Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
mitch2007
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1.6 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-11-2013, 19:40 sprężyny w zawieszeniu
|
|
|
Mam taki dylemat ; w moim Lancerze 1,6 podobno wersja Sport ( ciekawe co to za sport jak ma 98 koni mech. ).. dobra do rzeczy, zawieszenie jest rzekomo ciut niższe i na pewno sztywniejsze niż w standardzie , i teraz pytanie czy różnią się tylko sprężyny a amory zwykłe ? Chyba na sprężynach powinny być jakieś oznaczenia w formie kolorowych kropek - jak to czytać - ktoś się orientuje??? W ogóle to myślę czy nie wstawić zwykłych sprężyn bo auto śmiga na taxi i mi klientela podskakuje na dziurach... Dodam tylko że auto na takim zawieszeniu po równym asfalcie jedzie jak po sznurku i zakręty to poezja ale wiecie jak to jest z tymi drogami u nas... |
|
|
|
 |
KissLock
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2014, 15:28 Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie
|
|
|
Cześć,
na forum jestem od długiego czasu, ale dopiero teraz zdecydowałem się założyć temat.
Szukam (i nie mogę znaleźć) informacji na temat zawieszenia w wersji sport.
Czy sprężyny są niższe od seryjnych ?
Jak mają się do sprężyn z EVO.
Jeśli ktoś z Was ma takie info, to będę bardzo wdzięczny
Przemek |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 08-01-2014, 20:22
|
|
|
Wersja sport jest niższa o 30mm. |
_________________
 |
|
|
|
 |
KissLock
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-01-2014, 09:30
|
|
|
Wielkie dzięki
A czy masz porównanie ze sprężynami z EVO ??
Czy ktoś z Was zakładał springi z EVO do wagona albo zwykłego sedana ??
Denerwuje mnie, że w serii przód jest delikatnie wyżej niż tył, i chcę coś z tym zrobić.
Chyba wybiorę się do IC i poproszę o zestawienie takich dwóch sprężyn.
Jak coś się dowiem, to napiszę.
Przemek |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-01-2014, 10:55
|
|
|
KissLock napisał/a: | Denerwuje mnie, że w serii przód jest delikatnie wyżej niż tył, i chcę coś z tym zrobić. |
A jest? Aż sprawdzę... A nie jest tak że osiadł Tobie tył w kombi? Kilka osób juz ten temat poruszało na forum. Niby kombi ale sprężyny z tyłu delikatne i lubi siadać.
Zobacz np pierwsze z brzegu zdjęcia z sieci, nie widzę tu tego typu przypadłosci:
 |
|
|
|
 |
KissLock
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-01-2014, 12:08
|
|
|
Zdjęcia katalogowe nie są wyznacznikiem
Może tył osiadł, to fakt. W sumie mam butlę w miejscu koła zapasowego.
Oglądałem (na ulicy) kilka Lancerów Kombi i miały podobnie - szczególnie to widać w wersjach sport.
Nie jest to duża różnica, ale mnie denerwuje.
Wolę sylwetkę klina niż łodzi motorowej w pełnym pędzie
Nie wiem, czy wymiana tylnych sprężyn pomoże, czy adaptacja przednich z EVO.
Zobaczymy
Miałem nadzieję, że ktoś już ten temat przećwiczył i udzieli jakichś dobrych rad |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
KissLock
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-01-2014, 22:45
|
|
|
Generalnie zależymi na obniżeniu przodu, a nie podniesieniu tyłu
Znalazłem nawet Eibachy, które obniżają 30 mm, ale nie ma podane czy od serii, czy od wersji sport.
Podejżewam, że obniżenie jest w stosunku do seryjnego zawieszenia.
Poszukam, może uda mi się znaleźć zestawienie schematów zawieszeń EVO i serii w wersji sport.
Jak coś znajdę, to podzielę się z Wami
Krzychu, grzebnąłem w Twoim temacie i widzę, że masz albo miałeś ten sam problem co ja
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-01-2014, 06:49
|
|
|
Dla mnie to raczej równo, ale w sumie jak się przypatrzeć... Dużo robi to, że tylne nadkole jest niższe (bo koło się nie skręca) i to daje trochę taki efekt (to z nadkolem już zauważyłem wcześniej)...
Swoją drogą sam tył na pewno jest wyżej bo nim bez problemu odbijam się od krawężników, a przodem już nieraz otarłem dołem dokładki do zderzaka.... |
|
|
|
 |
KissLock
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-01-2014, 10:46
|
|
|
Faktycznie, coś jest w tych nadkolach.
Przypatrywałem się Wagonowi jak stał na równym.
Niby równo, a coś jest nie tak.
Tak czy siak wydaje mi się, że u mnie tył jest ciut niżej niż przód.
Ale w końcu Wagon już swoje przewiózł, a sprężyny od nowości nie wymieniane |
|
|
|
 |
Lencu
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1,6 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 77 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-01-2014, 09:02
|
|
|
znów podłączę się pod pytanie. Czy istnieje jakaś sprężyna (z innego modelu bądź jakieś firmy nie wiem monroe, kayaba etc). Chcę podnieść i utwardzić te tylne zawieszenie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2014, 09:28
|
|
|
KissLock napisał/a: | Poszukam, może uda mi się znaleźć zestawienie schematów zawieszeń EVO i serii w wersji sport.
Jak coś znajdę, to podzielę się z Wami | EVO ma inny amortyzator, inną spręzyne, inny system montazu amortyzatora. Czy pasowałaby spręzyna z innego auta, trudno powiedzieć, trzebaby usiąść w jakiejśc hurtowni i pasować, ale taniej wyjdzie nawinięcie nowej spręzyny o wymaganych parametrach w zakładzie specjalizującym się wyrobem spręzyn. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-01-2014, 11:42
|
|
|
robertdg napisał/a: | EVO ma inny amortyzator, inną spręzyne, inny system montazu amortyzatora. |
Dokładnie - przecież EVO ma napęd na tył...
W naszym lancerze jest:
A w Evo jest:
Spręzyna krótsza o połowę.... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2014, 16:24
|
|
|
W EVO spręzyna jest grubsza i ma chyba 1,5 zwoja mniej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Youtro
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer'06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013 Posty: 20 Skąd: WK, LB, DB
|
Wysłany: 25-01-2014, 21:54
|
|
|
cefaloid napisał/a: | Dokładnie - przecież EVO ma napęd na tył... |
ciekawe
Niezależnie od przebiegu wersje sport/intense tak mają i już.
Drogi są dwie, zakup krótszych sprężyn min o 45mm a najlepiej 55mm (o 30mm są niższe w serii, a nie ma sprężyn specjalnie do sporta/intensa), żeby było coś widać lub obciąć 1 zwój, ale jak auto ma służyć do bezpiecznej jazdy to lepiej wybrać 1 opcję
U mnie wygląda to tak (zero pasażerów, w bagażniku jedynie kosmetyki i sub)
 |
_________________ https://www.facebook.com/dlamajkisiwek |
|
|
|
 |
|