Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki olej do Miski
Autor Wiadomość
mitsugn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Gostyń
Wysłany: 23-11-2013, 15:22   jaki olej do Miski

Jaki polecacie i lejecie olej fo zdrowego silnika w carismie , mam 190 tKm cisnienie na garach rowne ale auto sprowadzone i niewiem co wlane i kiedy wiec chce wymienic zeby miec pewnosc ze silnik bedzie trwaly
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 23-11-2013, 15:42   

Poczytaj na forum. Jest o tym wiele tematów. Ja lałem do 1.6 MOBIL SUPER 2000 10W40 i było super. Po 10.000km jak wylewałem olej to był on jeszcze "czysty" a silnik pracował elegancko.

Jak już wymieniasz olej silnikowy to wymień filtry: oleju, paliwa, powietrza i zmień płyn chłodniczy przed zimą i hamulcowy jak nie znasz przeszłości auta.
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 23-11-2013, 21:25   

castrol edge 5w30
filtr paliwa co 150kkm wg producenta (jesli masz w baku)
 
 
ManWithNoName 
Forumowicz
ManWithNoName

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-12-2013, 13:14   

Polecam Valvoline Maxlife 10W40
Wcześniej lałem MOBIL SUPER 2000 10W40 i brał mi olej, zmieniłem i jest zdecydowanie lepiej.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.6 2000 r.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-12-2013, 15:23   

Ja już drugi raz do swojego autka zalałem Mobila 0W40, dobry olej w przystępnej cenie.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 08-12-2013, 17:07   

MILLERS XF 5W40 bardzo dobry olej tylko cena ciut wysoka.Dobrze sprawuje się w zimie jak i latem jest optymalny na nasz klimat.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30-12-2013, 10:14   

Jako, że nie znalazłem tematu olejowego dla silnika innego niż GDI pozwolę sobie pociągnąć ten temat. Za 2 tyś km przychodzi mi wymiana oliwy, chcę wlać syntetyczny i do wyboru mam:

Total Quartz 9000 Energy 5W40
Elf Excellium LDX 5W40
Elf Evolution 900 NF 5W40
Valvoline Synpower Mst C3 5W40
Platinum Synthetic V 5W40

Cenowo podobnie choć Platinum i Valvoline droższe od pozostałych o 30%-50%

Samochód napędzany podtlenkiem gazotu (LPG)

Coś konkretnego przemawia za którąś z "flaszek"?
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 30-12-2013, 14:57   

Batmanikus nie zebym Cie nie lubiał ale zebys miał o czym myslec w sylwestra :lol:
ja leje u siebie Castrola i nie kombinuje aby mnie glowa nie bolala jak po kacu

Norma wyróżnia sześć klas olejów letnich i tyle samo - zimowych. Z tego względu stosowane obecnie oleje wielosezonowe określane są dwoma parametrami. Niski parametr oznacza, że olej będzie dobrze spisywał się w niskich temperaturach zewnętrznych, np. po rozruchu nie będzie zbyt gęsty i szybko dotrze do wszystkich elementów silnika.
Najniższa możliwa wartość to 0W, powszechne są również oleje 5W (np. Castrol Edge 5W-30) i 10W.Analogicznie, drugi parametr opisuje zdolność oleju do zachowania filmu olejowego w wysokich temperaturach. Wartości wysokie to 40 i 50, a najwyższa wartość dostępna w powszechnie stosowanych olejach wynosi 60.
Prosty wniosek, że najlepszy byłby olej 0W-60. Niestety, akurat takiego w handlu nie znajdziemy, bowiem nie da się połączyć ognia z wodą. Stąd wybiera się oleje pośrednie, np. 5W-30 (np. Castrol Edge), 15W-40 czy 10W-60 (do samochodów z wysilonymi silnikami lub używanych do sportu, np. przeznaczony dla BMW z serii M olej Castrol EDGE Professional TWS 10W-60).
W teorii wybór dobrego oleju silnikowego nie jest więc sprawą prostą. Jednak mozna pójść drogą na skróty i wybrać olej rekomendowany przez producenta samochodu.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30-12-2013, 15:06   

No tyle teorii :mrgreen:
Ale dlaczego nie 5W40?
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 30-12-2013, 15:18   

zle mnie zrozumiałeś oleje dobre

ja bym wybrał Total Quartz 9000 Energy 5W40 z tych co podaleś tylko jeżeli stosowłeś inny to czeka Cie płukanie silnika zanim zalejesz inny niż ten co do tej pory

Dla osłody lub jak wolisz gwózdz w trumne :P
Lepkość to jedno, a drugie to klasa jakościowa oleju Norma europejska ACEA obejmuje tylko nowe oleje wysokiej jakości i składa się z oznaczeń literowych A, B, C i E. Określają one przeznaczenie oleju: A - to silników benzynowych, B - do wysokoprężnych, C - obniżające emisję spalin tzw. "Low SAPS" (mniej dodatków, stosuje się np. w silnikach z filtrami DPF) i E - do wysokoprężnych silników w samochodach ciężarowych.

Po oznaczeniu literowym pojawia się cyfra w zakresie 1-5, przy czym wyższa cyfra w zakresie 1-3 oznacza wyższą jakość. Oznaczenie 4 zarezerwowano dla olejów przeznaczonych do samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a 5 - dla olejów "eko", które wydłużają przebiegi między wymianami (silniki benzynowe - A5) i obniżają zużycie paliwa (diesle - B5).
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
Ostatnio zmieniony przez Bismarck 30-12-2013, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30-12-2013, 15:26   

Więc z tego wynika, że każdy z podanych olei przewyższa normy jakie zakładano w momencie wyprodukowania mojego silnika (4G92, 95 KM). Ja się zastanawiam nad tym czy, któryś olej lepiej sprawdzi się przy zasilaniu LPG.
Choć pewnie tak na prawdę i tak nie ma to większego znaczenia. Przy możliwościach jakie daje ten silnik i mojego stylu jazdy (granice zdrowego rozsądku) chyba każdy olej będzie dobry :mrgreen:
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 30-12-2013, 15:31   

Batmanikus napisał/a:
któryś olej lepiej sprawdzi się przy zasilaniu LPG.


z tego co rozmawiałem z kolegami co maja u siebie korek wstydu to nie ma róznicy osobiście nie wiem najlepiej było by pogadać z zagazowanymi na czym latają
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-12-2013, 17:31   

Bismarck, u mnie po zalaniu Castrola 10w40 do Astry I 1.6 8V przy -20 kontrolka oleju paliła się prawie minutę. Jeszcze raz go zalałem do poprzedniego auta Carismy GDI, bo kartkę z takim olejem znalazłem w aucie i po kilkuset kilometrach zaczęły cykać hydrauliczne popychacze. Przestały dopieto po zalaniu dobrego syntetyka i przejechania na nim kilku tysięcy kilometrów. Więcej nie wleję do auta oleju tej firmy. Teraz jeżdżę, jak już zresztą wyżej wspomniałem, na syntetyku Mobila 0w40.
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30-12-2013, 17:49   

No ja też Castrola nigdy nie wleję do żadnego pojazdu (po przygodach znajomych z motocyklami)

Total Quartz 9000 Energy 5W40 - ACEA A3/B4, API SL/CF
Elf Excellium LDX 5W40 - ACEA A3/B3/B4, API: SL/CF
Elf Evolution 900 NF 5W40 - ACEA A3/B4, API: SL/CF

Tylko nadal nie rozumiem czym się różnią oba Elfy - bo opisy mają identyczne :roll:
Zadzwonię do Elfa i się zapytam - tak będzie najprościej.
Wiem, jestem upierdliwy ale lubię wiedzieć co i jak wokoło :lol:
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 30-12-2013, 17:58   

plecho1 nie wiem i nie potrafie w logiczny sposób wytłumaczyc dlaczego w jednym aucie jest dobrze a w innym nie , w aucie jakie miałem wczesniej zalany był shell i ubywalo mi 1litr na 2.000 km wymienilem na lotosa i wyobraz sobie jakes czary do zmiany do zmiany dolewalem 1,3 litra na 10.000 km

moja miska lata konkretnie na Castrol Magnatec 5W-40 C3 a mam silnik (GDI) i nie wiem co to cykanie popychaczy co zreszta moze potwierdzic volvie i jazzman od nas z regionu

Batmanikus pogrzebałem troche i ale to sam ocen

ELF EXCELLIUM LDX 5W-40
Klasa lepkości SAE:
5W-40
Klasyfikacja ACEA:
A3/B4
Klasyfikacja API:
SL/CF
Specyfikacje i normy:
VW 505 00
MB 229.1
VW 502 00
BMW Longlife-98
MB 229.3
GM-LL-B-025
benzynowych, Diesla, LPG


Elf EVOLUTION 900 NF 5W40
SPEŁNIA NORMY I SPECYFIKACJE:

ACEA : A3/B4 (najwyższa norma benz. I diesla nie fuel eco)

API: SL/CF

MERCEDES-BENZ: 229.3

VOLKSWAGEN: VW 502.00/VW 505.00

PORSCHE A40 (najwyższa norma benz.)

Przewyższa wymagania producentów silników:

ALFA ROMEO, AUDI, CITROEN, DAEWOO, FIAT, FERRARI, FORD, FSO, HONDA, LANCIA, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, ROVER, SAAB, SEAT, TOYOTA, VOLVO.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.