[C12A 1.5] Awaria lancer kombi 4g15 v8 |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-02-2007, 11:38 [C12A 1.5] Awaria lancer kombi 4g15 v8
|
|
|
Wlasnie wczoraj ok 18.00 zaliczylem pekniecie paska rozrzadu w silniku 4G15 v8 90 r autko lancer kombi c12
Opis : nagly spadek mocy silnik zamilkl po zatrzymaniu przy probie odpalenia rozrusznik pracowal bardzo lekko
--az sie rozbiegal efekt zobaczymy jeszcze dzisiaj
Pasek Gates przebieg 25 tys /8 miesiecy zaledwie/ przyczyna ocenimy uklad rozrzadu kto zawinil???
biore sie do roboty |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 14:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-02-2007, 11:41
|
|
|
To jest przyczyna..... a skutki - oby tylko pogięło zawory
W Galu na szczęście są 2 paski rozrządu (główny i balansowy) mi pierwszy pękł balansowy..... głównemu zabrakło jakieś 500 km - był w strzępach po 50 kkm i 2 latach |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-02-2007, 11:51
|
|
|
Bartek, napewno wysle go z zapytaniem dlaczego??????
[ Dodano: 23-02-2007, 11:53 ]
Pierwszy raz mam problem z Gatesem od 90 roku--- widocznie tak musi bbyc |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2007, 13:15
|
|
|
w koncu sie przekonasz do chinszczyzny - czyli Mitsuboshi (zaloz na probe - co Ci szkodzi - tylko wczesniej dokladnie sprawdz, zeby ew. jego awaria nie byla spowodowana ta obecna) |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-02-2007, 14:26
|
|
|
Krzyzak, nie dobija sie lezacego /zreszta czemu nie jak swoj/ ...............
przyczyna sprezyna naciagu rolki spadla z dingsa na pasek ---- raport ze strat za jakies 2 godziny
/oczywiscie zalozylem Gatesa i zamowilem komplet gates-kid/ glowice bede sciagal tak czy siak |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 23-02-2007, 15:53
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | oczywiscie zalozylem Gatesa i zamowilem komplet gates-kid/ |
przy okazji , kto robi te rolki dla Gatesa, bo jakoś mało tego mamy w ofercie, i wszyscy biorą INĘ i nawet nie wiem jak to wygląda (my czyli hurtownia Gordon - www.gordon.biz.pl - gdzie mam okazję pracować), a pasków Gatesa sprzedajemy na tony. Oczywiście wyborców Gatesa szanujemy... |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-02-2007, 16:23
|
|
|
Rolka na SKF , tak zazwyczaj to na ntn
Uwaga auto chodzi , odpalil zaraz jazdy probne trzymac kciuki
[ Dodano: 23-02-2007, 16:59 ]
W poniedzialek mam do odbioru od Eurobelta ciekaw jestem czy dostane kita czy tez dokupili rolke napinacza
[ Dodano: 23-02-2007, 17:05 ]
Raport z probnych jazd :
1 chyba jestem w czep............ chodzi
2 brak wibracji cisza zawory nie stukaja
3 oczywiscie nie zdjolem pokrywy klawiatury --- ze strachu
4 i tak musze - planuje wymiane uszczelki pod glowica i uszczelniaczy kontrola i docieranie zaworow w karcie
5 dzisiaj jest za zimno -5 C |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-02-2007, 17:26
|
|
|
Ad.1 Gratuluję - podaj 6 niepowtarzających się liczb z zakresu 1-49 - jutro będziemy bogaci
2 zęby na kole rozrządu lub 1 na wale i terkocą zawory o tłoki - jeszcze niegrożnie ale już słychać
Ad.3 - podziwiam - pierwsze co bym zdjął, to pokrywa zaworów
Ad.4 - wymień przy okazji prowadnice zaworów i zawory - wydechy na 100% będziesz miał wywalone - jeszcze nie widziałem głowicy po znacznym przebiegu, żeby miała właściwy luz zawór - prowadnicach....a jak jest za duży luz, to żaden uszczelniacz nie utrzyma oleju na miejscu
Ad.5 - nie przesadzaj - zeszłej nocy reanimowałem Eclipsa - było -10 a ja dzielnie wymieniałem cewki zapłonowe i moduł w 4g63 DOHC - kto widział gdzie one są umieszczone i jak łatwy do nich jest dostęp, to stwierdzi, że wymiana uszczelki pod głową w 4g15 to kaszka z mleczkiem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-02-2007, 18:46
|
|
|
Bartek napisał/a: |
Ad.3 - podziwiam - pierwsze co bym zdjął, to pokrywa zaworów |
tez bym tak zrobil ale stwierdzilem -5 C pokrecimy po zlozeniu silnikiem bez zaplonu zobaczymy czy sie zacina -- wczoraj go sciaglem pod wlasny sklep do domu ma jeszcze ok 23 km- chodzby na dwuch garach to sie doczolgamy---- planowana wymiana uszczelki jak cieplej, dowleczemy sie to zrobimy Bartek napisał/a: | Ad.4 - wymień przy okazji prowadnice zaworów i zawory - wydechy na 100% będziesz miał wywalone - jeszcze nie widziałem głowicy po znacznym przebiegu, żeby miała właściwy luz zawór - prowadnicach....a jak jest za duży luz, to żaden uszczelniacz nie utrzyma oleju na miejscu |
masz racje ale po kontroli i sekcji bo silnik ma zaledwie 132 tys km
Bartek napisał/a: | Ad.5 - nie przesadzaj - zeszłej nocy reanimowałem Eclipsa - było -10 a ja dzielnie wymieniałem cewki zapłonowe i moduł w 4g63 DOHC - kto widział gdzie one są umieszczone i jak łatwy do nich jest dostęp, to stwierdzi, że wymiana uszczelki pod głową w 4g15 to kaszka z mleczkiem | - podziwiam wiem o czym piszesz w nocy u nas lalo i wialo ale tak na +2 dopiero ok 3.00 zrobilo sie mroznie - 3C
notuj i wysylaj podoba misie nowe evo lancer 4, 10 , 6, 11, 19, 39 |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-02-2007, 18:52
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | w nocy u nas lalo i wialo ale tak na +2 dopiero ok 3.00 zrobilo sie mroznie - 3C |
Patrz - niecałe 300 km a wieczorem było suchutko, tylko -10 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-02-2007, 18:58
|
|
|
Wiesz ze wiatr i temp -2 -- +4 C to najwieksze straty dla desantu -/ wychlodzenie rannych/
ja odczuwam np roznice ok 2-4C miedzy oswiecimiem a moja glusza klimat gorski- wplyw beskidu malego zywieckiego
wyslij kupon na lotka wygramy to Ci oddam he he he
pasek wysylam w poniedzialek do Laboru Gatesa Europ
[ Dodano: 23-02-2007, 18:59 ]
ok czwartku jade do warszawki po lozyska moze spocikBartek, |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-02-2007, 21:18
|
|
|
Spocik - no problemo
Jak pasek przecięła sprężyna to możesz go nie wysyłać do laboratorium . W 1998 roku NIC słownie NIC nie wywalczyłem, a serwis który mi wtedy "napraiwiał" misia dostał odpowiedź - przyspieszone zużycie spowodowane zbyt mocnym napięciem paska. Pasek był naprężony prawidłowo, a walka skończyła się na tym, że wybuliłem całą kasę za wymianę rozrządu. Nie chcę myśleć co by było gdyby pierwszy zerwał się pasek główny - już z niego wystawało zbrojenie, a większość zębów miała pęknięte podstawy - kilka dosłownie palcami oderwałem.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2007, 01:48
|
|
|
Bartek napisał/a: | Ad.4 - wymień przy okazji prowadnice zaworów i zawory - wydechy na 100% będziesz miał wywalone - jeszcze nie widziałem głowicy po znacznym przebiegu, żeby miała właściwy luz zawór - prowadnicach....a jak jest za duży luz, to żaden uszczelniacz nie utrzyma oleju na miejscu |
Pozwole sobie miec odmienne zdanie - chyba ze dla Ciebie 312000km to nie jest duzy przebieg.
Prowadnice - OK
Zawory - wymienione dla porzadku
Szczelnosc zaworow - sprawdzona na przyrzadzie - nawet nie trzeba bylo docierac
Glowica - brak odchylek od nominalu pod jakimkolwiek wzgledem
Co do paska - dojechalem na strzepach paska bo jak sie okazalo poszla sie walic rolka. Znaczy przestala sie krecic. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 24-02-2007, 14:58
|
|
|
Cytat: | Pozwole sobie miec odmienne zdanie - chyba ze dla Ciebie 312000km to nie jest duzy przebieg. | 132000km Hubciu to malo dla 4g15 v8 |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|