[Carisma] Swap silnika 1.8 na 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Roch
Nowy Forumowicz
Auto: Crisma 02r 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-11-2013, 10:39 [Carisma] Swap silnika 1.8 na 1.6
|
|
|
Koledzy mam pytano1
Zarys historii
Miałem Cari 1.6 ale jakaś pani rypła mi w tył tak że słupki się pogięły.
A niedaleko siebie znalazłem fajną cari 1.8 i to tanio... No ale 1.8 a że mieszkam pod miastem to tylko gaz.
Wiadmo 1.8 = nie dla gazu
Ale że mam na placu trupka z 1.6 160k km to pomyślałem czy da się po przerzucić
Obie w manulau, ale ta 1.8 ma navi i tempomat.
i tu pytanie czy to na zasadzie Plug&Play czy jakieś większe problemy są?? |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 27-11-2013, 11:29
|
|
|
1.8 to GDI? zakładam ze tak bo nie kojarze navi w przedliftach a polifcie nie bylo SOHC
na pewno skrzynia tez bedzie potrzebna francuska od 1.6
chyba inny początek wydechu (portki), ecu, przepływka
z tego co kojarze to po lifcie też niektóre wtyczki się pozmieniały (kształt, ilość pinów)
troche zabawy z tym bedzie
warto próbować sprzedać silnik zanim siedzi w aucie żeby móc za niego wiecej $$$ wyciągnąć
ps. no i gratuluje pierwszego tematu z pytaniem o swap cari na mniejszy silnik |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-11-2013, 13:09
|
|
|
glina napisał/a: | gratuluje pierwszego tematu z pytaniem o swap cari na mniejszy silnik |
Skoro kolega ma graty ze starej cari na swap, to czemu nie .
Założy tylko Lpg i git majonez . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Roch
Nowy Forumowicz
Auto: Crisma 02r 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-11-2013, 20:21
|
|
|
glina napisał/a: | no i gratuluje pierwszego tematu |
Wcale nie pierwszy temat a piąty Tylko postów mało
Faktycznie zapomniałem o rocznikach :
2002 to 1,6 + lpg
a
1,8 gdi to 2001
Moja cari (ta z 1,6 2002) ma lpg (i tak będę przekładał jak kupię nową cari) i rozwalony cały tył ale reszta nie ucierpiała
Chodziło mi o sam silnik czy wlaśnie w połowie drogi nie okaże się że kostki nie pasują.
Co do skrzyni to liczyłem się z tym że też pewnie trzeba...
Przepływka - czyli?
I może głupie pytanie ale gdzie jest ecu w cari poliftowej 1,6
Bardziej chodzi mi o to czy np nie wiąże się to przeróbkami blacharskimi - jakieś łapy, mocowania itp
I czy reszta elektryki ma takie same końcówki, bo co z tempomatem czy automatyczną klimą.
Zakładam, że reszta wtyczek to nie problem i powinno pasować ale mogę się mylić?! |
Ostatnio zmieniony przez Roch 27-11-2013, 23:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-11-2013, 22:13
|
|
|
Roch napisał/a: |
Wcale nie pierwszy temat a piąty Tylko postów mało |
Koledze chodziło, że jesteś pierwszą osobą, która chce zmienić silnik na mniejszą pojemność .
Po drugie, edytuj posta bo wulgaryzm wykropkowany jest traktowany na forum jako wulgaryzm i jest nagradzany paskiem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Roch
Nowy Forumowicz
Auto: Crisma 02r 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-11-2013, 23:38
|
|
|
AAAA o to chodziło....
Tak czy siak cała zabawa polega na mojej 80km dniówce a tu już tylko gaz zostaje... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-11-2013, 00:04
|
|
|
Z takim przełożeniem silnika pewnie trochę zabawy i niespodzianek będzie, pewnie sporo zabawy będzie z elektryką. Dodatkowo wybierak skrzyni w 1.6 jest na drążku a w GDI na linkach. Ciekawe jak wyglądają różnice w mocowaniu obydwu skrzyń biegów. Ja bym jednak poszukał wersji z silnikiem 1.6. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-11-2013, 07:01
|
|
|
Przełożysz wiązke silnika plus osprzęt, mechaniczny, elektryczny i powinna działac, będzie trochę roboty, no ale cóż. Uchwyty karoseryjne w róznych wersjach silnikowych sa takie same, jedynie podpory/poduchy trzeba montować z danego zestawu. Nie zapomnij także że adaptując taki silnik z LPG do innego auta, musisz się zgłosic z kwitem montażowym LPG do wydziału komunikacji żeby Ci wbili w dowód, oraz wykonać zmianę odnośnie pojemności i mocy silnika. W ubezpieczalni tez musisz zgłosić, że auto przeszło modyfikacje, wymianę silnika, etc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|