Przesunięty przez: Gene 19-11-2009, 18:24 |
[Pajero] Kontrolki po rozruchu. |
Autor |
Wiadomość |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2011, 18:18
|
|
|
jawaldek napisał/a: | sprawdzałeś olej |
A jak oleju mogę nie mieć Jest w normalnej normie
jawaldek napisał/a: | jakiś syf nazbierał się w filtrze paliwa |
Niemożliwe od wczoraj. Przez jakieś 10km.
jawaldek napisał/a: | wstawić do ciepłego garażu |
Tak do 5st.C to jeszcze ale cieplej nie będzie...
lukas 78 napisał/a: | przewód dochpdzacy do alternatora na wsówkę |
Sprawdzałem. Kostka i wnętrze suche. Ani śladu wody czy nawet kurzu. Styki nijak nie zaśniedziałe.
Heilsberg napisał/a: | Układ prostowniczy w alternatorze |
Drogie to może być? Bo domyślam się, że nie trzeba regenerować/wymieniać akumulatora.
Dzięki wszystkim za rady. W takim razie sam już dużo nie zdziałam. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-01-2011, 18:30
|
|
|
sprawdź jeszcze ciagłość tego przewodu tzn czy nie przerwany gdzieś
ale czepiaj się tego tylko w tej sytuacji co ci wczesniej opisałem
jeżeli masz ładowania po tym jak przekroczysz 3000 tys obrotów.
Kiedy alternator się wzbudzi to później daje prąd cały czas do następnego zgaszenia auta.
Jesli ładowanie cały czas szwankuje bez wzgledu na obroty to problem leży po stronie alternatora. Rozebrać sprawdzić wizualnie szczotki wirnik, diody... |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 20-01-2011, 19:15
|
|
|
Ja tak miałem gdy kończyły mi się szczotki...po wymianie problem zniknoł...Sprawdzałeś tą wartość ładowania? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-01-2011, 19:30
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | A jak oleju mogę nie mieć Jest w normalnej normie | no czasami nie dla wszystkich jest to takie oczywiste a i zapewne czytałeś o perypetiach z bagnetem Cytat: | Niemożliwe od wczoraj. Przez jakieś 10km. | wszystko jest możliwe to tak jak kiedyś dawno temu złapałem na odcinku 500m dwa razy kapcia (osobówka i szosa) ==>> nie możliwe ===>>> możliwe, możliwe Ale jak widać te proste sprawy wyeliminowałeś już sam. Na elepstryce samochodowej nie znam się ni w ząb czarna magia stąd też może i prozaiczne moje podpowiedzi/zapytania/sugestie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 20-01-2011, 19:31
|
|
|
tomek5 napisał/a: | Kolega w oplu miał tak samo---na wolnych obrotach świeciła się kontrolka ładowania a jak zwiększył obroty to gasła,alternator był gorący okazało się że diody "szlak trafił".Najlepiej wziąść zwykły miernik i sprawdzić prąd na klemach jeżeli po dodaniu gazu pokaże 15 lub więcej to alternator do wymiany. |
da się naprawić nie trzeba wymieniać chyba ,ze wirnik spalony albo zjechany |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 20-01-2011, 20:42
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Bo te lampki sa podlaczone razem na diodach i ida do alternatora. Z tamtad dostaja mase i swieca czy mrugaja. Normalnie jak alternator jest ok to pajawia sie tam + i nie swieca chyba ze czujnik zewrze do masy. Ale to wtedy inna bajka. |
Dobrze gada |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2011, 21:01
|
|
|
Potwierdzam, dyskoteka z tymi kontrolkami to ewidentna wina alternatora,
więc alternator do rozebrania i sprawdzić przede wszystkim:
- w jakim stanie są szczotki (muszą wystawać minimum 5mm z regulatora)
- połączenia mostka diodowego (zimne luty itp.)
- ew. regulator do wymiany |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:45
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | sprawdź jeszcze ciagłość tego przewodu tzn czy nie przerwany gdzieś
ale czepiaj się tego tylko w tej sytuacji co ci wczesniej opisałem
jeżeli masz ładowania po tym jak przekroczysz 3000 tys obrotów.
Kiedy alternator się wzbudzi to później daje prąd cały czas do następnego zgaszenia auta.
Jesli ładowanie cały czas szwankuje bez wzgledu na obroty to problem leży po stronie alternatora. Rozebrać sprawdzić wizualnie szczotki wirnik, diody... |
Uściślę, że alternator zapewnia ładowanie w całym zakresie obrotów w odróżnieniu od prądnicy (stare maluchy itp.). Jeżeli napięcie się zmienia np. po dodaniu gazu rośnie zajmij się regulatorem. Jeśli napięcie zanika i faluje poniżej tych 12 - 14 V masz robotę z alternatorem. Dodam, że napięcie się mierzy nie przy akumulatorze lecz np. przez zapalniczkę albo jakąś żarówkę. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:56
|
|
|
i tu się mylisz
odłącz przewód wzbudzenia i zobaczysz
ładowanie bedzie ale dopiero po skoku 2500-3000 obrotów
a póxniej bedzie grało do nastepnego zgaszenia
przerobione organoleptycznie |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2011, 10:15
|
|
|
Dopiero teraz odpowiadam, bo zostałem pokonany przez solidne przeziębienie... Ale gorączka, już spadła i NIE WRÓCI
Auto byłem zmuszony oddać do elektryka, bo nie tylko ja go używam, a jeździ codziennie.
Heilsberg napisał/a: | Układ prostowniczy |
był uwalony. Wszystko zostało naprwione
Za porady dziękuje |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 26-01-2011, 10:37
|
|
|
elektrycy też muszą z czegoś żyć |
|
|
|
 |
kargullo2
Forumowicz

Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 28-12-2013, 17:23
|
|
|
Witam.U mnie jakies zwarcie bylo bo kontrolek wogole nie mam gdy zaplon wlaczony,akumulator rozladowuje i ladowanie 12v -12.4v. Czy to moze byc wina alternatora ew.regulatora? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 28-12-2013, 17:47
|
|
|
może
niedawno miałem taki alternator co ładował normalnie a po wyłączeniu silnika pobierał 5A prądu co rozładowywało akumulator w kilka godzin do zera
winny był regulator napięcia
sprawdź sobie amperomierzem wpiętym szeregowo między klemę akumulatora a przewód ile kradnie a odłączając po kolei bezpieczniki czy też odpinając kabel od alternatora dojdziesz co |
|
|
|
 |
kargullo2
Forumowicz

Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 30-12-2013, 19:45
|
|
|
witam
dzieki. dzisiaj po naladowaniu aku i przejechaniu 30km kontrolki zapalily sie.
zobacze rano czy aku ok,ale i tak regulator wymienie w nastepnym roku
Pozdrowienia i Wsystkiego bobrego w Nowym Roku 2014! |
_________________
 |
|
|
|
 |
marunioo
Nowy Forumowicz
Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 2 Skąd: Ustronie Morskie
|
Wysłany: 03-01-2018, 10:35
|
|
|
Witam
Dzisiaj mi również zapaliły się kontrolki wody w filtrze paliwa i ładowania w L200. Dzięki informacją z forum wiem gdzie zacząć szukać . Dzięki |
|
|
|
 |
|