Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 2.3 td rozrząd jak ustawić
Autor Wiadomość
Hatrik 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Wągrowiec
  Wysłany: 31-12-2013, 14:37   silnik 2.3 td rozrząd jak ustawić

Witam mam problem z ustawieniem rozrządu na jakie znaki patrzeć (na dolne koło od balansu)
czy na koło od rozrządu jak ustawiam na rozrząd to koliduje zaworami proszę o pomoc
_________________
Diesel musi dymić ;-)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-12-2013, 16:05   

 
 
Hatrik 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 31-12-2013, 16:39   

Wielkie dzięki kolego o to mi chodziło Szczęśliwego Nowego Roku życzę pozdrawiam :)

[ Dodano: 01-01-2014, 18:35 ]
Witam rozrząd ustawiony a pasek od balansu wywaliłem ale teraz mam inny problem na wolnych obrotach strasznie dymi na siwo a po dodaniu gazu dymi na czarno i kiepsko się wkręca na obroty w czym tkwi problem :?:
_________________
Diesel musi dymić ;-)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-01-2014, 15:23   

Hatrik napisał/a:
Witam rozrząd ustawiony a pasek od balansu wywaliłem

Dlaczego :?: będziez miał większe drgania :shock:
Napewno dobrze masz ustawiony rozrzad :?: może przesunięcie masz o 1- ząbek i sie dzieją komedie
Pasek rozrządu
Pasek główny: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia w A, B i C są zgodne ze sobą.

Napinanie paska:
Wał korbowy obrócić nieznacznie w kierunku obrotu tak, by oznaczenie na wałku rozrządu znalazło się 2 zęby za stałym znakiem na B. Poluzować napinacz paska i ponownie dokręcić – najpierw na długiej szczelinie.

Przegląd:
Wał korbowy ponownie obrócić się wstecz aż oznaczenia będą zgodne.
Przy docisku kciukiem w D luz paska musi wynosić 4 – 5 mm.

Pasek wałka wyrównawczego:
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia w A, E i F są zgodne ze sobą.

Napinanie paska:
Wsunać na H. Poluzować napinacz paska i ponownie dokręcić (najpierw dolną nakrętkę).

Przegląd:
Przy docisku w G (wywieranym ręcznie) luz paska musi wynosić 4 – 5 mm. (Podczas wymontowywania kół pasowych wałka wyrównawczego wałki przytrzymywać śrubami / śrubokrętem w I i J.)


Dobrze jest jeszcze sprawdzic ustawienie pompy prawidłowo zawsze po wymianie rozrzadu należy sprawdzic tylko mało kto to robi
Pompa wtryskowa
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wmontować czujnik zegarowy w pompę.
Wał korbowy obrócić w kierunku wskazówek zegara do ok. 30° przed górnym martwym punktem i cofnąć czujnik zegarowy. Wał korbowy obrócić w kierunku wskazówek zegara aż cylinder 1 znajdzie się w przepisanych wartościach 9 st +- 0,5 st za górnym martwym punktem tłoka . Czujnik pomiarowy powinien wskazywać przepisane wartości 1,00 +- 0,03 Przestawiać przez obracanie pompą.
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hatrik 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 02-01-2014, 21:39   

Jutro wszystko jeszcze raz sprawdzę ale balansu nie zakładam ponieważ zacierają mi się wałki mój kolega nie ma tego paska i jakiś większych drgań nie ma :mrgreen:

[ Dodano: 03-01-2014, 16:25 ]
no i kicha posypały się dwie dźwigienki ssące jedna na 2 cylindrze a druga na 4 cylindrze przed tym silnik chodził idealnie rozrząd był ustawiony według schematu co mogło być przyczyną :?:

[ Dodano: 03-01-2014, 19:49 ]
no i sprawca posypania dźwigienek znaleziony zerwał się klin na kole od wałka rozrządu a powodem był zatarty wałek na jednej krzywce :shock:
_________________
Diesel musi dymić ;-)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-01-2014, 08:14   

Hatrik napisał/a:
no i kicha posypały się dwie dźwigienki ssące jedna na 2 cylindrze a druga na 4 cylindrze

Teraz czy zawory proste są :?: na pewno NIE
Bez powodu nie zrywa sie klin jak dostaje luz to momentalnie
Powodem było za słabo dokręcone koło rozrządu musi być odpowieni moment Nm
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hatrik 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 04-01-2014, 11:35   

Zawory całe głowica nie ucierpiała teraz muszę załatwić dźwigienki po ile wołają za nie :?:
_________________
Diesel musi dymić ;-)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-01-2014, 18:20   

Hatrik napisał/a:
muszę załatwić dźwigienki po ile wołają za nie

Od 50 zł za szt http://allegro.pl/dzwigie...3801077586.html
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hatrik 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 26-02-2014, 12:24   

no i śmiga aż miło :mrgreen:
_________________
Diesel musi dymić ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.