 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Regulacja zaworów od A do Z, silnik 1,3 75km . |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-12-2013, 13:14 Regulacja zaworów od A do Z, silnik 1,3 75km .
|
|
|
Witam
Wiem że na forum jest kilka tematów o regulacji zaworów ale
są to głównie dyskusje o tym czy powinno się to robić na ciepłym czy zimnym silniku
lub jakie powinny być luzy zaworowe .
Nie ma prawie nic o tym w którym momencie i które zawory mam sprawdzać /ustawiać ...
i jak się do tego zabrać , przeszukałem całe forum i nadal mam wątpliwości a chciałbym to zrobić sam i nic nie pogorszyć .
Zawory były ustawiane niecałe 20kkm temu więc , nie powinno być dużo do ustawiania .
Mam podstawowe klucze , klucz do świec , szczelinomierz -jakość sprawdzona suwmiarką .
Chciałbym żeby ktoś dokładnie opisał po kolei wszystko np w ten sposób :
Odkręcasz świece , pokrywę zaworów.
Głównym kołem pasowym (te które napędza alternator pompę wsp. itp) kręcisz w prawo do momentu aż ....następnie ustawiasz je na równo ze znacznikiem "T" na obudowie , ustawiasz zawory które są teraz luźne czyli ssące - 1,2,3,4 i wydechowe 1 i 3 .
Następnie robisz pełny obrót w prawo kołem pasowym i z powrotem ustawiasz na znacznik "T" regulujesz 5,6,7,8 zawór ssący i 2,4 zawór wydechowy .
Oczywiście na pewno robi się to inaczej , napisałem przykładowo ,później usunę .
Opis zaworów i luzy :
"Ja w 4G13 luzy zaworowe zawsze ustawiam na zimno. Powinno być:
IN 0.09mm
EX 0.17mm
Na ciepło odpowiednio 0.20/0.25mm ." |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-12-2013, 13:20
|
|
|
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/
znajdź regulację zaworów - w każdym Misiu jest podobnie
na zimnym się nie ustawia - no chyba, że po jakimś remoncie; tylko na gorącym |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-12-2013, 14:01
|
|
|
Wg rysunku który dodałem :
Wydaje mi się że gdy będzie 1 cylinder w TDC regulujemy zawory oznaczone strzałką białą
a gdy 4 cylinder będzie w TDC regulujemy zawory oznaczone czarną strzałką .
Musze poszukać oznaczeń na kole , u mnie koło na wale korbowym to będzie to które
za pośrednictwem 2 pasków napędza alternator,pompę wody,sprężarkę klimy...?
Wygodniej by mi było kręcić kołem przy wykręconych świecach niż przepychać auto - bez znaczenia ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-12-2013, 15:24
|
|
|
krzysieg napisał/a: | bez znaczenia ? | tak
krzysieg napisał/a: | to będzie to które... | tak |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 02-01-2014, 17:19
|
|
|
Więc tak rozgrzałem silnik aż się włączył wentylator .
Odkręciłem świece ale nic to nie dało i tak ciężko było zakręcić wałem więc
ustawiłem znaczniki przez przepychanie na 5 .
Luzy były minimalnie za małe , kawałem szczelinomierza wchodziło ale cały - między części styczne zawór-śrubka już nie .
Zastanawiałem się jak dokręcać śrubkę , śrubokręt odpada łatwo dokręcić za mocno - zawory są ruchome i się cofną w dół , lepiej bitem śrubokręta albo nawet palcami .
Po takim lekkim dokręceniu blaszka szczelinomierza wchodziła cała bez problemu ale z oporem .
W sumie luz na wszystkich zaworach był za mały o 0,05mm .
Grzebałem się z 1,5 godziny i trochę silnik ostygł ale nie zauważyłem żeby miało to wpływ na luzy , tzn zaczynając od pierwszego luz był za mały o 0,05mm , kończąc na ostatnim
po przekręceniu wału też był luz za mały o 0,05 mm .
W sumie po regulacji nic się nie zmieniło .
Trochę dziwna ta różnica 0,05mm , ustawione wcześniej było źle czy ja teraz zrobiłem źle ?
[ Dodano: 11-01-2014, 22:21 ]
Jednak przemyślałem i wyregulowałem jeszcze raz ,miałem wrażenie że po tej regulacji
rozrząd trochę głośniej mniej równo pracuje .
Nadal nie kręciłem śrubokrętem - trudno wyczuć i można dokręcić za mocno , użyłem
samego bita do śrubokręta i dokręcałem tak mocno ile miałem siły w palcach ,blaszkę szczelinomierza ciężko się wyjmowało .
Na każdym zaworze jest tak samo czyli odpowiednią blaszkę szczelinomierza mogę wsadzić tylko ok 1mm między śrubkę a trzonek zaworu ,pod całą powierzchnie styku już nie , czyli tak jak po reg. mechanika .
Silnik chodzi troszkę ciszej niż po mojej pierwszej regulacji , czyli tak jak było wcześniej .
Jest ok nic więcej nie kombinuje
Na przyszłość przydałoby się inaczej kręcić wałem .
Przeciąganie auta na biegu po pół metra , bieganie dookoła i sprawdzanie znaczników to masakra , wykręcenie świec nic nie daje i tak ciężko obrócić wałem .
Może lepszym sposobem by było kręcić wałem za pomocą klucza , 19 za mały 21 za duży
może 20 ? akurat nie miałem , nie widziałem co to za nakrętka bo naprzeciw koła jest belka . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|