Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacze trzonków zaworów i co jeszcze ?
Autor Wiadomość
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 06-01-2014, 14:13   Uszczelniacze trzonków zaworów i co jeszcze ?

Zamierzam ściągnąć wałki rozrządu w celu przepłukania samoregulatorów zaworów i przy okazji być może warto wymienić uszczelniacze trzonków zaworów ? co o tym sądzicie ?

Znalazłem najtańsze firmy BTA lecz cięzko o opinie, ktoś juz je wymieniał na BTA ?

BTA oferta

Mam zdemontowany silnik i przy okazji chciałbym zapytać co warto przejrzeć, silnik kupiłem w zeszłym miesiacu i jak narazie go tylko odpaliłem aby sprawdzić czy jest sprawny. na dniach bede musiał sprawdzić kompresje bo jeszcze tego nie zrobiłem :? (brak przyrządu do pomiaru) i okaże sie co kupiłem.

Koledzy co jeszcze zalecacie sprawdzić o ile silnik na wierzchu ?

zastanawiam sie nad przeplukaniem silnika bo choc olej nie jest strasznie zużty (ocena po barwie) to pod pokrywami zaworów jest sporo czarnego osadu ;/ zalecacie jakieś płukanie konkretnymi środkami czy odradzacie ? czytałem już rożne opinie i sam nie wiem
:roll:

Zaznaczam, ze budżet jest ograniczony lecz chce zrobić to co należy aby pózniej nie płakać i męczyć sie gdy silnik będzie juz zamontowany.

PS. dorzucam ARTYKUŁ który przemawia za płukaniem silnika.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-01-2014, 20:07   

Na pewno warto zajrzeć do paska rozrządu i elementów z nim związanych. Jeśli to jest silnik z lat 91-92 (czujniki położenia wału i wałka rozrządu w jednej obudowie po lewej stronie głowicy) to zajrzałbym do miski olejowej i ewentualnie zobaczył na panewki, jeśli masz odwagę :-)
ps. zajrzyj TU
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 06-01-2014, 22:56   

lukasz12 miske olejową bede ściągał bo czeka mnie mała przeróbka wiec masz racje moge rozkręcic korbowody i zobaczyć na stan walu i panewek a co sądzisz o płukaniu silnika bo widoczne są slady "nagaru" na głowicy. Jak pisałem wyzej bede ściągał walki rozrządu aby dobrze wypłukac samoregulatory to przy okazji wymienie uszczelniacze na trzonkach zaworów. odnosnie rozrządu to juz go przeglądałem i wizualnie jest w stanie bdb wiec narazie skupie sie na wszystkim poza nim a sama wymiana rozrządu nastąpi jak juz silnik wyladuje w Pajero bo przekładla rownież troche $$ pociągnie.

PS. temat który poleciłes przejże jutro bo dziś juz troszke pożno a rano trzeba wstac do pracy :?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-01-2014, 23:31   

Sprawdź kompresję i wtedy można podjąć decyzję co do płukanki. Standartowo 13-14 bar. Dolny limit 10.0
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 07-01-2014, 17:41   

Ciśnienie zmierzone.
Średnio 12,5 Bar
Max. 13,2 Bar
Min. 10,7 Bar

kupiłem płukanke, z racji na taka rożnice cisnień zdecydwałem się na płukanie. Dokładne pomiary napiszę w kolejnym poście jak zrobie kolejny pomiar.


Jaki olej wlać ? przebieg 220 tyś. lecz licznik byl kręcony ;/


Głowica 1



Głowica 2



Uszczelniacze trzonków zaworów rownież już posiadam lecz wymiana będzie po plukaniu silnika.

[ Dodano: 13-01-2014, 18:34 ]
Po sprawdzeniu ciśnienia na zimnym silniku zdecydowałem sie na płukanke (FLUSH ENGINE firmy PROTEC) a oto wyniki pomiaru przed i po:

PRZED/ PO:
1- 12,5 - 14,1
2- 10,7 - 11,5
3- 12,8 - 14,2
4- 13,1 - 14,1
5- 12,5 - 13,5
6- 11,8 -14,0

Kolejny pomiar zrobiłem dopiero dzisiaj ponieważ po płukaniu sciągałem misę olejowa i ją przerabiałem. Silnik zalany olejem Castrol Edge 5W40. Skoro silnik juz po płukaniu to moge sie zabrać za wymianę uszczelniaczy trzonków zaworów i płukanie samoregulatorów skoro wałki rozrządu bedą już ściągnięte. Jeżeli chodzi o korbowody i panewki to nie sprawdziłem ich stanu bo... przypomniało mi sie o tym gdy założyłem miske olejową :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.