Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworów od A do Z, silnik 1,3 75km .
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-12-2013, 13:14   Regulacja zaworów od A do Z, silnik 1,3 75km .

Witam

Wiem że na forum jest kilka tematów o regulacji zaworów ale
są to głównie dyskusje o tym czy powinno się to robić na ciepłym czy zimnym silniku
lub jakie powinny być luzy zaworowe .
Nie ma prawie nic o tym w którym momencie i które zawory mam sprawdzać /ustawiać ...
i jak się do tego zabrać , przeszukałem całe forum i nadal mam wątpliwości a chciałbym to zrobić sam i nic nie pogorszyć .
Zawory były ustawiane niecałe 20kkm temu więc , nie powinno być dużo do ustawiania .
Mam podstawowe klucze , klucz do świec , szczelinomierz -jakość sprawdzona suwmiarką .

Chciałbym żeby ktoś dokładnie opisał po kolei wszystko np w ten sposób :
Odkręcasz świece , pokrywę zaworów.
Głównym kołem pasowym (te które napędza alternator pompę wsp. itp) kręcisz w prawo do momentu aż ....następnie ustawiasz je na równo ze znacznikiem "T" na obudowie , ustawiasz zawory które są teraz luźne czyli ssące - 1,2,3,4 i wydechowe 1 i 3 .
Następnie robisz pełny obrót w prawo kołem pasowym i z powrotem ustawiasz na znacznik "T" regulujesz 5,6,7,8 zawór ssący i 2,4 zawór wydechowy .

Oczywiście na pewno robi się to inaczej , napisałem przykładowo ,później usunę .

Opis zaworów i luzy :


"Ja w 4G13 luzy zaworowe zawsze ustawiam na zimno. Powinno być:
IN 0.09mm
EX 0.17mm
Na ciepło odpowiednio 0.20/0.25mm ."
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-12-2013, 13:20   

http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/
znajdź regulację zaworów - w każdym Misiu jest podobnie
na zimnym się nie ustawia - no chyba, że po jakimś remoncie; tylko na gorącym
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-12-2013, 14:01   

Wg rysunku który dodałem :
Wydaje mi się że gdy będzie 1 cylinder w TDC regulujemy zawory oznaczone strzałką białą
a gdy 4 cylinder będzie w TDC regulujemy zawory oznaczone czarną strzałką .

Musze poszukać oznaczeń na kole , u mnie koło na wale korbowym to będzie to które
za pośrednictwem 2 pasków napędza alternator,pompę wody,sprężarkę klimy...?

Wygodniej by mi było kręcić kołem przy wykręconych świecach niż przepychać auto - bez znaczenia ?
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-12-2013, 15:24   

krzysieg napisał/a:
bez znaczenia ?
tak
krzysieg napisał/a:
to będzie to które...
tak
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 02-01-2014, 17:19   

Więc tak rozgrzałem silnik aż się włączył wentylator .
Odkręciłem świece ale nic to nie dało i tak ciężko było zakręcić wałem więc
ustawiłem znaczniki przez przepychanie na 5 .

Luzy były minimalnie za małe , kawałem szczelinomierza wchodziło ale cały - między części styczne zawór-śrubka już nie .
Zastanawiałem się jak dokręcać śrubkę , śrubokręt odpada łatwo dokręcić za mocno - zawory są ruchome i się cofną w dół , lepiej bitem śrubokręta albo nawet palcami .
Po takim lekkim dokręceniu blaszka szczelinomierza wchodziła cała bez problemu ale z oporem .

W sumie luz na wszystkich zaworach był za mały o 0,05mm .
Grzebałem się z 1,5 godziny i trochę silnik ostygł ale nie zauważyłem żeby miało to wpływ na luzy , tzn zaczynając od pierwszego luz był za mały o 0,05mm , kończąc na ostatnim
po przekręceniu wału też był luz za mały o 0,05 mm .

W sumie po regulacji nic się nie zmieniło .

Trochę dziwna ta różnica 0,05mm , ustawione wcześniej było źle czy ja teraz zrobiłem źle ?

[ Dodano: 11-01-2014, 22:21 ]
Jednak przemyślałem i wyregulowałem jeszcze raz ,miałem wrażenie że po tej regulacji
rozrząd trochę głośniej mniej równo pracuje .
Nadal nie kręciłem śrubokrętem - trudno wyczuć i można dokręcić za mocno , użyłem
samego bita do śrubokręta i dokręcałem tak mocno ile miałem siły w palcach ,blaszkę szczelinomierza ciężko się wyjmowało .
Na każdym zaworze jest tak samo czyli odpowiednią blaszkę szczelinomierza mogę wsadzić tylko ok 1mm między śrubkę a trzonek zaworu ,pod całą powierzchnie styku już nie , czyli tak jak po reg. mechanika .
Silnik chodzi troszkę ciszej niż po mojej pierwszej regulacji , czyli tak jak było wcześniej .
Jest ok nic więcej nie kombinuje :)

Na przyszłość przydałoby się inaczej kręcić wałem .
Przeciąganie auta na biegu po pół metra , bieganie dookoła i sprawdzanie znaczników to masakra , wykręcenie świec nic nie daje i tak ciężko obrócić wałem .
Może lepszym sposobem by było kręcić wałem za pomocą klucza , 19 za mały 21 za duży
może 20 ? akurat nie miałem , nie widziałem co to za nakrętka bo naprzeciw koła jest belka .
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.