[EA2A/W 2.0] Wibracje podczas skręcania |
Autor |
Wiadomość |
magg11
Nowy Forumowicz
Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 30 Skąd: Pęgów
|
Wysłany: 14-05-2012, 10:38 [EA2A/W 2.0] Wibracje podczas skręcania
|
|
|
Witam, mam problem z drażniącymi wibracjami przy skręcaniu tylko w prawo. Efekt tego to hałas nie do zniesienia przy prędkości 100-120 i ciągłe drżenie kierownicą. Próbowałem już chyba wszystkiego, zacząłem od ustawienia zbieżności, następnie zrobiłem przegląd zawieszenia okazało się, że mam tylko gumy w stabilizatorach do wymiany, po wymianie nic się nie zmieniło. Wibracje te zaczęły się już na zimówkach, myślałem że może krzywe felgi ale niestety po zmianie na letnie to samo. Sezon letni już się zaczął, a takim autem strach gdziekolwiek się wybierać. Zna ktoś dobrego diagnostę od zawieszenia we Wrocławiu bądź okolicach, a może ktoś miał podobny problem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-05-2012, 10:54
|
|
|
Łożyska kół do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
magg11
Nowy Forumowicz
Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 30 Skąd: Pęgów
|
Wysłany: 14-05-2012, 11:07
|
|
|
Hugo napisał/a: | Łożyska kół do sprawdzenia. |
Zastanawiałem się nad tym, lecz jadąc prosto nic nie słychać, miałem kiedyś łożysko w cari walnięte i cały czas buczało, ale sprawdzę to |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2012, 11:46
|
|
|
Ale w galancie czasem tak padają. Miałem to samo. |
|
|
|
 |
magg11
Nowy Forumowicz
Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 30 Skąd: Pęgów
|
Wysłany: 14-05-2012, 11:59
|
|
|
Przeglądam już temat z wymianą łożyska na mm i coraz bardziej w to wierzę..zakładam że jeśli dzieje mi się tak przy skręcaniu w prawo to będzie to lewe łożysko ponieważ większa siła tam działa, czy tak? Dzięki za wszystkie odpowiedzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2012, 12:09
|
|
|
Dokładnie tak. Na takim łożysku przejechałem jakieś 2tys km. Pod koniec na skręconych był ogromny hałas, a na prostej cisza. Do tego drgania. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-05-2012, 12:36
|
|
|
Owczar napisał/a: | Ale w galancie czasem tak padają. Miałem to samo. |
Miałem tak samo. Było głośniej przy skręcie w lewo. Prosto była cisza.
magg11 napisał/a: | że jeśli dzieje mi się tak przy skręcaniu w prawo to będzie to lewe łożysko ponieważ większa siła tam działa, czy tak? |
Na 90% tak.
Ale najpierw sprawdź bo czasem jest tak, że do wymiany strona przeciwna. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-05-2012, 14:13
|
|
|
KaWu napisał/a: | Na 90% tak.
Ale najpierw sprawdź bo czasem jest tak, że do wymiany strona przeciwna | Potwierdzam. Przekonałem się o tym. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 14-05-2012, 21:13
|
|
|
magg11 napisał/a: | Zna ktoś dobrego diagnostę od zawieszenia we Wrocławiu bądź okolicach |
Deejay |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Duku
Mitsumaniak
Auto: Galant 97' 2.5 V6 Sedan aut.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2013, 22:01
|
|
|
Ożywię temat:) U mnie też pojawiły się od niedawna wibracje przy skręcaniu kół w prawo, jednak objawy są nieco inne niż opisane przez magg11. Mianowicie, zdecydowanie najmocniej wibruje przy skręceniu kół w prawo i przy dodaniu gazu (na odpuszczonym są właściwie minimalne drga). Na skręconych kołach w lewo, niezależnie od tego, czy dodaję gazu czy nie jest cisza. Na prostych kołach wibracje są lekkie. Początkowo pomyslałem, że to przeguby wewnętrzne, bo temat już przerabiałem wczesniej (zostały wymienione na używki w dobrym stanie). Jak uważacie, czy to wspomniane wczesniej łożysko niedomaga, czy jednak któryś z przegubów? Objawy są jednak nie do końca typowe dla przegubów, bo jak pamiętam wtedy wibrowało powyżej 80kmh a teraz praktycznie od 40 zaczyna. Dodam jednak, że wycia łożyska nie słyszę.
Komfort jazdy jest do |
_________________
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 02-12-2013, 07:07
|
|
|
A przeguby wewnętrzne sprawdzone? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Duku
Mitsumaniak
Auto: Galant 97' 2.5 V6 Sedan aut.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2013, 08:08
|
|
|
Jeszcze nie sprawdzone, szukam podpowiedzi, bo niebawem będę wstawiał auto do warsztatu i chciałbym mieć w miarę sprecyzowane, co warto sprawdzić. Tak jak wspomniałem, przeguby były wymieniane i wtedy, gdy były wymieniane objawy były trochę inne (wibracje niezależnie od położenia kierownicy). |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2013, 08:30
|
|
|
Sprawdź jeszcze poduszki silnik skrzynia, czy któraś nie jest zerwana i zespól napędowy nie przemieszcza sie zabardzo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Duku
Mitsumaniak
Auto: Galant 97' 2.5 V6 Sedan aut.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2013, 14:02
|
|
|
A co sądzicie o łożysku jako winowajcy?
[ Dodano: 27-12-2013, 20:43 ]
Odświeżę temat. Wstawiłem dzisiaj auto na wymianę amortyzatorów tylnych i poleciłem mechanikowi sprawdzić powód wibracji przy przyspieszaniu. Mechanik (rzekomo fachman od automatów) stwierdził, że winne temu są zużyte łożysko w skrzyni i kielichy przegubów wewnętrznych. Czy faktycznie łożyska w skrzyni mogą mieć wpływ na takie objawy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|