąd car is not iso/obd-II compatible.
W diagnostyce urządzenie jest widoczne. Urządzenie świeci.
Porty również skonfigurowane przestawione wartości.
Laptop mój to DELL INSPIRON 1525.
W ogóle gdy teraz mostkuje piny. Mruga kontrolka od ABSU i OD SILNIKA. Od silnika cały czas mruga co sekunde i nie przestaje. |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 23-11-2013, 03:17
|
|
|
No wydaje mi się że program służący do diagnostyki samochodów vag (vw, audi, seat, skoda) nie będzie działać z naszymi miśkami ... masz evoscan? |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
blandhauer
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-11-2013, 00:49
|
|
|
Witam
Dziękuje za pomoc- faktycznie te programy VAG itp nie działają z Mitsubishi. Zainstalowałem Evoscana werse 2.9 dzisiaj ogólnie poznawałem program testowałem.
Póżniej wrzucę odczyty fuel trim.
Na razie zauważyłem odczyt Octane Level jakoś 52% z tego co wyczytałem najlepiej gdy jest największy.
Próbowałem zapisać logi, nigdzie nie widziałem takiej opcji, dopiero później zauważyłem, że automatycznie się zapisują do folderu Moje Dokumenty....
Jak odczytać takie zapisane logi? Ściągnełem Excela, ale wszystko jest ściśnięte i troche niedokładnie to pokazuje.
Nie jestem specjalistą, jestem dopiero początkujący, na razie uczę się programu.
Jakie parametry zaznaczyć w Evoscanie i wrzucić odczyt?
Nie jestem pewny ale chyba najlepiej printscreenem wrzucić tutaj plik jak wyglądają odczyty tak? |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 27-11-2013, 10:12
|
|
|
Hej,
mam wersje 2.7 ale mysle ze 2.9 bedzie to samo.
Logi zapisuja sie automatycznie w katalogu ktory mozna ustawic sobie w Logging->SetDataLogFolder.
Otwierac je najlepiej w samym EvoScanie Logging->OpenLogFile in graph.
Zanim zaczniesz zczytywac najlepiej podmienic data.xml z katalogu EvoScan/DataSettings/
na ten ponizej.
http://www.sendspace.pl/f...12170db43d/data
tzw. config Arena (propsy aren195612 )
Najlepiej zrob sobie backup starego (wystarczy zmienic nazwe np. na Data_backup.xml).
Z innych ustawien przed logowaniem czasem warto zmienic timeout na 10 000.
Potem zaznaczasz parametry ktore ma zczytywac i start. Mozna spokojnie zaznaczyc wiecej
potem przy przegladaniu i tak mozna je przefiltrowac.
Ogolnie ten temat warto przeczytac :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Wstawiajac najlepiej wrzucic log moim zdaniem caly (plik .csv) na jakis hosting.
Screen to juz jak jestes chyba pewny co jest nie tak bo to ogranicza jednak
mozliwosc analizy,jedynie jak ktos ma malo czasu to moze sprawdzic szybko.
52 % to za malo moim zdaniem, sam mialem 40 i nie bylo to dobre, okazalo sie ze winny
byl olej w gniazdach swiec, teraz mam 90-100 , uszczelka wymieniona , sucho w gniazdach,
nowe swiece i paliwo 95 statoil.
Jednym z najwazniejszych parametrow w naszym GDI jest 74.FuelPressureSensor, powinno byc stale 5MPa. |
|
|
|
 |
blandhauer
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-11-2013, 17:49
|
|
|
Witam
Zainstalowałem wersję 2.6.
Dzieki za wcześniesze rady.
Oto moje pierwsze 2 logi (proszę o wyrozumiałość)
1 z postoju, 2 z jazdy.
Oto moje logi (mam nadzieje, że dobrze załączyłem):
Podczaspostoju
Podczas Jazdy
P.S
Postój około 5 minut. Jazda około 8 minut zrobione gdzieś 2km. Na początku przejechane z 1km potem zwolnienie i zawracanie.
[ Dodano: 29-11-2013, 21:36 ]
Witam
Oto dzisiejsze logi z kilku odcinków jazdy. Proszę o sprawdzenie pompy paliwa czy ma odpowiednie wskazania.
http://galeria.kuzniasztu...29_17.28.33.csv
http://galeria.kuzniasztu...29_17.29.51.csv
http://galeria.kuzniasztu...29_18.02.29.csv
http://galeria.kuzniasztu...29_18.05.59.csv
http://galeria.kuzniasztu...29_19.02.34.csv
http://galeria.kuzniasztu...29_19.07.30.csv
PS
Na Evoscanie 2.9 sprawdzałem tez "Octane Level".
Przed tankowaniem na orlenie miałem 49-52% (paliwo auchan)
Po zatankowaniu na orlenie PB95 równo 68%
Na koniec tankowałem PB98 wynik za pare minut podam.
[ Dodano: 29-11-2013, 21:49 ]
Octane level 56% na PB98 moze ktos wytlumaczyc?
[ Dodano: 02-12-2013, 23:32 ]
Wczoraj tankowałem auto na Orlenie PB95.
Auto na 100km spaliło mi 5.9 litra (jeździłem najoszczędniej jak się dało)
Octane level 62%
Dzisiaj auto zaczeło chodzić rewelacyjnie:) Czuć było moc reagowało na wciśnięcie gazu:)
Sam się zdziwiłem, czyżby samo się naprawiło? Może dlatego, że przestałem tankować to paliwo na auchanie?
Pojechałem dzisiaj na shella zatankowałem fuel save 95 .
Octane level wzrósł do 81% !
Pościgałem się trochę. Zatankowałem ponownie ale V-power racing.
Octane level 72%.
Co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
|