  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		skrzynia biegów, czy to poważne? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 kochajj  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: NISSAN 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2007, 21:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czasem warto czytać dokładnie forum:
 
kochajj napisał:
 
"Z tym 2gim biegiem olej nie pomoze... niestety wytarły sie ząbki (dokładnie 3) które blokują przesów synchro na kole... efekt jest taki ze synchro przesówa sie za bardzo a zęby biegu trafiają bezposrednio w górę zębów synchro i bieg nie wchodzi (czasem moze wejść ale to tylko przypadkowe ułozenie synchro)... niestety synchro który jest uszkodzonu u Ciebie jest najdrozszym synchronizatorem w skrzyni miśków(2gi bieg)(składa sie z 2ch części)... koszt około 500zł-700zł... doczytałem w innych twoich postach ze jest tez problem z redukcją na 1,2 z 3,4,5... tak więc co do jedynki to problem bedzie tem sam co w przypadku biegu 2 z tym wyjatkiem ze synchro tansze o połowę... co do tego czy skrzynia pasuje z 2.0 to tak pasuje, ale rozni sie 5biegiem(przełozenie)... a fakt ze zgrzytu nie ma to własnie dlatego ze zeby biegu nakładają sie na zeby synchro i lewarek stawia olbrzymi opor i biegu nie wbijesz... dopiero jak sie zatrzymsz lub mocno zwolnisz... 
 
Ps. w skrzyniach które robiłem miałem dwie z takimi objawami i to tez w dieslach(roczniki 99 i 00)..."
 
 
Jest to bardzo częsty problem  w galantach...
 
Jeśli w najblizszym czasie bede robił skrzynie z podobnym problemem, to porobie fotki i wytłumacze zasade działania synchro i może uda mi sie zrobić jakieś FAQ z remontem skrzyni   ... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bogas [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2007, 22:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hehe kochajj a ja wciąż czekam aż się moją skrzynią zajmiemy    O! będzie okazja do zrobienia fotek    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 remkowsky [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2007, 23:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | koszt około 500zł-700zł | 	  
 
a skad taka cena?? u mnie wymieniane byly na 1 i na 2, obydwa po 200zeta...    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 00:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No wlasnie, bo przy tych cenach co podales Kochajj to cala druga skrzynie sie kupi    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kochajj  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: NISSAN 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 07:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak pisałem wyzej 2gi bieg składa sie z 2ch części jako jedyny... sprzedawany tylko w kompletach... u japaneze około 500zł | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 09:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kochajj napisał/a: | 	 		  | czasem warto czytać dokładnie forum: | 	  
 
owszem Tomku - tylko ze kolega xor pisal, ze te siupy zaczely sie od razu po wymianie oleju, wiec nie sadze aby synchro sie tak szybko i nagle zuzylo
 
nie wiem ktore trzy zeby masz na mysli - czyzby chodzilo o klucze synchronizatora? - te trzy kamyki na sprezynach? bo to chyba jedyna rzecz, ktora tam sie zuzywa w trakcie pracy
 
to one trzymaja przesuwke, ktora poprzez niezalezny pierscien synchro przechodzi na stala czesc zebatki od biegu | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 xor  		  
		 
         Mitsumaniak handlarz żywopłotem
  
  
                  Auto: Galant 2.5 '98 SE 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 10:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie - jeśli to jest to, co pisze Kochajj, to dlaczego przed wymianą oleju 'na zimnym' nie było aż takich kłopotów, a i teraz jak autko przejedzie kilka kilometrów to można spokojnie redukować na 2, tylko nie wchodzi jak w masło... ?
 
 
Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje...
 
 
A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem) ? | 
             
						
				_________________ Rekin bulwarowy | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 10:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem)  | 	  
 
 
Różni się obudową i przełożeniami | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bogas [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 10:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xor napisał/a: | 	 		  
 
Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje... | 	  
 
 
No cóż, mam podobnie, też mnie to wnerwia, pomogło trochę wyregulowanie sprzęgła. Po starcie często nie ma szans na redukcję z 2 na 1, dojeżdża się do skrzyżowania i lipa, trzeba ruszyć z dwójki. Widać tylko kwaśne miny w lusterku, bo "czemu ten koleś z przodu tak się wolno zbiera", nie mówiąc o wstydzie, gdy się wiezie pasażera. Jeszcze do tego zgrzytanie przy zmianie biegów. Po parunastu kilometrach jest juz lepiej. Mam nadzieję, że jak będzie cieplej to powalczymy z tym. Zwierzyłem się. Pozdro    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 saphire  		  
		 
         Mitsumaniak daje wędkę nie rybę
  
  
                  Auto: Laguna Coupe GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 17:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z czasów Malucha czy Dużego - zawsze jak zimno było to biegi ciężko wchodziły - pomagała wymiana oleju w skrzyni na trochę rzadszy a nie na gęściejszy    | 
             
						
				_________________ Bartek `saphire` Siębab | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kochajj  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: NISSAN 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 22:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		   	  | kochajj napisał/a: | 	 		  | czasem warto czytać dokładnie forum: | 	  
 
owszem Tomku - tylko ze kolega xor pisal, ze te siupy zaczely sie od razu po wymianie oleju, wiec nie sadze aby synchro sie tak szybko i nagle zuzylo
 
nie wiem ktore trzy zeby masz na mysli - czyzby chodzilo o klucze synchronizatora? - te trzy kamyki na sprezynach? bo to chyba jedyna rzecz, ktora tam sie zuzywa w trakcie pracy
 
to one trzymaja przesuwke, ktora poprzez niezalezny pierscien synchro przechodzi na stala czesc zebatki od biegu | 	  
 
 
zeby nie są na spręzynach... zapobiegają zbytniemu przemiszczaniu sie synchro... na pewno po mymianie synchro sie nie zuzylo, ale nowy olej mogł poprawić własciwości smarne i np. synchro głebiej wchodzi pod zębatke na tych właśnie zabezpieczeniach... nie wiem czy tak jest, ale problem z wbiciem biegu spowodowany jest zawsze przez za mocno przesówający sie synchro (wyrobione zamki) 
 
 
[ Dodano: 21-02-2007, 22:55 ]
 
 	  | xor napisał/a: | 	 		  No właśnie - jeśli to jest to, co pisze Kochajj, to dlaczego przed wymianą oleju 'na zimnym' nie było aż takich kłopotów, a i teraz jak autko przejedzie kilka kilometrów to można spokojnie redukować na 2, tylko nie wchodzi jak w masło... ?
 
 
Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje...
 
 
A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem) ? | 	  
 
 
pisałem o tym ze skrzynia z 2.0 pasuje do diesla... a roznica jest na 5 biegu | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez kochajj 21-02-2007, 22:56, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kochajj napisał/a: | 	 		  | zeby nie są na spręzynach...  | 	  
 
o ile mi wiadomo, to spring po ang. procz wiosny oznacza sprezyne - ten kawalek drutu to wlasnie sprezyna synchronizatora; tak to sie nazywa | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kochajj  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: NISSAN 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 22:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		   	  | kochajj napisał/a: | 	 		  | zeby nie są na spręzynach...  | 	  
 
o ile mi wiadomo, to spring po ang. procz wiosny oznacza sprezyne - ten kawalek drutu to wlasnie sprezyna synchronizatora; tak to sie nazywa | 	  
 
 
tez sie zgadzam ze spring to sprezyna... tylko te zeby nie są na spręzynie... zadanie sprezyny nie jest trzymanie tych zebów    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 23:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moze w EA jest inaczej, ale F5M21 i F5M22 na pewno na sprezynie - 2 sprezyny, 3 klucze
 
rozbieralem skrzynke 2 tyg. temu - jestem na swiezo    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kochajj  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: NISSAN 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2007, 23:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  moze w EA jest inaczej, ale F5M21 i F5M22 na pewno na sprezynie - 2 sprezyny, 3 klucze
 
rozbieralem skrzynke 2 tyg. temu - jestem na swiezo    | 	  
 
 
To w EA jest zdecydowanie inaczej... 1 spręzyna 0 części ruchomych nie licząc sprezyny którą mozna ściagnąć    Robiłem kilka skrzyni z takimi objawami i jestem pewien ze niewchodzący biego to skutek wyrobienia zamków... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |