Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia tiptronic przeciaga sie ze zmiana biegow na wyzsze
Autor Wiadomość
Kaczmarr_ 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 99r EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
  Wysłany: 29-12-2013, 10:19   Skrzynia tiptronic przeciaga sie ze zmiana biegow na wyzsze

Witam

Tak jak temat glosi -skrzynia tiptronic zmienia biegi dopiero przy 4500-5000tys obrotow -bez wzgledu na sposob jazdy (slimaczyc sie czy pedzic za potrzeba na tron)
Galanta kupilem juz z ta usterka wiec nie wiem jak dlugo to trwa ,sprzedajacy twierdzil ze od 2tyg
Ciekawostka jest fakt ze redukowanie biegow nastepuje normalnie ,biegi rowniez normalnie mozna wybierac w trybie "manualnym" czyli chodza wszystkie od 1 do 4 ,jedynie sam automat ciagnie bieg az do tych 4,5-5tys obr



Nie wiem kiedy byla przeporwadzana wymiana oleju ,sam olej jest koloru bursztynowego



Czy jest ktos kto na 99% stwierdzi albo wymiane jako jedyny powod albo usterke i wymiane skrzyni?

Pytam bo wymiana oleju to koszt okolo 600-700zl za sam olej + filtr ,a jest niedaleko mnie do sprzedania kpl skrzynia tip z konwerterem i wybierakiem rzekomo w pelni sprawna za 700zl


Moze ktos byl ogladac i wie co w nim sie dzieje: http://tablica.pl/oferta/...D5-ID4sOFf.html
_________________
Obecne: Galant 2.5 99r EA5A tiptronic
Galant 2.5 97r EA5A manual
Galant 2.5 98r EA5A automat-sprzedany
Vitara Long 1.6 16V 96r ET
Samurai ZMOTA 1.6
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-12-2013, 11:42   

Kaczmarr_ napisał/a:
Pytam bo wymiana oleju to koszt okolo 600-700zl za sam olej + filtr ,a jest niedaleko mnie do sprzedania kpl skrzynia tip z konwerterem i wybierakiem rzekomo w pelni sprawna za 700zl


Koszt oleju to ok 300 zł za Castrola TransMax Z . Potrzebujesz na wymianę ok 8 litrów oczywiście wymiana oleju dynamiczna . Koszt oryginalnego filtra do skrzyni to ok 45 zł . Koszty wymiany dynamicznej ok 100 zł zależy od warsztatu , ale nie wszystkie warsztaty to wykonują bo sie po prostu boją :wink: Więc nie wiem kto ci powiedział ze koszt oleju to 700 zł :shock:
Najpierw wykonaj reset akumulatora i naucz skrzynie od nowa zmieniać biegi w trybie Drive .
 
 
Kaczmarr_ 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 99r EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 29-12-2013, 12:09   

deejay napisał/a:
Koszt oleju to ok 300 zł za Castrolnala TransMax Z . Potrzebujesz na wymianę ok 8 litrów oczywiście wymiana oleju dynamiczna . Koszt oryginalnego filtra do skrzyni to ok 45 zł . Koszty wymiany dynamicznej ok 100 zł zależy od warsztatu , ale nie wszystkie warsztaty to wykonują bo sie po prostu boją :wink: Więc nie wiem kto ci powiedział ze koszt oleju to 700 zł :shock:


600-700zl bo nie chce tego castrola Z lac tylko dia queen atf sp2-3 ,a znalazlem taki po 55zl/l na stronie e-pajero.. Wymiana dynamiczna z tego co czytalem to okolo 10l wychodzi..

Ale mniejsza o to ,czekam na kogos kto moze juz przerabial identyczny scenariusz z takim fantem i bedzie wiedzial za co sie zabrac



deejay napisał/a:
Najpierw wykonaj reset akumulatora i naucz skrzynie od nowa zmieniać biegi w trybie Drive


Czy mogl bys mi napisac na czym polega ta "nauka" ?? Szukam na forum ale nie moge nic na ten temat znalezc :/
_________________
Obecne: Galant 2.5 99r EA5A tiptronic
Galant 2.5 97r EA5A manual
Galant 2.5 98r EA5A automat-sprzedany
Vitara Long 1.6 16V 96r ET
Samurai ZMOTA 1.6
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-12-2013, 12:19   

Kaczmarr_, ściągasz klemę na 30sek, zakładasz, uczysz wolnych obrotów zgodnie z instrukcją w FAQ i potem po prostu jeździsz. Jeśli to była tylko kwestia humoru komputera to skrzynia powinna od razu normalnie zmieniać biegi. Podczas "nauki" zbiera tylko info o twoim stylu jazdy i do tego dostosowuje kulturę zmiany biegu. Jeśli to nie pomoże to można SPRÓBOWAĆ zmienić olej chociaż osobiście wątpię aby on był tutaj problemem (bo jak piszesz skrzynia dobrze przerzuca biegi ręcznie).
I osobiście nie wykosztowywałbym się na DQ bo Castrol jest najlepszym 100% jakościowo zamiennikiem a można i Valvolinem np. zalać. Wlałem Castrola i cieszę się bezbłędnie działającą skrzynią :D
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-12-2013, 12:23   

Kaczmarr_ napisał/a:
deejay napisał/a:
Najpierw wykonaj reset akumulatora i naucz skrzynie od nowa zmieniać biegi w trybie Drive


Czy mogl bys mi napisac na czym polega ta "nauka" ?? Szukam na forum ale nie moge nic na ten temat znalezc :/


Skrzynia INVECS-II to jedna z najlepszych o ile nie najlepsza skrzynia adaptacyjna świata, która uczy sie stylu jazdy kierowcy . Mozę po prostu ktoś osto jezdził przed tobą i nauczył skrzynie właśnie zmieniac biegi "wysoko" . Reset Aku nauczy ją od nowa jazdy twoim stylem .
 
 
Kaczmarr_ 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 99r EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 29-12-2013, 12:39   

komarsnk napisał/a:
ściągasz klemę na 30sek, zakładasz, uczysz wolnych obrotów zgodnie z instrukcją w FAQ i potem po prostu jeździsz


Lece wiec do FAQ'u :P ,zaraz pewnie bede meczyl Miska mimo skreconej nogi :P P
_________________
Obecne: Galant 2.5 99r EA5A tiptronic
Galant 2.5 97r EA5A manual
Galant 2.5 98r EA5A automat-sprzedany
Vitara Long 1.6 16V 96r ET
Samurai ZMOTA 1.6
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 29-12-2013, 12:56   

Kaczmarr_ napisał/a:

600-700zl bo nie chce tego castrola Z lac tylko dia queen atf sp2-3 ,a znalazlem taki po 55zl/l na stronie e-pajero..


Podjedź to jakiegoś ASO Mitsubishi zapytaj czy nie mają nadwyżki na tym oleju powiedz że paragonu nie potrzebujesz ;-) Kupisz wówczas litr za jakieś 20 pln, o ile będą mieli;-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Kaczmarr_ 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 99r EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 29-12-2013, 16:14   

Juiceman napisał/a:
ASO Mitsubishi zapytaj czy nie mają nadwyżki


Nie glupie.. Albo wezwa policje i skarbowke za probe oszukania panstwa na podatku ..albo dostane 10l oleju w cenie 200zl :biggrin:

Przejrzalem FAQjuła.. Albo szukalem nie tam gdzie trzeba albo nie ma nic na temat resetu i "nauki" skrzyni co do stylu zmiany biegow :/ ..ewentualnie jestem niedoklepany (co pewnie jest nablizsze prawdy :mrgreen: ) i zle szukalem..

Postapilem zgodnie z jedna z instrukcja jakie znalazlem.. Odlaczylem kleme od aku na okolo 10min.. Odpalilem furke ,chwilke tylko sie podgrzala i pojechalem UCZYC SKRZYNIE swojego sposobu jazdy -ani razu nie przekroczylem 2500tys/obr ,a skrzynia tez ani razu nie przerzucila biegu na wyzszy.. Takze z obrotami podjechalem na jakies 4tys ale skrzynia dalej nie raczyla zapodac 2biegu.. Przeszedlem na tiptronic ,wrzucilem recznie 2bieg ,z powrotem przejscie na D obroty znowu do 3tys a skrzynia dalej chromoli biegow wyzszych nie zapina.. Ogolnie moja zabawa z przerzucaniem z D na TIPa trwala przez jakies 15km ,skrzynia nic sie nie nauczyla ,biegu ani razu nie wrzucila wyzszego..

Czy ja ta adaptacje przeprowadzilem zle czy jednak skrzynie cos boli?




Cos wlasnie mi w glowie zaswitalo.. Czy blad silnika TPS cos tam okresla blad polozenia przepustnicy? Jezeli tak tp czy blad ten nie bedzie mial wplywu na zmiane biegow zaleznie od stosunku predkosci obrotowej do kata wcisniecia pedalu gazu? -w sensie czy skrzynia nie bedzie "myslala"ze przepustnica (czujnik TPS) jest otwarta bardzo mocno ,co wiaze sie z dynamicznym przyspieszaniem a tym samym z przeciaganiem biegu -np jak przy wyprzedzaniu szybkim?
_________________
Obecne: Galant 2.5 99r EA5A tiptronic
Galant 2.5 97r EA5A manual
Galant 2.5 98r EA5A automat-sprzedany
Vitara Long 1.6 16V 96r ET
Samurai ZMOTA 1.6
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2013, 23:33   

Kaczmarr_ napisał/a:
czy jednak skrzynie cos boli?
Jednak ją coś boli.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-12-2013, 23:46   

Hugo napisał/a:
Kaczmarr_ napisał/a:
czy jednak skrzynie cos boli?
Jednak ją coś boli.

Tak ale trop z TPSem może być dobry. Tylko czy teraz TPS jest źle ustawiony czy tylko błąd został w pamięci?
 
 
lucas100 
Forumowicz

Auto: galant 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 42
Skąd: nowe miasto nad pilicą
Wysłany: 30-12-2013, 13:54   

A stan oleju w skrzyni sprawdzałeś?Zobacz może gdzieś jakieś kostki nie łączą dobrze przy skrzyni
 
 
Kaczmarr_ 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 99r EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 30-12-2013, 14:39   

komarsnk napisał/a:


Tak ale trop z TPSem może być dobry. Tylko czy teraz TPS jest źle ustawiony czy tylko błąd został w pamięci?


Moze nie tyle jest zle ustawiony co prawdopodobnie albo jest brudny albo uszkodzony poniewaz CHECK zapala sie tylko gdy puszcze pedal gazu i samochod zejdzie na wolne obroty -przetrzymuje dosc dlugo wyzsze tak w granicach 1000 zanim zejdzie do swoich normalnych -zreszta nie wiem jak jest w automatach bo to moj pierwszy (w zasadzie to drugi ale tamten byl "przedwojenny" w viatrze w dieslu takze nie ma co porownywac) ale tutaj jak jest na 1lub 2 biegu i puszcze gaz calkowicie to zanim zejda obroty do normy to samochod jedzie rownomiernie lub nawet minimalnie przyspiesza -a powinien CHYBA od razu hamowac silnikiem ?

W kazdym badz razie poki co jestem srednio mobilny wiec narazie zbieram info na temat usterek i mozliwych przyczyn a za tydzien 2tyg sprobuje cos podlubac przy nim
_________________
Obecne: Galant 2.5 99r EA5A tiptronic
Galant 2.5 97r EA5A manual
Galant 2.5 98r EA5A automat-sprzedany
Vitara Long 1.6 16V 96r ET
Samurai ZMOTA 1.6
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-12-2013, 15:03   

TPS na 1000% do ustawienia i tu może być przyczyna problemów ze skrzynią biegów.

Wiecej jak ustawić TPS http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33914
 
 
Kaczmarr_ 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 99r EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 30-12-2013, 20:56   

Dzieki serdeczne za zainteresowanie sie moim problemem :) Jak bede w stanie to za waszymi wskazowkami bede grzebal miska :) Hucznej zabawy I Szczesliwego Nowego :)

[ Dodano: 07-11-2015, 12:54 ]
Temat zostal zamkniety 3dni po kupnie samochodu.. Okazalo sie ze to faktycznie uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy TPS -tak dla potomnych ,jak by ktos wlaczyl z takim tematem ;)
_________________
Obecne: Galant 2.5 99r EA5A tiptronic
Galant 2.5 97r EA5A manual
Galant 2.5 98r EA5A automat-sprzedany
Vitara Long 1.6 16V 96r ET
Samurai ZMOTA 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.