Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu i sprzęgła . Czujnik blokady przy okazji.
Autor Wiadomość
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 12-01-2014, 22:19   Wymiana rozrządu i sprzęgła . Czujnik blokady przy okazji.

Witam serdecznie, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Pajero II 2.5 TD. Zamierzam
wymienić rozrząd i sprzęgło i zastanawiam się ,czy nie wyjąć całego silnika .Będzie
łatwy dostęp do pasków i do sprzęgła , a i do turbo zajrzę :P
Może Ktoś wyjmował silnik i podzieli się doświadczeniem.
Mam jeszcze jedno pytanie , czemu trzeba rozkręcać tylny most ,żeby wymienić czujnik blokady. Mam urwane kabelki i przy okazji mogę to zrobić .
Naczytałem się w archiwum ale nie znalazłem żeby ktoś to zrobił , tylko wielu tak jak ja zamierzało.
Z góry dziękuje Pozdrawiam.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 12-01-2014, 22:51   

Ad 1 wyciąganie silnika do wymiany sprzęgła to zły pomysł
Ad 2 znam takich co włożyli bez rozbiórki
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-01-2014, 12:28   

bardzo zły
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 13-01-2014, 17:53   

Ok.
Spróbuje bez wyciągania wyjmę tylko chłodnice i przy okazji wymienię płyn.
Dzisiaj stwierdziłem ,że urwane są przewody od czujnika ABS,
Mam pytanie może ktoś ma czujnik od blokady tylnego mostu i od ABS prawy przód ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-01-2014, 08:01   

żeby wymienić czujnik tylnej blokady będziesz musiał wyjąc bebechy z mostu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 14-01-2014, 08:34   

Możecie mi powiedzieć czemu trzeba wyjąć bebech z mostu , i ewentualnie kolejność działań.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-01-2014, 08:44   

Bo tam jest na końcu czujnika taki grzybek, który musi zajść za taką blachę w moście. I to nie chce przejść jak wkładasz bez wyjęcia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 14-01-2014, 15:50   

tak jak pisałem znam takich co zrobili to bez bebeszenia :wink:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-01-2014, 20:07   

Ale ile wypili przy okazji :D
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 14-01-2014, 21:12   

Hmmm... brzmi logicznie .... zwłaszcza z tym piciem . :D
Dzisiaj próbowałem zapiąć blokadę bez czujnika -- i kompresor pracował ale bez końca ,
widocznie sterownik nie dostaje sygnału z mostu.
Zobaczymy, na razie i tak nie mam czujnika, a i tak ciesze się całą resztą jak "murzyn blaszką"- bez urazy-. Skoncentruje się na wymianie poważniejszych rzeczy , ale i tak raczej wyjmę silnik - myślę ,że z rozrządem to ta sama robota ,a silnik będę miał na stole jak na dłoni - no sory korci mnie... :rolleyes:
Mam teraz trochę czasu ,a i podnośnik z wyciągarką się znajdzie.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 14-01-2014, 23:44   

Nie wiesz co mówisz
do rozrządu jest bardzo dobry dostęp po zdjęciu wisko i osłony chłodnicy
ale rób jak chcesz żebyś później nie płakał ile to rzeczy przy okazji musiałeś wymienić :wink:
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 15-01-2014, 10:32   

Wyciągnięcie silnika do rozrządu to bez sensu, chcę wyciągnąć silnik do sprzęgła, a przy okazji zmienić paski rozrządu , wymienić uszczelniacz wału , zajrzeć do turbo ,i wymienić
uszczelkę pod miską olejową.
Co sądzicie o komplecie sprzęgła Valeo , mogę mieć w dobrej cenie , lub Luk.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 15-01-2014, 11:14   

Wszystkie te wymiany zrobisz bez problemu nie wyciągając silnika. Jak wyciągniesz to potem będziesz walczył z wibracjami, naurywasz śrub i kabli i tylko problemów sobie narobisz.
Co do sprzęgła to przy cenach jakie są moim zdaniem tylko Exedy, żadne Luki, Sachsy i Valeo bo to często regenerowane sprzęgła.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-01-2014, 17:30   

Gromback to już zrób krok albo i dwa dalej->> ściągnij budę i zakonserwuj ramę.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 15-01-2014, 22:52   

w swoim zakładałem exedy i zapłaciłem 540 zł brutto chodzi, na razie mam gdzieś 2 tys zrobione , oryginał z tego co pamiętam chyba był valeo ale musiałbym sprawdzić.
Tylko Valeo a nie "valeo phc" czy coś tam ...
będziesz płakał :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.