Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
O zgrozo mitsubishi zapowiada współpracę z nissanem-renault
Autor Wiadomość
rufuz 
Forumowicz


Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Poznań/Danmark
  Wysłany: 16-11-2013, 17:35   

no tak, tak, tak ale rankingi awaryjności Dekra i ADAC sa chyba w miarę wiarygodne.
Nawet gdyby mitsu było nieco gorzej, w co wątpię, odporne na rdze to wole to jak obracające sie panewki (silniki dci) lub wysiadające turbiny po 60 tys. Zgoda francuzy często z wyglądu sa bardziej atrakcyjne ale nie wszystko złoto co sie świeci.
Moja "druga polowa" miala clio z 2000 roku. To przeciez jedna z najbardziej udanych renówek. Wymiana oleju = specjalna końcówka do śruby na misce, chciałem zdjac ramiona wycieraczek = specjalny ściągacz do piór :-) MASAKRA itd jesli chodzi o rdze to po wymianie przedniego wozka na nowy rdza zadomowiła sie dosc szybko. Hamulce, hamulce: dwa lub trzy razy w sezonie trzeba bylo clio odstawiać do mechanika bo to zaciski, bo to ręczny bo to...itd, itd zaznaczam, ze czesci byly montowane oryginalne a nie jakies chińskie zamienniki. Mnóstwo drobnych ale bardzo częstych usterek.
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-11-2013, 21:34   

Ja od roku mam renault scenica II zrobiłem 30 tys. i jakoś nie narzekam, przed miałem citroena c5 też podobno awaryjny zrobiłem 60 tys w niecałe dwa lata i tęz bez problemu.
Bez przesady z ta awaryjnością francuzów.
A podobno tylko VW sie nie psują :biggrin:
Fakt kupowałem je bo jest najlepszy stosunek cena rok przebieg :)

Prawda jest taka ze w tych czasach trzeba współgrać by istnieć.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-11-2013, 21:41   

rufuz napisał/a:
dwa lub trzy razy w sezonie trzeba bylo clio odstawiać do mechanika
a mój kolega ma megane i łączniki stabilizatora co 2 tygodnie zmienia :)

a co do clio - plastik tak okropny, że musiałem sobie podkładać pod kolana materiał, bo mnie gniotło w kolana, jak opierałem o drzwi
no i ten niby design - pokraka i tyle
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 17-11-2013, 10:46   

mój kumpel ma Scenica 1.9dci - i jest mega zadowolony, praktycznie tylko czynności serwisowe, silnik ten sam co w mitsu był
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
rufuz 
Forumowicz


Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Poznań/Danmark
Wysłany: 24-11-2013, 09:45   

o dzis jest artykuł własnie o silnikach 1.9 dCi. Kolejny, ktory nie "zostawia suchej nitki" na tych silnikach.
Dlatego zawsze przy opisach, rankingach korzysta sie z okreslenia "wystepuja awarie" a to oznacza, ze nie wszystkie dane silniki sa beeee ale, ze wzrasta ryzyko danej awarii.

http://auto-swiat.onet.pl...nionym-zaplonem

"Tymczasem w silnikach 1.9 dCi zdarza się to nagminnie i, niestety, w 1.5 dCi również. Gdy odwiedziliśmy warsztat zajmujący się naprawą aut francuskich, pod ścianą stało 6. „słupków” diesla 1.9 dCi z uszkodzonymi panewkami. Nikt ich nie przygotował na nasz przyjazd, taka jest po prostu codzienność.

Według mechaników zacieranie się panewek ma dwie przyczyny. Pierwsza to brak zamków w panewkach, a druga to zbyt długi okres między wymianami oleju. Renault ustaliło go na 30 tys. km, jednak w tym silniku po takim okresie olej bardziej przypomina smołę i film olejowy, który tworzy się na smarowanych powierzchniach, jest łatwy do zerwania. Dochodzi do tego na panewkach korbowych, które zaczynają się wtedy obracać..."


a i tu kolejny opisujący "cudowne" silniki dCi :lol: w nieco lepszym swietle:
http://auto-swiat.onet.pl...o-nim-sie-psuje
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 24-11-2013, 20:07   

wszystko ladnie napisane. Obacajace sie panewki to wlasnie efekt braku zamkow na panewkach ( do dzisiaj pamietam smiech w warsztacie jak to zobaczylismy ) i po drugie wymiana oleju co 30 tys przy cenie oleju ponizej 200 zl. Na szczescie zamienniki panewek maja juz zamki :D
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
rufuz 
Forumowicz


Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Poznań/Danmark
Wysłany: 24-11-2013, 21:21   

Niedawno czytałem wyniki badan oleju silnikowego, chyba to byl syntetyk 5W-40, i wychodziło, ze olej zaczynał powoli "gubić" swoje właściwości po ok 6 tys. Do 30 tys to juz zostają pewnie same siki a nie olej :lol: Niektórzy producenci zalecają juz nawet wymianę oleju co 40 tys :shock:
A tak na marginesie ciekawe czemu w USA wcale nie ma francuskich aut :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-11-2013, 21:51   

rufuz napisał/a:
Renault ustaliło go na 30 tys. km, jednak w tym silniku po takim okresie olej bardziej przypomina smołę
no to chyba jasne po co taki okres został wyznaczony :) - przecież akurat po gwarancji się zepsuje (przeciętny kierowca tyle robi w 2 lata właśnie)
 
 
rufuz 
Forumowicz


Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Poznań/Danmark
Wysłany: 25-11-2013, 12:21   

no to producenci chetnie pozbyli by "glupkow" takich jak ja, wymieniajacych olej co 8-10 tys :ANAL:
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2014, 12:44   

Jeśli w ramach zapowiadanej współpracy zamienią wysokoprężną dwulitrówkę Volskwagena na tę z Renault, to wreszcie Mitsubishi będzie miało porządnego diesla w ofercie.
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 19-01-2014, 17:59   

misibiczi napisał/a:
będzie miało porządnego diesla w ofercie

A nie ma ?
_________________

 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2014, 18:20   

We wspomnianej przeze mnie kategorii silników - nie ma.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 19-01-2014, 21:41   

Już chyba nie używają TDI ani HDI, tylko swoje motory 1,8 i 2,2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.